טוב אז כבר הרבה זמן לא יצא לי לכתוב פה, למעשה אני רואה שבסביבות הארבעה חודשים – אבל לשמחתי לא כתבתי פה מסיבות טובות יחסית, בעיקר כי הייתי עסוק מאוד בדברים שנחמד להיות עסוק איתם וסדר העדיפויות לא ממש השאיר לי זמן לכתיבת פוסטים מושקעים, ומכוון שאני נוטה שלא לכתוב כאלו שלא מושקעים (לפחות עד כמה שנראה לי) אז פשוט לא כתבתי, אבל השבוע יצא לי לראות לחזות בכמה נתונים שהיו נראים לי מאוד מעניינים וחשבתי שאולי יהיה רלוונטי לשתף אותם, אפילו שאני מרגיש שכישורי הכתיבה שלי חלודים מעט.

בקצרה

זוכרים את הפוסט האחרון מלפני כמה חודשים על אתר חדשות הנישה שהצליח תוך פרק זמן מאוד קצר?  למי שלא זוכר – שיקרא אותו פה, אז מאז אותו פרסום – האתר הזה הצליח עוד יותר, ברמה כזאת שהפך להיות האתר המוביל בעולם בתחומו, מה שכמובן בא לידי ביטוי בהרבה תחומים שיכולים להיות מעניינים לתחום ה-SEO בכלל ולתחומי השיווק באופן כללי (חבל שלמרות שהוא מכניס, הוא עדיין לא האתר המוביל שלי בתחום המונטיזציה, עדיין אתר הויאגרה שלנו מהפוסט לפני כן – שמאז הכפיל את הכנסותיו היומיות פי 10 בערך, מוביל עליו) ובקיצור – הייתי רוצה לבחון פה כמה נתונים שאפשר ללמוד מאתר אוטוריטה בגוגל העולמי ולראות מה ניתן להבין מהם, מכוון שזמני עכשיו קצת מאוד אני אביא חתיכות מידע כאלו מידי פעם, העיקר שמעניין אותי הוא יחסו של גוגל לאתרים משום זה (רמז מקדים, בינתיים אני לא מתרשם – עוד מעט נבין למה)



קישורים שמעבירים טראפיק

טוב את הפסקה הזאת נתחיל ונאמר בכך, אחרי השבועות האחרונים, אני פורש מתחום הקישורים – כלומר, אני לא פורש מלהביא אותם כי צריך כאלו לקידום ואין מה לעשות, אבל אני פורש במובן שמבחינתי ראיתי כבר את כל סקאלת הקישורים ומה שיש להם להציע – מהקישורים הגרועים ביותר שיש לאינטרנט להציע (בין אם עובדים או לא על גוגל זה לא משנה), עד לקישורים הטובים ביותר שקיימים בעולם וגם ראיתי מה הם יכולים לתרום ככל שזה נוגע לקידום אתרים, ועדיין אין שום חדש תחת השמש, גם היום, תאמינו או לא – גם כשמליון בלוגרים כותבים שהמציאות השתנתה, מתברר שהיא עדיין לא – ואני הייתי בטוח שפוסטים משנים מציאות!

בכל מקרה, אחת ההנחות היותר מושרשות היום בעולם הקידום הוא ההנחה שקישורים שמעבירים טראפיק הם קישורים חזקים, קישורים טובים, ולמעשה מדד רציני לצורה בו נמדוד את איכות הקישורים אותם אנחנו רוצים לקבל, מתוך ההנחה שקישור שיביא לנו יותר טראפיק לאורך יותר זמן, יתרום בצורה יותר משמעותית לקידום של האתר (בהנחה שזה לא טראפיק שגם יתבאס ממש מהאתר שלנו),  ובנוסף לזה – כמובן שתמיד רצוי שהקישורים גם יגיעו מאתרים שהם כמה שיותר "סמכותיים"

מה זה סמכותיים? בסופו של יום מן הסתם הכוונה ל- גדולים, חזקים, עם המון טראפיק, ממוקמים גבוה בגוגל ויש להם מליון קישורים נכנסים (לא באמת מליון, סתם לצורך המחשה) ו-PR8, אז אספתי את הנתונים שיש לי מכמה חודשים של התבוננות והזלת ריר אינסופית על קישורים נכנסים מאתרי סמכות גדולים במיוחד בעולם ובדקתי – מי מהם מביא הכי הרבה טראפיק? וריכזתי פה את עזרת הגדולים.

מצעד הקישורים החזקים מאתרי סמכות – מבחינת הטראפיק שהם מעבירים!

אז למה הנתונים האלו חשובים? טוב… הם לא! אבל… היום אנשים אוהבים לרכוש פוסטים אורחים וכתבות בהרבה מאוד אתרים, והם גם מוכנים לשלם על זה הרבה מאוד כסף, אז אם כבר רוצים לעשות זאת אז לפחות תדעו גם איזה אתרים הם גם סמכותיים וגם יביאו לכם אחלה תנועה לאתר, כי באסה לקנות קישור ממש טוב מאתר ממש חזק ולא לקבל אפילו גולש אחד נכנס לאתר, ובכלל מטרת הרשימה היא לתת אינדיקציה לאיזה מקומות כדאי לשאוף כשרוצים להשיג קישורים ממש טובים, כי שמות גדולים יש המון, אבל מתברר שגם לא כל האתרים הגדולים והחזקים והמוכרים נולדו שווים, בכלל לא.

reddit

- כמובן שאין צורך להרחיב על כך שאיכות הטראפיק גם מאוד שונה בין האתרים, וגם ההקשרים של הכתבות מאוד שונים.

- צריך לזכור: אלו לא עשרת היצרנים הגדולים של תנועת ה-Referrals שלנו, Not By a Long Shot – אלא  רק רשימת עשרת אתרי הסמכות שהם יצרני תנועת ההפניות הגדולה ביותר, והסיבה שבחרתי לציין רק את אתרי הסמכות היא מכוון שאלו אתרים שבד"כ כולם היו רוצים לכוון אליהם לתחום הקישורים למרות שחלקם קצת נוטים לגוון הטכנולוגי (פשוט כי זה התחום שלנו) אבל רובם כלליים לחלוטין, בעוד שאל שאר האתרים, לא בהכרח,  ולכן אם כבר תבזבזו כסף מתישהו על פוסטים אורחים באחד מהם – אז לפחות שתהיה לכם אינדיקציה מי מהם באמת שווה מבחינת טראפיק (כמובן שאני לא מדבר על קישורים טבעיים, אליהם אף אחד לא ממש יתנגד אני מניח, משום מקום):

ונעבור לרשימה – הכנסתי את מדד ה PR סתם לאינדיקציה, למרות שאלו שמות שכולם מכירים::

במקום הראשון -  קישור מהעמוד הראשי של Reddit.com -  כתבה שקיבלה כמה אלפי Upvotes והפכה להיות Featured, והביאה לאתר 420,000 גולשים תוך יום אחד (זה אמנם קישור ממשפחת הסושיאל אבל העמוד הראשון ברדיט בהחלט נכנס לקטגורית הסמכות).

במקום השני -  bbc.co.uk – כתבה  שהכניסה לאתר כמות של בסביבות 3500 מבקרים תוך חמישה ימים (זה קישור חדש אז עדיין אין לי ממש מדידה שלו לאורך זמן)

במקום השלישי – Gizmodo.com -  כתבה שתוך כמה ימים שלחה כמה אלפי מבקרים לאתר  (תוך כמה ימים הגיע למקום השלישי)

במקום הרביעי – Vocativ.com – כתבה שכבר חודשיים וחצי לא מפסיקה לשלוח מבקרים לאתר בכמות של אלפים כל יום.

במקום החמישי – Nu.nl – זה כמו YNET של הולנד, תוך כמה ימים שלחה כמה אלפי מבקרים לאתר (חדש יחסית אין נתונים לאורך זמן וכבר ממוקם גבוה)

במקום השישי – techcrunch.com – שתי כתבות ששלחו במצטבר כמה אלפי מבקרים

במקום השביעי – forbes.com – שלוש או ארבע כתבות ששלחו כמה אלפים

במקום השמיני – dailydot.com – שתי כתבות ששלחו כמה מאוד

במקום התשיעי – mashable.com -כתבה ששלחה כמה מאוד מבקרים

במקום העשירי – businessinsider.com -  כתבה ששלחה כמה מאות מבקרים לאתר תוך כמה ימים (חדש יחסית אין נתונים לאורך זמן)

ולאחר מכן עוד אתרי סמכות:

Cio.com

Computerworld.com

PCmag.com

Nbcnews.com

Pcworld.com

Theinquirer.net

ועוד רשימה די ארוכה…  אבל פחות משמעותית מבחינת טראפיק ככל הנראה, למרות שהאתרים בה מוגדרים מהשורה הראשונה של אתרי הסמכות בעולם.

מה גוגל אומר על טראפיק כזה?


האמת היא שבאופן הייתי מגדיר את התנועה של גוגל לאתר כ-"Meh" אחד גדול כשהוא אחראי ל-17.67% אחוז מהתנועה לאתר (לפי גוגל אנליטיקס) אבל מה שכן ייאמר לזכותו שאני רואה באתר הזה בצורה מובהקת שהוא דווקא כן מגיב לטרנדים של טראפיק נכנס מקישורים (כאשר יש להם קורלציה עם שאילתות חיפוש חדשות כמובן), מה שלא רואים באתרים אחרים, לדוגמא, איך נראה הגרף בימים של שיא הטראפיק מ-, שימו לב שכמות התצוגות היומית היא מאוד נמוכה למה שהיינו מצפים מאתר עם קישורים איכות כאלו – אבל מצד שני בכל האתר אין מיקוד על שום מילת מפתח ספציפית, אלא הכל אורגני, ככה שזה הגיוני:

traffic

ומה עדיף? הטראפיק של הקישורים או טראפיק של גוגל?

האמת זאת שאלה שקשה לי מאוד לענות עליה במקרה הזה – שכן אין לי פה מילות מפתח מסויימות שאני יכול לכוון עליהן, אבל מביצוע מדידות כלליות מתקבל הרושם שדווקא הטראפיק השולט נע בין הסושיאל להפניות (בעיקר בגלל הפרופורציות לטובתם) מאשר לזה של גוגל.

כמה מילים לגבי תוכן

שואלים אותי הרבה לגבי יצירת התכנים בצורה מוצלחת  – אז קודם כל הייתי רוצה להמליץ על הפוסט הזה, שמציע כמה מתודות ליצירת תוכן איכותי. ולאחר מכן הייתי רוצה להוסיף את הדברים האלו:
1. לשחד מובילי דעת קהל בתחום – אל תפחדו לפנות לבלוגרים ולהציע להם להם כסף תמורת תוכן, הרבה יסכימו.

2. פורומים – למרות שרשום בפוסט שקישרתי אליו, שם מדובר על לחפש כותבים בפורום בצורת מודעה, אז אפילו זה לא נצרך – פשוט לראות כמה אנשים שכותבים פוסטים מעניינים ומקצועיים בתחום, בד"כ כל מה שצריך הוא טפיחה הגונה על האגו בצורה "התוכן שלכם גאוני, אני נהנה תמיד לקרוא אותו" בתוספת בקשה לכתיבה או להשתמש בחומרים המעולים שהוא כתב תמיד עובד.

אבל באופן כללי – שוחד היא מילת המפתח!

לסיכום

אמנם כתבתי את זה קצת בחופזה ולא מתוך הרבה מחשבה אבל אני בהחלט מקווה שזה מידע שיכול לסייע למישהו, איכשהו לפחות בלמקד את המאמץ במקומות מסויימים אם אתם כבר הולכים לשלם הרבה על קישורים מכל מיני אתרי חדשות בין אם זה סתם עבור קישור או עבור טראפיק או מה שיהיה.

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.8/10 (10 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +3 (מתוך 3 הצבעות)

איזה קישור ישלח אליכם 420,000 גולשים ביום אחד? (ואיזה פחות...), 9.8 out of 10 based on 10 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: