במשך שנים ארוכות נאבקים ביניהם מקדמי אתרים מכל הזנים והשכבות על המיקומים במנועי החיפוש, מי מהם בהצלחה יותר גדולה ומי בהצלחה פחותה יותר המשותף לכל אלו שהצליחו לשמור על היצע איכות העבודה שלהם עם הזמן הוא הניסיון וההצלחה להדביק את הפערים של המתחרים והטכנולוגיה כאחד תוך כדי שכלול שיטות העבודה ללא פשרות,

היום – בעידן בו רוב הפעולות הטכניות המורכבות כמו ניתוח מידע אנליטי, שיפור יחסי המרה, מציאת פתרונות יצירתיים לקבלת יתרונות על המתחרים תוך כדי ניצול פלטפורמות חברתיות או ניתוח תהליכי חשיבה של גולשים – תופסות יותר ויותר מקום בסדר החשיבות של תהליך הקידום על חשבון פעולות פשוטות כמו ביצוע תיקונים באתרים או בניית פרופיל קישורים כזה או אחר, כך שהמצב הוא שאותם המקדמים המצליחים באמת לצבור יתרון תחרותי על המתחרים שלהם הם אותם המקדמים שמצליחים להוריד מעצמם את המטלות שגוזלות מהם את הזמן והאנרגיות הכל כך יקרות שיכולות להיות מוקדשות בכיף לניסויים ופיתוח כלים או דרכים חדשות להתמודד עם מערך מורכב של מצב טכנולוגי הולך ומשתכלל.



הבעיה: מטלות רבות מורכבות מתערובת של שבבי מידע ממקומות שונים, נתונים, כלים שונים ובדיקות ידניות חוזרות ונשנות מתישות שיכולות לבזבז גם לאדם המסור ביותר נתח נכבד של זמן כל שבוע, בעיקר לאותם אלו שאמורים לטפל ולנטר מספר רב מאוד של אתרים ולדווח על מצבם המשתנה אל הלקוחות שלהם.

הפתרון: אוטומציה של תהליכי קידום. ולא, הפעם אנחנו לא מדברים על קישורים, ולא מדברים על ספאם, ולא על תוכן אוטומטי או על כלים שמצאנו בפורומים בחו"ל.

מה שאנחנו הולכים לכתוב עליו היום הוא למעשה פרסום בלעדי וראשון - המידע הזה נכון להיום הוא פנימי, ולא חשוף לאף אחד חוץ מאשר לכמה חברות מצליחות, והיום לראשונה יסופר איך אותן החברות השיגו יתרון משמעותי על פני רוב המקדמים האחרים בשוק.

אותו יתרון מושג כתוצאה ישירה מפיתוח ישראלי שפותח על ידי צוות של טובי המקדמים בישראל – ולמעשה מייסדי תחום הקידום בארץ, אותו פיתוח משתמש באלגוריתמים ייחודים שפותחו על ידי אותם מקדמים ומבוססים על לא פחות מעשר שנים של מחקר ופיתוח עם הבנה מעמיקה של צרכי הלקוחות והמקדמים, עבודת שטח מעשית ורשימת הצלחות ארוכה בתחומי הקידום כמו גם הכרה גורפת ביכולות המוכחות לנצח במספר רב של זירות תחרותיות וניהול לקוחות מן הגדולים בישראל ובחו"ל.

ניר אדר (קידום אתרים בע"מ – seoforums.co.il) פיתח מערכת-על לאוטומציה של תהליכי קידום אתרים הנשארת מעודכנת עם כל חידוש שיוצא ומאגדת בתוכה את כל מקורות המידע הגדולים והרלוונטיים של תחום הקידום ומביאה אותו אל המשתמש כשהוא כבר "לעוס ומוכן לבליעה על ידי המשתמש המצוי בצורה שמסוגלת לחסוך למקדם האתרים או לחברת הקידום עד 30% מזמן העבודה בכל שבוע – זמן אותו ניתן להקדיש לשיפור תהליכים, פיתוח אסטרטגיות, פיתוח כלים חדשים, למידה או כל דבר אחר אותו הוא רוצה לקדם בזמן שהתפנה.

לשמחתי היה לי את העונג בעקבות היכרותי האישית עם ניר להתנסות עם המערכת כבר לאורך תקופה ארוכה ובשלבי גדילתה ופיתוחה, ובהיותה מערכת שאינה זמינה לקהל הרחב או בכלל, ובזכות זה גם לחוות ולנסות איך ניתן לשדרג כמה תהליכי עבודה אישיים שלי בכמה רמות ולחסוך לי גם זמן לא מועט על הדרך.

לאחר ההקדמה המפרכת, ניתן מבט פנימי וראשון מסוגו אל חלק ממה שהמערכת מסוגלת לעשות.

אז איך המערכת חוסכת זמן, עבודה, כסף וכאב ראש?

הרשימה כל-כך ארוכה, שננסה לתמצת אותה למה שנראה לדעתי לפחות בתור הנקודות העיקריות… כמובן שמיותר לציין שאנו מנועים מלחשוף פה נתחים נכבדים מהפיצ'רים הקיימים.

בדיקות מיקומים אוטומטיות: המערכת בודקת את מיקומי כל האתרים שלכם עם כל מילות המפתח שלכם באופן אוטומטי על בסיס יומי ומדווחת לכם מה השתנה היום מאתמול, מהשבוע האחרון, או מהשנה האחרונה. לאחר הזנת האתר – והתממשקות המערכת לחשבון האנליטיקס וה-WMT המשוייכים לאותו אתר, המערכת יודעת לזהות אוטומטית אפילו מהו עמוד הנחיתה הנכון עבור הביטוי שלכם, אותו דף הנמצא בתוצאות החיפוש – וכמובן מאפשרת לכם לייצא גם את הדו"ח ל-CSV אם תרצו, האם הדף שמופיע בתוצאות הוא לא דף הנחיתה המוגדר שלכם? האם יש לכם שתי תוצאות באותו דף? תקבלו על כך התראה. המערכת גם מדווחת על כמות הכניסות מהמילים הרלוונטיות ועוד נתונים כמו כמות חיפושים ו-CTR אורגני:



ואם לומר תכלס – הדו"ח פשוט מבטל מכם את הצורך לבדוק מיקומים עבור האתר שלכם אי פעם.

עוד אפשרויות מעניינות הקיימות במערכת שיחסכו לכם לא מעט זמן:

דוחות אונפייג' בצורה אוטומטית: המערכת מבצעת בלחיצת כפתור אחת ובתוך כמה שניות עשרות בדיקות על כל דף מוגדר באתר שלכם ומכינה דו"ח – האם חסר טייטל? האם ה-H1 לא רלוונטי? האם אינדקוס הדף שלכם חסום בטעות ע"י Robots האם יש תג קנוניקל בעמוד? מה משקל הדף? האם יש ALTים לתמונות? האם התאור נכון? מה מהבנה ההיררכיה בדף? ועוד בדיקות רבות שהיו גוזלות מכם זמן רב – המערכת גם בודקת את הפרמטרים הרבים (הכוללים אלגוריתמים ייחודיים) על כל האתר בצורה רוחבית ומדווחת בהתאם בדו"ח מסודר ונוח אותו ניתן לייצא.

הפקת דוחו"ת ללקוחות בלחיצה כפתור: אם אתם עובדים עם לקוחות – אתם תאהבו את זה – המערכת תפיק עבורכם דוחו"ת המכילים את כל הנתונים שמעניינים אתכם לתקופה ספציפית בצורה מסודרת ונוחה להבנה בלחיצת כפתור אחת, אותם ניתן להתאים לעיצוב החברה שלכם ואף לייצא כקובץ DOC.

מעקבים מתקדמים אחרי מתחרים: המערכת יודעת לאתר באופן אוטומטי מי הם המתחרים שלכם, מה המיקומים שלהם על המילים שלכם? כמה קישורים ודפים מאונדקסים יש להם? מה ה-CTR האורגני שלהם? איך ההתקדמות שלהם לאורך זמן….? האם הם עובדים או נחים…? ואף להפיק דוחו"ת תקופתיים המחזיקים את המידע לגביהם.

דיווח על מצב קישורים ודפים מאונדקסים לאורך זמן: האם האתר שלכם צובר קישורים או מאבד קישורים? האם כמות הדפים המאונדקסים שלכם גדלה או קטנה? (מצוין על מנת לדעת אם הצלחתם להפטר מדפים כפולים לדוגמא)



 

 

צפייה בנתוני שגיאות Webmaster Tools לאורך זמן: כיום זהו הכלי היחיד הקיים שמאפשר למקדם \ מנהל האתר לדעת כל יום האם מספר השגיאות שהתגלה באתר הוא במגמת ירידה או במגמת עליה?

 



 

איסוף נתונים מיידי ורציף מהפלטפורמות השונות: מגוגל אנליטיקס, WMT, אדוורדס, יאהו (קישורים) – ובקרוב עוד נתונים הלקוחים משירותים אחרים.

שמירה של כל הנתונים עבור אתרים חדשים שלכם: יש לכם מידע על מתחרים ותוצאות חיפוש שנאספו אצל עבור אתר אחד? כל המידע יבוא לידי ביטוי עבור האתר הבא שתוסיפו במידה ותתעניינו באותן המילים.

זיהוי המילים שהביאו לכם הכי הרבה תנועה: גם אם הן לא ברשימת המילים שהזנתם תוכלו לקבל אותן ולהשקיע בהן יותר מאמצים מעכשיו…

תצוגת מיקומים מובילים: נקרא לזה "רשימת ההשווצה" – אני בטוח שכולכם תהנו להסתכל בכל יום ראשון (או בכל יום אחר) על תצוגה מסודרת של כל המילים שנאספו מכל הלקוחות שלכם ונמצאות בדף הראשון, או רשימה של כל המילים מכל הלקוחות שלכם הנמצאות במקום הראשון. להציג ללקוחות כבר אמרנו?

אפשרויות ייחודיות של המערכת

צפייה בהיסטוריה של תוצאות החיפוש: בדקתם מילה מסוימת ורוצים לראות איך היה נראה דף התוצאות הראשון בגוגל של אותה מילה לפני שנה? אין בעיה. שימו לב, האם במקרה היה שינוי אלגוריתם באותו יום?



 

השוואת כמות התנועה בפועל מול כמות התנועה הצפויה לפי מיקומי האתר: לפי אלגוריתם ייחודי המערכת יודעת להעריך את כמות התנועה הצפויה לפי מיקום המילה במנועי החיפוש. היא מפיקה בצורה אוטומטית עבורכם הערכה לגבי התנועה שהמילה הביאה מול הצפי על מנת שניתן יהיה לאתר הזדמנויות לשיפור ה- CTR האורגני של המילה המקודמת.

בעוד אני יכול להמשיך ולכתוב על המערכת עוד כמה אלפי מילים בקלות על כל הפיצ'רים השונים והמעניינים שעוד קיימים בתוכה… נרמוז רק בכמה מילים שהמערכת כוללת עוד כמה פיצ'רים ייחודיים שעדיין לא חשפנו פה, שלא רק שיכולים לעשות לכם חיים קלים יותר, הם גם יעשו לכם חיים מעניינים יותר –  ובכמה מקרים הם אפילו יצילו לכם אותם… (או יותר נכון את חיי המיקומים של האתרים שלכם)

אך כאמור, לא נרצה להרוס את כל המתח שקיים סביבה כבר תקופה ארוכה עד לחשיפה הרשמית לפחות… נרמוז רק בכמה מילים שאחרי שיחה עם ניר ראינו שהעתיד הולך להיות מעניין מאוד בכמה תחומים אליהם המערכת תתפתח, שלא נחשוף פה עדיין – Stay tuned.

 

מהניסיון האישי שלי עם המערכת וניסיונם של אלו שזוכים כבר היום להתנסות בה או לעבוד איתה באופן שוטף, אני רק יכול להרחיב ולומר, שמדובר בכלי היחיד העצמתי ביותר שלי אישית יצא להיתקל בו עם היכולת הגדולה ביותר לסייע בחסכון משאבים על מנת שיתפנו למטלות אחרות, והייתי מאוד רוצה להודות לניר אדר שאישר לי לפרסם את הפוסט הראשון ברשת לגבי המערכת הזאת – שעוד תשמעו עליה הרבה ולא תשכחו איפה שמעתם עליה לראשונה.

המערכת כיום אינה פתוחה לשימוש או להרשמה, ורק כמה חברות מובילות משתמשות בה בעקבות פניות אישית, אך בגלל שביקשנו מאוד יפה ניתנה לנו פה הרשות לתת לקוראי הבלוג 5 הזמנות רישום לשימוש במערכת (בתשלום) מי שמעוניין בהזמנה מוזמן להשאיר פה את פרטיו ויחזרו אליו, רק החמישה הראשונים ייענו, אז כל הקודם זוכה!

 

נגמרו ההזמנות, היה מעולה לראות את ההתעניינות העצומה, כל מי שהספיק ושלח את פרטיו עד זמן הסרת הטופס – יצרו איתו קשר בקרוב!

 

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 10.0/10 (3 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +1 (מתוך 1 הצבעה)

Zefo: מערכת-על ישראלית לאוטומציה של קידום, 10.0 out of 10 based on 3 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: