אחת הבעיות המטרידות ביותר בהן נתקלים האנשים שעובדים בשיטות של קידום אוטומטי כאלו ואחרות, בעיקר אלו המשתמשים בשיטות האגרסיביות יותר הכוללות משלוח הודעות בפורומים וכו' בין אם מדובר בספאם לשמו או פשוט קיצור תהליכי עבודה ידניים, היא הבעיה של תלונות, אני חייב לציין שזהו בין הנושאים אליהם מעולם לא התכוונתי להכנס כאן בגלל שהנטייה בהם היא פחות לנושא האוטומציה ויותר לנושא של קידום BH, אך המציאות לא משאירה לי ברירה בשל מספר הפעמים שיוצא לי להתמודד עם בעיות בתחומים האלה. ובכל מקרה, על איזה תלונות מדובר?

איזה לא , תלונות ספאם בעיקר , תלונות לחברת האחסון של האתרים, תלונות לחברה המפעילה את השרת תלונות לחברות המפעילות את ה-VPN שלכם תלונות לרשם הדומיניים, ואף הכרתי כמה מקרים של תלונות לספק האינטרנט שגררו את ניתוק האינטרנט של המשתמש לגמרי לזמן מסויים (בחו"ל כמובן, בארץ רק יתקשרו אליכם ויגידו לכם שכנראה יש לכם וירוס) , תלונות עם איומים בתביעות וכו' וכו'….  בד"כ התוצאות של תלונות אלו יהיו סגירת חשבונות אחסון וסגירת שרתים באם מדובר בשרתים שאינם BulletProof ומצד שני אם מדובר באחסוני בלוגים חינמיים או נכסי Web2.0 כאלו ואחרים התלונות יובילו לסגירת הבלוגים וכדומה.

הבעיה היא בתלונות אלו שהן משפיעות ישירות אפילו על אתרים הנמצאים ב-Layer 2 ו-Layer 3 , ולא רק על "אתר הכסף" שלכם ובהחלט מרגיז למדי לאבד בלוג בו השקעתם הרבה קידום והמון קישורים שעזרו לקידום מילים מסויימות בגלל תלונות סרק שכאלו.


אז איך מונעים מבעלי אתרים חטטניים לחפש את הפרטים שלכם ולהתלונן עליכם או אליכם?

פשוט מאוד – Cloaking. מה זה בעצם?

מדובר במושג מוכר מאוד וותיק בתחום הקידום המתייחס להצגה של דף שונה עבור גולשים שונים על ידי סינון של כתובות IP או User-Agents של הדפדפן, לא נכנס למלאכה המאוד טכנית של להסביר איך העניין הזה עובד מכוון שיש כאלו שעשו את זה כבר יותר טוב ממני ובצורה מקיפה יותר וחבל לחזור על הדברים. אך השימוש בעניין ה-Cloaking לענייננו פה בנושא של הפצת קישורים אוטומטיים הוא במטרה של יצירת דף שיוצג אך רק למנועי החיפוש ולא למשתמש האקראי שיגיע אל הדף שככל הנראה יקבל דף שגיאה.

אך נתחיל באזהרה חמורה: בשום אופן לא לבצע את הפעולות האלו על אתרים שלכם או על אתרים אשר להם אתם מתכננים קריירה לטווח הארוך, מהסיבה הפשוטה שפעולת ה-Cloaking היא פעולה שמוכרת מימי קדם למנועי החיפוש ואף צויינה בדף הקווים המנחים לבעלי האתרים של גוגל כפעולה אסורה שיש להמנע ממנה. ואכן ידועים לא מקרה אחד ולא שניים של אתרים שנענשו בגלל הצגת תוכן אחד למנועי החיפוש בעוד הם מציגים תוכן אחד לגולשים כשהם מבצעים את הסינון בעזרת בדיקת ה-User-Agent של הגולש, והתאמת התוכן עבורו (דף מסויים עבור Googlebot , ודף אחד עבור Mozilla Firefox לדוגמא).

איך יתכן שגוגל יכול לעלות על זה?

לא כל כך ברור, וגם לא כל כך בטוח ופשוט שהוא יעלה על זה, אבל בהנחה שכבר קרו מקרים מעולם אז כנראה שניתן לעלות על התרגיל באמצעי פשוט מאוד: ככל הנראה יש לגוגל וגם סביר מאוד להניח שיש לו כחלק מאמצעי הבדיקה שלו גם זחלנים סמויים עם User-Agent שאינו מזדהה כ-googlebot אלא כאחד הדפדפנים הרגילים, וכנראה שאם הפלט המתקבל מזחלנים אלו על טווח זמן מסויים אינו זהה בעליל לפלט המתקבל מזחלן הגוגל בוט הרגיל -  נניח אחד מחזיר שגיאה 404 ואילו השני מחזיר תגובת שרת 200  (OK) ואם סיטואציה זו חוזרת על עצמה מספר רב של פעמים בזמנים צמודים מידי, יש להניח שדי בזה כדי להדליק את כל הנורות האדומות. ולכן נא להכין מראש ערימה של נכסים מתכלים, למרות שאני יכול להעיד שיש כאלו שמיישמים את העניין הזה כבר שנים והם מעולם לא שמעו עדיין על ענישה כלשהי.

ונחזור לנושא – האם נתקלתם פעם בחבילת קישורי ספאם כאלו כמו שבתמונה:



ברור שכן. האם פעם לחצם על הקישורים האלו וקיבלתם דף שגיאה?, סביר מאוד להניח שכן. אז זהו, שאתם קיבלתם דף שגיאה אבל מנועי החיפוש קיבלו משהו אחר לגמרי – את דף התוכן אמיתי של האתר, והמטרה שמאחורי דף השגיאה שקיבלתם היא למעשה למנוע מכם את המוטיבציה לחפש את בעל האתר ולהתלונן עליו שהוא טרח להספים את הבלוג \ פורום \ מייל שלכם – שכן אם האתר כבר לא עולה אז כנראה שהאתר הסורר כבר טופל ואין ממש על מי להתלונן כבר.

אז איך עושים בעצם דבר כזה בצורה נכונה?

1) מה שצריך הוא כמה דומיינים זולים, רצוי חבילה גדולה של דומיינים INFO או אחסונים חינמיים שנותנים לכם סאב דומיניים.

2) על אותם דומיינים או סאב דומיניים פשוט להתקין את מערכת ניהול התוכן האהובה עליכם ולהכניס את התוכן הרלוונטי עבורכם.
3) ב-Header של האתר אותו יצרתם עכשיו פשוט יש להכניס את הקוד הבא:

<?php
$ref = $_SERVER["HTTP_REFERER"];
if (strstr($ref, 'google') || strstr($ref, 'yahoo') || strstr($ref, 'msn'))
{
header("Location: http://yoursite.com");
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>404 Not Found</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Not Found</H1>
The requested URL /whatever was not found on this server.<P>
<P>Additionally, a 404 Not Found
error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the
request.
<HR>

קודם כל אומר שצריך לקחת את הקוד הזה בערבון מוגבל ומי שבאמת מעוניין לנצל את הטכניקה הזאת רצוי שישתמש בקוד קצת יותר מתוחכם אבל בכל מקרה, מה שהקוד הנ"ל יעשה הוא לבדוק האם ב-User Agent של הגולש שמגיע אליו מופיעה המילה google , msn או yahoo ואם אחת המילים האלו מופיעה הוא יגיש את התוכן הנמצא באתר: http://yoursite.com בעוד כל הגולשים האחרים בעלי ה-User agents הרגילים יקבלו יקבלו הודעת שגיאה, ניתן כמובן להחליף את הודעת השגיאה למשהו יותר משכנע כמו "Site banned Because of spam"  או משהו בסגנון, כך כל מי שילחץ על הקישור יחשוב מייד שחברת האחסון כבר עשתה את העבודה אותה הוא רצה לעשות וימשיך הלאה לדרכו, ראיתי גם כמה מקרים של אנשים מקוריים יותר שפשוט עשו הפנייה של הגולשים לאתרים של מתחרים או סתם לדף הראשי של גוגל – אז לכו תאשימו את המתחרים או גוגל שהם הספימו אתכם…



את הקוד הנ"ל כמובן ניתן לשכלל כך שיבצע את הסינון לפי כתובות IP גם ולהכניס את טווח כתובות ה-IP של מנועי החיפוש ובכלל כיד הדמיון הטובה על מנת לוודא שהיחידים שמקבלים את התוכן שלכם הם מנועי החיפוש ולא "גולשים תמימים",  מיותר לציין שלא מומלץ להתקין אנליטיקס או כלי בקרה אחרים של גוגל בדפים כאלו.

באיזה צורה להשתמש בזה?

במידה ואיכשהו החלטתם שהדבר הנכון הוא להשתמש בתרגיל Cloaking כזה הייתי ממליץ להשתמש רק במודל רב שכבתי, כלומר:

הפצת קישורים מאסיבית ואוטמטית —-> בלוגים , נכסי WEB2 וכו' —–> דפי Cloak —–>  האתר הראשי.

אמנם מדובר במבנה ארוך, אך הדבר היחיד שיגיע אליכם לאתר הוא Link Juice ולא תלונות, כמובן שגם ניתן אחרי שבוע או שבועיים פשוט לעשות הפניית 301 מדפי הCloak אל האתר הראשי, שכן אחרי פרק זמן כזה הסיכוי לבעיות הוא קלוש למדי, ובכך לקצר את השרשרת ולהגדיל את כוח הקישורים בעוד אתם מקטינים את הסיכוי לענישה מצד מנועי החיפוש.

האמת היא, שבמקרה זה מדובר על מבנה שהוא יחסית מורכב ועל מנת שהוא ישפיע צריך כמות גדולה למדי של קישורים ולכן כמובן ניתן לקצר את התהליך למשהו בסגנון זה:

הפצת קישורים מאסיבית ואוטמטית —-> דפי Cloak שבנויים על נכסי WEB2 ובלוגים למיניהם —–>  האתר הראשי.

אישית אני לא תמיד ממליץ על שיטות כגון אלו בשל הסיכון שיש בהן אך מידי פעם הן יכולות להתברר כיעילות ואף הכרחיות למניעה של אי נעימויות ולהגדלה של יכולת ההכחשה כאשר עובדים על פרוייקטים מסויימים שמעוניינים שישארו חסויים, וכמובן לא כשיטת העבודה הראשית על האתר אלא כתוספת "שקטה" למאמצי הקידום. 

מה דעתכם? יש לכם קוד Cloaking יעיל יותר או מתודה מעניינת?  שתפו אותנו!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 0.0/10 (0 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: 0 (מתוך 0 הצבעות)


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: