אז לאחר כמה שבועות של הפוגה בכתיבה, בגלל שהראש שלי היה ריק ובמקומות אחרים, בעיקר בגלל שבועיים שלא הייתי מאחל אפילו לגרועים שבאויביי (שלמחתי אין לי) ועוד סיבות של השלמת זמן עבודה חסר אח"כ, הגיע הזמן לחזור לעניינים, והפעם – יצא לי להתקל במהלך השנים בכל מיני פוסטים בחו"ל המפרטים מיתוסים מתחום קידום האתרים והחלטתי שגם מגיעה לנו גרסה ישראלית – אבל דאגתי להשתמש במיתוסים שענו לקריטריונים האלה:

  • לא הופיעו בפוסטים בחו"ל
  • או לא מעודכנים בפוסטים שראיתי בעולם ודורשים נקודת מבט של-2013

וכמובן השתדלתי גם לא לנסות ולהיות "חכם גדול" ולנסות ולהפריך כל מיתוס, אלא לנסות ולהתמקד מנקודת מבט הגיונית – להבין מאיפה הוא הגיע ומה הדבר שכן נכון לעשות, וכמו כן לקטלג אותם לסוגי מיתוסים שונים קיימים, אני מניח שאת הרשימה הזאת אפשר להמשיך כמעט לנצח, אך עצרתי ב-42 נקודות, תהנו:

  1. זמן שהייה גבוה כמה שיותר \ כמה שיותר דפים נצפים זה יותר טובתפיסה שגויה - אחת מהשגיאות הנפוצות של שנת 2013 עם כל הדיבורים על התנהגות גולשים, מקורה כנראה מצוי בעובדה שהדבר הכי קל לומר הוא "כמה שיותר זה יותר טוב", אך כמובן שצריך לזכור שבמציאות החיפוש של היום, הכל עומד ביחס למתחרים בביטוי חיפוש נתון או נישה נתונה, אם המקובל הוא זמן שהיה נמוך ומספר דפים נצפים נמוך, מדוע אנחנו יותר טובים אם יש לנו נתונים גבוהים יותר? סביר להניח שסתם חירטטנו את השכל ושלקח לו הרבה יותר זמן להבין מה הוא אמור למצוא, לכן צריך לקחת כל מקרה לגופו (תמיד ישנה הדוגמא הידועה של הגולש שמחפש מספר טלפון של פיצריה לעומת זה שרוצה לקרוא חדשות)
  2. באונס רייט נמוך זה תמיד יותר טובתפיסה שגויה – בדיוק כמו הסעיף הקודם, יש להבין מה הדבר נכון לנישה בה אנחנו פועלים והאם בכלל יש לנו אינטרס שהגולש יראה עוד דפים או פשוט ימיר בדף הראשון שהוא רואה? לכן לא ניתן להתייחס לנתון הבאונס רייט כמשהו חד משמעי של טוב או לא טוב, וכך כנראה גם גוגל רואה אותו (וזה עוד מבלי שציינו את קלות המניפולציות שלו), מה שהופך אותו לנתון לא אמין בכלל.
  3. גוגל "אוהב יותר" מערכת ניהול תוכן כזאת או אחרתלא מדוייק – נכון יותר לומר, ישנן מערכות ניהול תוכן אשר יש להן אופטימיזצית On Page טובה יותר במצב ברירת המחדל שלהן – נניח קוד HTML נקי ומסודר יותר, זמני טעינה מהירים יותר ומבנה היררכי ברור יותר. ולכן דרושה עליהן פחות עבודת אופטימיזציה התחלתית מאשר במערכות ניהול תוכן אחרות, מה שיכול לגרום לאשליה שגוגל "אוהב יותר" את המערכות הנ"ל, אך בתכלס לא סביר שמשנה לו שם המותג של המערכת עצמה.
  4. גוגל מעדיף פלטפורמות מסויימותתפיסה שגויה – שיעדה שמשתנה מעת לעת, ההנחה שבלוג בבלוגר יקבל ציום גבוה יותר כברירת מחדל, או זה של וורדפרס או זה של תפוז והשבוע שמעתי גם על גוגל סייטס. יותר נכון יהיה להסתכל על זה בצורה של – איזו פלטפורמה פחות מוספמת ביחס לאחרות מה שגורם שיהיה לה ציון נמוך יותר כברירת מחדל, בכל השאר זה כמובן ממש לא משנה.
  5. גוגל "שונא" פלטפורמות חינמיותתפיסה שגויה – אותה שגיאה של הסעיף הקודם, רק הפוכה כנראה, כמובן להוציא מקרים של ספאם ברור שדורש התייחסות, אם כי די סביר שאתר שאינו מוקם על דומיין פרטי משלו (גם אם זה על פלטפורמה חינמית) יזכה לציון נמוך יותר, או באופן כללי יראה על רצינות פחותה של בעליו שכן אין הרבה אתרים סמכותיים שמוקמים בצורה כזאת וגם נשארים כך לאורך זמן, וגם לא נמצא הרבה כאלו בתוצאות החיפוש של ביטויים משמעותיים, מה שכן לגבי הוסטינגים חינמיים, כנראה שיש מן האמת באמירה הזאת (לאור הצהרות וענישות של גוגל בעבר כלפי הוסטינגים כאלו).
  6. שיטת קישורים x כבר לא עובדתתפיסה שגויה – הנובעת בעיקר מהמחשבה שקישורים או הבנתם זה דבר חד מימדי של שחור ולבן, ערך קישורים הוא דבר שמורכב מלא מעט מדדים: תכונות הדף המקשר, תכונות הדף המקושר, שיעורי שימוש, אנקור טקסט, זמן יצירה, מיקום בדף, ותק, מיקום בהיררכית האתר, דפים מקשרים אל הדף המקשר, TR , PR , AR , פעילות חברתית בדף, ומי יודע מה עוד… לכן גם כאן אין משהו מוחלט, לומר "קישור מתגובות זה רע" או "קישור מפוסט אורח זה טוב" אלו אמירות פשוט לא נכונות, אלא כל סוג של קישור יכול להיות גם טוב וגם רע, תלוי מה הפרמטרים שעומדים מאחוריו, שאותם בד"כ איננו יודעים.
  7. גוגל קום הוא בעל אלגוריתם מתקדים יותר מאשר גוגל ישראל - נכון חלקית - אם לדייק בנקודה זאת, נאמר שישנם הבדלים בעיקר בנושאים של מה שנוגע להבנת השפה (הבנת העברית של גוגל לקויה בהרבה לעומת האנגלית), והטמעת שירותים חדשים היא מאוחרת יותר, ולכן מורגש לרוב שגוגל מתקדם יותר בגרסתו האנגלית לעומת העברית (או בשפות אחרות), ומכאן כמובן יש אי-אילו השלכות על יכולתו להבין ולדרג אתרים באותה צורה, לא בשל הבדל מהותי בשיטת הדירוג כנראה, וניתן לראות את זאת בקלות בנישות רבות, ההרגשה של מקדמים רבים שקשה לדרג יותר בחו"ל לעומת בישראל נובעת בעיקר בשל הבדלי התחרותיות הגדולים בין ישראל לעולם – הנובעים מגודל השוק העולמי לעומת זה הישראלי.
  8. תוכן טוב מספיק כדי לדרג אתר בגוגלצריך לדייק – ממליץ לקרוא את הפוסט הזה "מדוע התוכן חשוב", בסיכום של כמה מילים, התוכן כשלעצמו לא ידרג אף אחד, אלא מה שהתוכן יכול להביא – לינקים או סיגנלים אחרים שמראים כמה הגולשים אוהבים אותו וכמו שאומרת התמונה הזאת שראיתי באתר של אורית Seomom.org :
    לא צריך קישורים
    ובכלל, גם בנקודה זאת כמו בכל שאר הנקודות – צריך לזכור שהדברים לא חד מימדיים וגם יחסיים למה שהולך בנישה – יהיה קשה מאוד לעבור תקרת זכוכית של שימוש בתוכן בלבד כאשר מתחרים עם תוכן אחר שמקבל הרבה קישורים, אם כי מי יודע, נראה שהמגמות האלו מתאזנות עם הזמן.
  9. סיגנלים חברתיים הם בעלי משמעות מכרעתצריך לדייק – העובדה שיש לנו מליון לייקים שקנינו בפייבר לא ממש הולכת להזיז אותנו, אך מצד שני אם יש לנו טראפיק איכותי שמגיע בזכות פעילות חברתית, זה בהחלט יסייע לאתר שלנו, זה כנראה נכון גם לגבי גוגל פלוס, אם כי ישנם טריקים ואחרים שיכולים לסייע בדירוג של כל מיני אלמנטים שאינם דווקא אתרים (כמו סרטונים ביו טיוב) והם מבוססים על טהרת הסיגנלים האלו, פלוסים וכדומה…
  10. לפייג׳ רנק יש/אין משמעות (זה מהטולבר)לא רלוונטי - לא, אני לא מתכוון שהפייג' רנק לא רלוונטי, אלא שהדיון בנושא הוא לא רלוונטי, שכן אי אפשר לדעת. (סתם דעתי האישית בנושא היא שאפשר לייחס לו משמעות כלשהי אם מגיעים להנחה שהוא אמיתי ולא מזוייף \ Dropped Domain).
  11. צריך לעדכן תוכן באופן שוטף באתרתפיסה שגויה – גם כאן, היא שגויה כאשר מתייחסים אליה באופן גורף, מדוע צריך לעדכן תוכן שוטף באתר תדמיתי פשוט? אך לעומת זאת – בבלוג, רצוי לעדכן כמה שיותר. וגם במקרה זה, הדבר הנכון הוא להבין מה שהכל עובד ביחס למה שקורה בנישה הספציפית בה עובדים, ולפעול בהתאם, ניתן לשפר את ציוני האתר בעוד לא מעט דרכים חוץ מעדכן תוכן שהוא רק לשם עדכון התוכן.
  12. צריך לקשר החוצה לאתרים סמכותייםתפיסה שגויה – כחלק ממבנה האינטרנט זה מן הסתם יכול לסייע, לא מובן מהיכן צמחה ההנחה שפעולה כזאת יכולה להעלות את ציונו של האתר המקשר, כנראה זוהי דעה שרווחת בקרב מקדמי אתרים בשל המנהג שהיה נפוץ פעם של "לא לקשר לשום מקום" כדי לא להוריד את "כוח האתר", פעולה שאינה טבעית בעליל,  והרצון לקשר לאתר סמכותי היה מעין פשרה שציבור המקדמים היה מוכן לקבל על עצמו כדי להמנע מלקשר למתחרים, בשורה התחתונה, אפשר לקשר לאיפה שצריך לקשר ואין מה לחשוש מזה יותר מידי, אבל וודאי שלא חייבים.
  13. צריך לשים תגיות באתרתפיסה שגויה – אישית, עדיין טרם נתקלתי באתר אשר בבדיקת האנליטיקס שלו היה ניכר שהתגיות (אלו מהענן) מהוות אגף בו המשתמשים אשכרה משתמשים… חוץ מבמקרים בהם איזו תגית התפלקה לתוצאות החיפוש באיזור מילה לא תחרותית, מה שכן נתקלתי זה הרבה מקרים בהן הם סתם גרמו לשכפול תוכן שגרם להרבה צרות בשל טעות בכתובות הקנוניות באתר.
  14. PPC כן עוזר / לא עוזר לדירוגים האורגנייםשנוי במחלוקת – לא סביר שעצם ה-PPC עצמו עוזר לדירוג ובטח שלא בצורה ישירה, עם כל הכבוד לנו – גוגל לא עד כדי כך טפשים, אבל מה שכן יכול להיות, ולעיתים נתקלנו בזה, שתנועה של אדוורדס שמתבררת כאיכותית עושה לאתר קצת טוב, וגם נתקלנו בכמה מקרים שקישורים מפרסום אדוורדס בטעות התאנדקסו ב-WMT, בעיקר כאלו שפורסמו ברשת התוכן ואונדקסו ע"י כל מיני סקרייפרים יחד עם הפרסומות שלנו.
  15. שימוש בתגיות מטא מסייע לדירוגצריך לדייק – ישנן תגיות שכבר לא עושות כלום כמו מילות מפתח, וישנן כאלו שיכולות להרוס את האתר כמו רובוטס Noindex, ויש כאלו שיכולות לסייע בצורה עקיפה כמו מטא דסקריפשן – כלומר שלא ברור אם היא מסייעת באופן ישיר להגדלת ציון האתר, אבל בהחלט יכולה להשפיע על ה-CTR שהוא בהחלט יכול לסייע לשיפור ציוני האתר.
  16. יצירת פרופיל קישורים טבעיתפיסה שגויה – המילה "יצירה" יחד עם המושג "פרופיל טבעי" , לא ממש הולכות ביחד,  אפשר להגיד, "פחות סביר שיענש" או "פחות ספאמי", אבל לאף אחד מאיתנו אין באמת מושג מה זה פרופיל קישורים טבעי. ולא, העובדה שהבאנו יותר קישורים בלי אנקור עדיין לא משנה את זה.
  17. קידום במוביילסוג של מיתוס – כאשר לא מדובר באפליקציה, או בעסק בעל אוריינטציה לוקאלית, אין הבדל ממשי בין הקידום הרגיל לקידום במובייל נכון להיום, מה שכן, סביר להניח שהדבר הזה הוא במגמת שינוי, ולכן כן מומלץ מאוד להשקיע במשתמשי המובייל ובחווית הגלישה שלהם באתרים שלנו שכן היום הם מהווים נתח משמעותי למדי של הטראפיק, לפחות בחלק מהנישות.
  18. ותק דומייןצריך לדייק – ותק דומיין לא ממש נחשב, לא מעניין שהדומיין נקנה לראשונה לפני 10 שנים ומאז נזרק 10 פעמים, זה אפילו יכול להזיק (זוכרים את הפטנט של גוגל בנושא ה-Historical Data? שדובר גם פה), לעומת זאת, ותק של אתר קיים – הוא כנראה בעל משמעות אם מדובר באתר חזק, למרות שניתן לראות שהעובדה שהיינו 7 שנים במקום ראשון לא בהכרח מוחזקת לזכותנו לאחר עדכונים כאלו ואחרים.
  19. יצירת פרופילים חברתיים כשלעצמם מסייעים לשיפור דירוג האתרתפיסה שגויה – לפתוח פרופיל פייסבוק,לינקדאין,גוגל פלוס וכו' לא באמת עוזר אם אין שם עדויות לפעילות אמיתית או טראפיק נכנס, ניתן אפילו לראות את זה היום במדוייק באנליטיקס.
  20. קישורי no follow אינם מעבירים כוחתפיסה שגויה – לא תמיד הם כן, אבל בהחלט יכולים להעביר ולשפר הרבה אם הם נמצאים במקום הנכון או מעבירים טראפיק איכותי לאתר שלכם, כמו כן, רצינו פרופיל טבעי לא?…
  21. לשלוח את האתר לאינדקס דרך wmt יגרום לגוגל להעריך את האתר פחות - צריך לדייק – לא, אבל מה שכן – העובדה שאין לאתר שלכם שום קישור שיגרום לו להתאנדקס באופן טבעי, יגרום לגוגל להעריך את האתר פחות, כמה שפחות מלאכותיות, כמובן עדיף, כאשר מדובר על סריקה מחדש של דפים קיימיפ, כמובן שאין בזה שום דבר רע.
  22. צריך ללכת על מילות המפתח הגדולות של התחום ולהתמקד בהןתפיסה שגויה – אבל ממש שגויה, שמקורה בימים עברו ובהרבה אגו של להיות ממוקם במילים הגדולות, שלעיתים מניבות המרות אפסיות, גם אם מאחוריהן הרבה טראפיק.
  23. אפשר לנצח מתחרים קשים רק בעזרת עבודת אונפייג'די נכון, תאורטית בעיקר – נניח שאנחנו מדברים על נישה תחרותית דווקא, צריך לחלק את עבודת האונפייג' של הקידום לכמה חלקים, אונפייג' טכנולוגי, אונפייג' תוכני ואונפייג' UXי, לזה הטכנולוגי יש תקרת זכוכית מסויימת שאי אפשר ממש לעבור ואז כמובן האתר בעל הלינקים הטובים יותר יינצח, לעומת זאת, לשניים האחרים ניתן לעשות אופטימיזציה די אינסופית שתשפר את ציוני האתר באינספור פרמטרים הכוללים גם תוספת של קישורים איכותיים, לכן, גם זה, תלוי מאוד באיך אנחנו מגדירים את עבודת האונפייג' שאנחנו עושים וזאת שהמתחרים עושים.
  24. חייבים שהביטוי יהיה בדף כדי להיות מדורגים עליו - נכון חלקית - זה בטוח הרבה יותר קל לדרג דף שמופיעות בו מילות המפתח שרוצים לקדם, אבל ראינו מספיק מקרים שהצלחנו לדרג דפים שלא היה אפילו זכר בכל האתר למילה אותה קידמנו בהצלחה ואפילו די בקלות שכן היום גוגל (לפחות באנגלית) מבין קצת יותר טוב את הסמנטיקה,  וכמובן שהקישורים עשו את שאר העבודה, ובמקרים אחרים סתם החלטות שרירותיות של גוגל עשו את העבודה, אבל בטוח שלא חייבים שהמילה תהיה בדף על מנת להתמקם עליה יפה  – וזה אפילו לפעמים מהווה ייתרון שמרחיק אותנו מעונשים של "עודף אופטימיזציה" למיניהם.
  25. אחוזי דחיסות / הדגשת מילות מפתחתפיסה שגויה – וגם עתיקה, והאמת – אני לא חושב שאי פעם הייתה באמת משמעות לשני הדברים האלו.
  26. כמות דפים מאונדקסים משנהתפיסה שגויה – הרבה פעמים שמעתי את המשפט: "אני לא מבין למה האתר שלי לא מצליח, יש לי פי שלוש יותר דפים מהמתחרים", ועדיין לא הצלחתי להבין מדוע המדד הזה אמור לשפר את ביצועי האתר? בדיוק על הדברים האלו נאמר – לא משנה הכמות אלא האיכות,  אהה וגם הקישורים.
  27. צריך יותר מ 300 / 400 / 500 מילים במאמרתפיסה שגויה וגם צריך לדייק – ברור שמספר כלשהו של מילות מפתח בדף היא שטות בהקשר המספרי המדוייק של האמירה הזאת, אבל מה שכן, צריך לחשוב – האם אני באמת מסוגל להעביר את הרעיון בצורה מקצועית ואמיתית שממצה אותו אם אני מגביל את עצמי (מלמעלה או למטה) למספר מילים מסויים?  אז כמובן שלא, צריך לכתוב כמה שצריך לכתוב,  אם זה 300 מילים או 5000 מילים לא יקבע את האיכות אלא כרגיל – פרמטרים אחרים שהם חיצוניים לעמוד עצמו וזה כמובן ביחס למתחרים באותה נישה – אם כי ניתן לראות במקרים רבים שיש העדפה לדפים ארוכים וגם עשירים במדיה שאינה רק מילים.
  28. היררכיית תגיות Hצריך לדייק – אחד הפרמטרים הטכניים הותיקים שמקורם בסמנטיקה הנכונה בה בנוי דף בהתאמה לאיך שבנויה שפת HTML – וזה על מנת לסייע למנוע החיפוש להבין את חשיבות האגפים באתר, לא סביר שהדבר הזה קריטי היום בצורה משמעותית עם היכולות הקיימות לסגמנט דפים לחלקים באלף שיטות אחרות, אך מכוון שאנחנו עוסקים ברובוטים, והנקודה הזאת לא דורשת הרבה עבודה, מומלץ לשמור שגם כאן יהיה סדר כנראה.
  29. שימושיות זהו תחום שצריך להשאר נפרד מ SEOתפיסה שגויה – אמנם נכון לומר שלמומחה שימושיות אתרים יש כישורים שונים מאיש קידום אתרים, אבל התחום צריך ללכת יד ביד כחלק מתוכנית הקידום הכללית של האתר.
  30. Guest Posting זהו פתרון "קסם" לקישוריםתפיסה שגויה - לא. זהו פתרון ברירת מחדל על מנת להניח את דעתו של מי שחטף מכל סוגי הקישורים האחרים, אבל מי שהתנסה בזה הרבה, יודע כמה קשה בטירוף למצוא פוסטים איכותיים + להפוך אותם למשהו בעל סקייל + בעלות סבירה + והכי גרוע: תקרת הזכוכית של התועלת שלהם די נמוכה והפוטפרינט שהם משאירים לפעמים הופכים אותם לעסק לא משתלם, אז לא שזה רע כמובן, אך זה גם רחוק מלהיות פתרון קסם לקישורים בטוחים ומועילים.
  31. פינגוויין הוא פתרון קסם לגוגלתפיסה שגויה - Needless to say more.
  32. אנקור טקסט לא עובדתפיסה שגויה – עובד יופי יופי (כלומר – שימוש באנקור יביא לשיפור ניכר בציון האתר על אותו האנקור) מה שכן – רף הסובלנות של גוגל לאובר-שימוש בו, ירד בצורה שגורמת לשיטות העבודה שהיו נהוגות פעם, להיות מאוד מסוכנות, ולכן צריך להזהר מהגזמת שימוש באנקורים, אלא אם כן הם מגיעים מאתרים ממש טובים – ואז סביר שתחליקו את זה, לפחות בינתיים…
  33. הקידום האורגני מתתפיסה שגויה – כמובן, הוא מת כבר כל שנה מאז שנת 1999 כמו שאפשר לקרוא באיזה פוסט שהיה לפני כמה זמן ב-SEL , וכמובן אלו המצויינים שם הם רק דוגמאות לטענות הנפוצות, נכון שהוא השתנה, אבל לא מת וגם לא הולך למות כל עוד הוא מהווה מקור טראפיק חשוב, וכל עוד גוגל צריך לדרג אתרים בצורה הגיונית כלשהי שלא מבוססת על טלפתיה – יהיה ניתן להשתמש בערוץ שיווקי זה.
  34. צריך\ לא צריך קישורים בשביל להשיג מיקומיםתפיסה שגויה – שניהם לא נכונים, ושניהם כן נכונים, הכל תלוי מתי ואיפה ובאיזה סיטואציה – ההתייחסות של אחד מהם כאל אקסיומה היא הטעות, תלוי באיזו סיטואציה, מה התחרות וכו',  להגיד שאחד מהם יכול לעבוד תמיד זה פשוט שקר וחוסר הבנה באיך האינטרנט ומנועי חיפוש עובדים, ובכלל בהגיון הכללי.
  35. Content Marketing is deadתפיסה שגויה -  שטות – כלומר, למי שלא מבין מה הוא Content Marketing וחושב שכל הכוונה היא הפצת מאמרים בספריות פח זבל, אז נכון, שימוש באתרי מאמרים ירודים כבר פחות מומלץ היום (וגם לא פסול במאה אחוז), אך Content Marketing הוא עדיין השם הכולל לכל אמצעי השגת תנועה\קישורים לאתר בעזרת הפצת התוכן שלכם – אם זה PR שמגיע לאתרי חדשות, בלוג איכותי בנושא, פוסט אורח או כל דבר אחר שכתבנו שיכול לשלוח לכווננו קישורים איכותיים או טראפיק.
  36. קישורים מדומיים סמכותיים Edu \ Gov או בכלל דומיינים סמכותייםתפיסה שגויה – כמו בסעיף 4 ו-6 ,  הדברים קצת יותר מורכבים,  ישנם כל מיני פרמטרים שמרכיבים את ערכו של קישור, כך שדינו של קישור שיוצא מהפורום של Ynet או מפרופיל בפורום מוספם שנמצא על דומיין GOV עם PR9 אינו מתקרב בערכו לקישור פשוט שיוצא מבלוג PR2 רלוונטי מאוד הממוקם גבוה במילת המפתח הרצויה שלנו שגם יעביר טראפיק, זה אחד המיתוסים שפשוט מסרבים למות.
  37. אוטומציה בקידום זה טוב\רעתפיסה שגויה – נושא עליו דובר רבות בשנת קיומו הראשונה של הבלוג הזה, צריך פשוט להבין – כלים הם ביד המשתמש – ניתן להשתמש איתם בצורה חכמה שתועיל או בצורה רעה שתזיק, וזה רק בנושא הקישורים, בכל הנושאים האחרים כמו אנליזות, רישומים, Prospecting ניהול ומעקב וכו' – אוטומציה כמעט תמיד תהיה דווקא דבר מצוין, אני בספק גדול שיש עדיין מי שעדיין לא הפנים זאת.
  38. המיקום במילות מפתח X , Y ,Z הוא המטרהצריך לדייק – לא בדיוק, המיקום במילים\נישות מסויימות הוא האמצעי להגדיל את החשיפה הממירה של האתר -  וחשיפה זאת מורכבת מכל מיני פרמטרים שאינם רק מיקומים על מילות מפתח נבחרות, כמו שדובר בפוסט הקודם.
  39. קישור פוטר הוא בהכרח רעצריך לדייק – כנראה שסתם מיקום של קישורי פוטר לא קשורים לשם קידום הוא לא רעיון טוב בימינו,  אך קישור בראנד עם שימוש ב-NOFOLLOW , תמונה, או כאשר הקישור מעביר טראפיק, יכול להיות בסדר גמור ואף הגיוני לחלוטין.
  40. קידום אתרים שחור וקידום אתרים לבןתפיסה שגויה – המושגים הללו שיסודם הוא בעולם ההאקינג ועם הזמן התפתחו לעולם הלוחמה הפסיכולוגית של גוגל הם מצוצים מהאצבע, ישנם מושגים – מה שעובד\ מה שלא עובד ,  מה שעובד לטווח קצר\מה שעובד לטווח ארוך ,  ותאמינו או לא -  מה שנחשב לשחור לא תמיד יהיה זה שעובד לטווח הקצר, ולהיפך, הקווים המנחים של גוגל לבעלי אתרים נועדו אך ורק על מנת לסרס כל פעולה אקטיבית שנועדה להשפיע על תוצאות החיפוש שלה ולתת לגוגל את הגושפנקא ה"חוקית\מוסרית" (לפי תפיסתם) – להעניש כל אתר בכל זמן נתון בטענה שהוא הפר את הכללים.
  41. Co-Citation זה הכוכב העולה היוםהנבואה ניתנה לשוטים – טוב, אז הדבר הזה לא כזה חדש כמו שעושים ממנו, אבל בגלל ש-Seomoz רשמו עליו לפני כמה חודשים אז כולם מצטטים אותם, בכל מקרה כמו כל החידושים שהיו בתחום, מן הסתם שגם זה לא יהיה מה שיטה את הכף אלא עוד אחד מיני רבים שרצוי לקחת בחשבון.
  42. צריך לחשוב רק על הגולש \ צריך לחשוב רק על מנוע החיפוש – צריך לחשוב על שניהם בתהליך העבודה, כדי שלשניהם יהיה יותר קל להבין את האתר, ומה אנחנו רוצים שיצא ממנו.

לסיכום

אין סיכום – נשמח לשמוע תוספות למיתוסים הקיימים, מיתוסים חדשים שלא חשבתי עליהם וגם אי הסכמות לדברים האמורים פה, דברו איתנו בתגובות!

מוקדש לגוגל:

YouTube Preview Image


 

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 7.6/10 (20 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +7 (מתוך 7 הצבעות)

42 מיתוסים נפוצים בקידום אתרים לשנת 2013, 7.6 out of 10 based on 20 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: