כן אני יודע שהרבה אומרים שלא כתבתי פה כבר הרבה זמן,  תאמינו לי שהתגעגעתי להתרגשות של לפרסם פוסט ולחכות לתגובות ולפעמים להתבאס שהן לא מגיעות כמו שרציתי או ששכפולים של הפוסט שלי מתברגים מעליו בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את הטייטל המדוייק שלו באדיבות גוגל – אבל מה לעשות ובזמן הארוך הזה קרו אצלי הרבה חידושים ושינויים, ברמה האישית והעסקית, רובם לטובה, העסק שלי התרחב, נכנסתי לשותפות עם עוד חברה משום שרצה הגורל ויצא לי להתחבר עם אנשים טובים שאפילו קידום האתרים הוא לא החברה הראשית שלהם – וגילינו שיש לנו חזון התפתחות משותף והחלטנו לשלב כוחות במטרה להשיג אותו, ולשם כך לקחנו משרד חדש (כן כן, אני יוצא קצת מהבית! אפילו שהמשרד בראש העין) וכוח אדם איכותי חדש, הרחבנו רבות את תחומי העיסוק מעבר לנושאי SEO – PPC  כלומר,  גם בניית אתרים וגם Marcom מלא, ושאר שירותים מתחום השיווק והפרסום – אני אפרט על זה בהמשך בפוסט ייעודי, אבל שמח שעכשיו סרגיי גם עובד איתנו במשרד ואנחנו יכולים לתכנן ניסויים כל הזמן….

אבל הנושא החשוב הוא העדכון שחיכיתי לו כל כך הרבה זמן, אפשר לומר שהרבה משיטות העבודה שלי הושפעו מלקחי העדכון הגדול של שנה שעברה וגם דובר רבות על נושא זה כאן בבלוג – ולכן שמחתי לשמוע את נביא הזעם קאטס אומר שהנה – אוטוטו הוא כאן, ולשמחתי הוא אכן גם הגיע מהר, הפינגווין החדש.  והאם תאמינו לי אם אני אומר שלדעתי, העדכון הזה היה העדכון הכי טוב שחוויתי מהעדכונים של גוגל?

ולא, לא בגלל שנחלצתי לגמרי מפגיעות,  ולא, לא כל האתרים שלי קפצו לעמוד הראשון וכל האתרים המוספמים שלי חמקו מהעונש -  היו לי גם מרוויחים,  וגם מפסידים,  אבל מה שאהבתי הוא  המגמה שנראתה בעדכון הזה בצורה הרבה יותר ברורה מבדרך כלל.

גוגל למדו להיות:

1) נקודתיים יותר -  לא להחריב אתרים שלמים אלא אזורים "נגועים" לטעמם באתרים

2) מידתיים יותר – היו לכם קצת קישורי זבל -  לא עוד תעופה למקום 500 כמו שהיה בשנה שעברה אלא סוג של Devalue

3) העדכון טיפל גם בלי ספק בנושאי Onpage  בצורה משופרת – איך אני יודע? פשוט כי לשותף שלי יש אתרים רבים מאוד – והוא, ההפך הגמור ממני,  מעולם לא היה בונה קישורים (!),  כן גם לא לפני שנתיים ושלוש, מבלי להתווכח אם זה נכון או לא ומה ניתן להשיג – העובדות בשטח הראו חד משמעית שגם האתרים האלו הושפעו מפינגווין לא מעט, ולאו דווקא לטובה תמד – כאשר בעדכון של שנה שעברה הם לא הראו שום נגיעה לעדכון הזה בכלל.

בקיצור,  עכשיו כשהפינגווין החדש עבר, ויכלתי לראות בצורה די טובה איזה מן ההנחות שלי בשנה החולפת לגבי עבודת הקידום היו נכונות ואיזה לא (אגב את העדכונים הקודמים אני לא מחשיב כעדכונים אלא סתם כ-Data Refreshים צולעים) החלטתי לעשות רשימה של הדברים החשובים שלמדתי בשנה החולפת ושהחלטתי לקבע לתוך שיטות העבודה היום יומיות שלי – בין ברצון ובין באילוץ:

1. אפשר להשתקם מפינגווין – כן, לאחר שהטלתי בזה ספק גדול ביותר במהלך השנה, היה לי לפחות מקרה אחד טוב באמת,  הבלוג הזה שאתם קוראים פה, שהוא דומיין בעל שם שגוגל לא הכי מת עליו בלשון המעטה, וגם בעברו לפני שהיה בלוג קיבל ממני לא מעט קישורי זבל לכל מיני ניסויים, ואני לתומי חשבתי שהתוכן והקישורים הטבעיים (המעטים) שקיבלתי יצילו אותי, אך הפינגווין הראשון חשב אחרת ושלח אותו לתהום הנשייה ברוב מילות החיפוש שלו ואף בלונג טיילים, בקיצור שחיטה כהלכתה. למזלי שלטתי בקישורים הגרועים והסרתי את כולם, וגם המשכתי לייצר תוכן כאילו כלום לא קרה (אני אוהב את העובדה שמגיעים לבלוג שלי רק קומץ אנשים איכותיים מאוד), ואת שאר הקישורים שלא יכלתי להסיר סימנתי ב-Disavow,  והנה – הפינגווין החדש כבר נפח בבלוג רוח חיים חדשה:

בלוג - התאוששות מפינגווין

בלוג – התאוששות מפינגווין


מיותר לציין שהוא לא חזר למצב הקודם שלו – שכן מצבו הקודם הוחזק בזכות קישורים שהוסרו, אבל לפחות התחיל להתאושש מפגיעתו הרוחבית וכולי תקווה שלפחות החסמים מהתקדמות עתידית הוסרו כאן. את שיפור הנראות בגוגל אפשר מייד לראות כמו גם את העלמות תופעות העונש הקודם – החלפת דפים באינדקס בדפים אחרים וכ'ו – מיותר לציין שכל הזמן הזה לא בניתי לדומיין זה מעולם קישורים וגם לא שיווקתי אותו בשום מקום באופן פעיל, אלא רק הוספתי את התוכן שעלה בידי להוסיף – וגם לא טרחתי למקד אותו יותר מידי במילות מפתח ככה:  קידום אתרים, בלוג קידום אתרים וכו' אלא מה שבא, מבחינתי זה היה ניסוי בקידום טבעי – שדי כשל.

2. לא רק בעזרת disavow  – לאחר שיצא הכלי של ה-Disavow מייד עשיתי ניסוי, לקחתי כמה וכמה אתרים מוכי פינגווין והכנסתי את כל הקישורים שלהם לתוך הכלי הנ"ל, מה שלצערי לא הניב שום תוצאה או שיפור, ולמעשה האתרים המשיכו לדשדש באותו מצב עד היום – אפילו לא ירדו יותר, פשוט כלום. נראה שלכלי יש משמעות רק כאשר השימוש בו נעשה בשילוב עם הסרה פיזית של קישורים, ולא כפתרון יחיד, מה שלמעשה מהווה פתרון די ברור ופשוט של גוגל על מנת למנוע Abuse מיותר בכלי.

3. יציאה מעונש של Unnatural links לא תחזיר את האתר למיקומיו הקודמים אך מסירת את החסם לחזרה (לפעמים…) – כפי שניתן לראות, עונשים של Unnatural Link גם קיבלתי וגם הסרתי לא אחד ולא שניים בחודשים האחרונים:
קידום אתרים אוטומטי

גוגל נהיו מציקים מאוד עם ההודעות האלו  – בעיקר במתקפות שהן ביצעו על הרשתות מרוסיה למיניהן שאני כל כך אוהב, למזלי תמיד שמרתי לעצמי את האפשרות לנקות את הקישורים מתוך הבנה ברורה שיום כזה יגיע,  וגם כשהיום הגיע – גוגל היום נוטים בעיקר לשלוח את הנוסח המרוכך של ההודעות שאומר שהצעד שננקט הוא במיוחד Devalue של הקישורים באופן נקודתי ולא הלקאה של האתר בצורה רוחבית:

קישורים לא טבעיים - קידום אתרים

עם ההודעות האלו קל מאוד לדעת:
א) איזה עמודים נפגעו.
ב) עם איזה אנקורים הגזמתם ונפגעו.

וישנם מקרים שבכלל לא קרתה שום ענישה ניכרת בעקבות ההודעות האלו -  מה שקורה הוא כזה – שכל עוד "העונש" לא מוסר (כלומר Revoked ע"י בקשת Reconsideration) אז נשאר "חסם" על המילים הפגועות מלהתקדם בחזרה למעלה, כמו במעין "כלא" זמני או תקרת זכוכית ובמילים אחרות – פילטר, תקראו לזה איך שאתם רוצים,  אז הלכנו והסרנו את העונש וקיבלנו הודעת חנינה, האם זה עזר?  ממש לא תמיד. לעיתים גם לאחר ההסרה אנחנו מוצאים את מלאכת החזרת כבוד הביטויים האבודים למקומם כמשימה קשה במיוחד, אם בכלל, שדורשת הרבה יותר מאשר להחזיר את הקישורים (שהחזיקו את המילים ועכשיו נעלמו ואיתם כמובן המיקומים),  צריך להחזיר את אמונו של גוגל באתר – כלומר להשקיע בו בכל המישורים לאורך זמן עד שמגיעים לשיפור, אולי זאת תקלה של גוגל ואולי לא, בכל מקרה כמו שאומרים – חכם ימנע מצרה שפיקח ידע לצאת ממנה.

4. האיתות הטוב ביותר עבר גוגל היום מעבר לקישורים הוא פשוט טראפיק \ קבוע \ יציב \ חוזר – פשוט ככה. רוצים לשפר את הנראות שלכם בגוגל בצורה הטובה ביותר? התמקדו בעיקר בשיפור הטראפיק הרלוונטי לאתר שלכם (כל נישה באשר היא) נראה שהיום להביא את ה-Refferal Traffic \ Direct Traffic למצב של צמיחה הדרגתית לכוון מעלה (כמו שהיה נאמר בעבר לגבי Link Velocity) זאת אחת הדרכים הטובות ביותר לאותת לגוגל שהאתר רצוי ואהוב על גולשיו,  לא פחות מאשר עם קישורים.

5. סושיאל כשלעצמו הוא פרמטר זניח כאשר הוא אינו כרוך בטראפיק – מה שמחזיר אותי לסעיף שנראה לי שהזכרנו בפוסט על המיתוסים (אם זכור לי נכון, זה היה מזמן) העובדה שיש לכם דף פייסבוק עם 7000 אוהדים לא תעזור לכם! אבל אם אותם אוהדים גם נכנסים לאתר כל פעם שאתם מעלים פוסט חדש, ומשתפים אותו בעצמם, ומשאירים תגובות באתר – באופן קבוע, וכאשר כל זה במגמת עליה -  השיפור יבוא גם יבוא כל עוד הסימנים החיובים נשארים עקביים.

6. קישורים הם עדיין הפרמטר המשפיע ביותר לצד הטראפיק – פשוט ככה. אין מה להרחיב,  אז מה נשתנה?  גוגל פשוט נהיו הרבה יותר טובים בזיהוי מניפולציות של קישורים, מה שהופך את משחק החתול והעכבר הזה ללא משתלם לפעמים וכבר קורים מקרים רבים שעדיף להשקיע את האנרגיה בערוצים אחרים – אך כמובן שצריך לזכור את הבעיות של התעשייה, אותם לקוחות שרוצים "לראות תוצאות מהר" וכדומה, אך אין בדבר זה כדי להפחית מחשיבותם ויכולת השפעתם, גם היום ניתן לדרג בשיטות די מפגרות -  פשוט לעומת פעם ה-ROI של הזמן בצמרת עד התעופה בחזרה למטה לא תמיד משתלם (לא תמיד! ברור שיש מקרים שכן). הכל עניין של מה הסיכון שרוצים לקחתץ

7. גוגל נהיו הרבה יותר חכמים ודינאמיים – שנה שעברה הם הבטיחו: "To Level The Playground",  אז נכון שהשטח רחוק מלהיות ישר והרבה מאותו זבל ישן עובד – אבל מנקודת מבטו של מי שנכנס היום רק לתחום, נקודת ההתחלה היא מאוד בעייתית, כשאני נכנסתי לתחום הספיק קישור פוטר מאתר עם PR כדי להבטיח את המיקום הגבוה – לא משנה שזה היה מאתר על אופניים לאתר על פרקטים וזה היה מדף החלפת קישורים עם עוד 786 קישורים יוצאים (מקרה אמיתי שהיה לי!),  אז הימים האלו חלפו. וברוך שפטרנו.

8. הרבה יותר קל לחטוף על קישורים שנוצרו לאחרונה מאשר כאלו שנוצרו לפני שנים – עושה רושם שאתרים שעברו קידום לפני שנים רבות ומאז לא ממש קודמו, זכו לרחמים מסויימים מצד הפינגווין, כנראה שבמהלך הזמן הם צברו מספיק סיגנלים חיוביים אחרים כדי שהקשורים לא יהוו את מלא המשקל – זאת לעומת אתרים שעוברים קידום פעיל וקיבלו קישורים לאחרונה \ בשנה האחרונה,  נראה שאלו קישורים שכברירת מחדל לא מקבלים יותר מידי אמון מגוגל ולכן נענשים. (אולי אני טועה אבל זה מה שאני רואה מפינתי הקטנה).

9. עדכון פינגווין 2 היה מלא רחמים כלפי מקדמי האתרים – הוי, כן, כן, כן, אני עדיין זוכר את הטראומה של שנה שעברה כשמילים עפו לי למקום 500 ולא משנה מה עשיתי לא הצלחתי להרים אותן משם עד היום למעשה, לעומת העדכון הנוכחי, שנראה שהיה ממוקד למדי ולא פגע יותר ממה שהיה צריך לפגוע, אלא עשה Devalue היכן שצריך, ורק במקרים קיצוניים נתן בעיטה משמעותית, נראה שזה שינוי כיוון אצל גוגל שניתן ללמוד ממנו רק על כך – וזאת מסקנה מרחיקת לכת אך מתבקשת – שהקישורים מאבדים מחשיבותם לאט לאט כפרמטר דירוג עיקרי – שאם לא היה כן,  גוגל היו מגנים עליהם בחירוף נפש כמו שהיו עושים עד היום, ההתייחסות הסלחנית הזאת רק מראה עוד טפח בשינוי המגמה בנושא (זוכרים כמו בדוגמא עם ה PR? מטבע שאיבד את ערכו אפשר לחלק חופשי…)

10. אתרים שנענשו לפני שנה ולא טופלו – נענשו עוד יותר השנה בפינגווין החדש – מהתבוננות על אתרים שחטפו לפני שנה ושלא עברו שום טיפול "שיקומי", חשבתי שלא יוכלו לחטוף עוד יותר, אך אני רואה עוד ראייה לכך שהפינגווין הנוכחי עשה טיפול שורש עמוק יותר – שכן הם פשוט הדרדרו בעוד רמה מתונה מסויימת לאחר העדכון הנוכחי. לשמחתי אלו אתרים שאיבדתי בהם עניין ממזמן והם נשמרים רק לצרכי מעקב.

עוד ירידה
11. אני משוכנע שיש אלמנט של אקראיות בעדכונים האלו – אני משוכע שיש בעדכונים אלו גם אלמנט של פגיעה אקראית באתרים,  לאו דווקא בכוונה, אלא פשוט סטיית תקן באלגוריתם (כלומר אחוז מסויים של טעויות שברור למהנדסיו שיכול לקרות – והוא מקובל עליהם) לכן באורח פלא אני רואה שגם אתרים שלא בנו קישורים מעולם ולא עברו שום אופטימיזציה נענשו  (אולי בגלל זה?) – ואני מתכוון לנענשו, לא ירדו כמה מקומות, בשנה שעברה אף נענשו לי לחלוטין 3 אתרים שאפילו לא סיימתי את בנייתם! מי יודע למה.  וזאת עוד ראייה לכך שעל הטראפיק האורגני קשה ומסוכן מאוד לסמוך.

12. קידום רק בעזרת תוכן עובד הרבה יותר טוב מאשר פעם -  טוב לא כל תוכן ולא בכל נישה, אבל היום מדובר על שיטה ריאלית לחלוטין שיכולה בקלות להחליף את ההשקעה בקישורים בלא מעט פרוייקטים – מה גם שהיא כנראה בטוחה לטווח ארוך יותר , לשמחתי, שיחה שהייתה לי עם יגאל פינס בימים האחרונים איששה לי את הנקודה הזאת בגדול עקב כמה מקרי מבחן מעניינים שהוא הציג, והוא גם הזכיר לי שהדבר החשוב ביותר הוא ביצוע מחקר מילים ונישה מעמיקים, וכמובן ניטור,  לראות שגוגל רואה את האתר כפי שאנחנו רוצים שיראה והיכולת לשנות את התוכן בצורה דינאמית כדי שזה יקרה, נושא שנדון בו בפעם אחרת.

13, שלפעמים יותר משתלם כספית ומבחינת זמן לקדם בצורה ממוקדת את נושאי ה- Onpage מבלי להכנס יותר מידי ל-Offpage – בהמשך לסעיף הקודם, היום ניתן לראות לא פעם שביחס של עלות\תועלת לאורך זמן – לפעמים עדיף להשקיע את רוב המשאבים בעבודת תכנונית-טכנית-ותוכנית מעולה, מאשר להשקיע במשאב טבע מתכלה כמו קישורים יזומים, אז נכון שזה ייקח יותר זמן, אבל לפעמים אני גם אוהב לישון בשקט בלי להזיע כל בוקר כשאני פותח את ה-Zefo.

14. עדיין יש מסלול (פרופיל? סדר בנייה?) קישורים שאינו טבעי (כלומר יזום) שהוא "בסדר" – והגיוני ליצור אותו כדי לתת נראות בסיסית לאתר במנוע החיפוש, לא נרחיב, אבל כדי להכנס לראש הזה פשוט צריך לשאול את עצמנו את השאלה – מה הכי טבעי שהיה עושה בעל אתר חדש  שאינו מבין כלום בקידום מקצועי כדי לתת לאתר שלו נוכחות ראשונית ברשת או להביא לו טראפיק? ופשוט לפעול לפי הקו המנחה הזה, תתפלאו כמה דברים אפשר להוציא מכך.

15. לא לבנות על טראפיק אורגני שיחזיק עסק – אני חוזר ואומר ללקוחות – אסור, אסור, אסור, לבנות על טראפיק אורגני בתור בסיס הכנסה יציב של עסק (בדומה לאדסנס או כל דבר אחר מבית גוגל) – חלק מקשיבים לי, חלק לומדים בדרך הקשה, וחלק ילמדו בעתיד, נכון שבטווח הארוף זה זול וממיר, אבל נתון לשינויים קיצוניים ויש לקחת זאת בחשבון, בעיקר היום – כשהשינויים הם הדבר הקבוע היחיד, מה שיגבר כנראה ככל שתוצאות החיפוש יהיו דינאמיות יותר והאלגוריתמים בעלי זמני תגובה קצרים יותר, והתוצאות יהיו מותאות אישית יותר.

16. עבור בראנדים גדולים – עונשים של Unnatural links הם חסרי משמעות – בעיקר אלו עם ההודעות של ה Devalue על קישורים נקודתיים, בניגוד לאתרים קטנים יותר, באתרים הגדולים יותר לא צפיתי אפילו בשינוי קל שבקלים בטראפיק האורגני בעקבות אזהרות כאלו, מה שמזכיר לנו כמו תמיד שהבראנדים הגדולים תמיד מרוויחים בגוגל – שתמיד דוחף לכוון המיתוג.

17. לפעמים "שב ואל תעשה עדיף" -  גוגל כבר יעשה את השאר, לא מעט Case Studies של השנה האחרונה הראו לי שלפעמים ההתקדמות הכי טובה בגוגל מושגת פשוט על ידי… המתנה.  בנה אתר טוב, ותן לאמון הטראפיק שנכנס אליך לעשות את שלו, בלי קישורים, בלי מאמצים  דוגמא לאחד כזה מ-0 ל-2500IMP בחודשיים:
עלייה ללא עבודההמסקנה – שגוגל כבר לומד לנתח בעצמו את איכות הטראפיק שמגיע לאתר – ולהסיק ממנו את המסקנות לגבי האתר, אך כמובן שדרך זו מצריכה לא מעט סבלנות ולא מתאימה לפרוייקטים בהם "צריך להראות תוצאות מהירות".

18. בהרבה מקרים עדיף להתחיל על דומיין חדש ולא לנסות לנקות את העונש, זה יצא הרבה יותר חסכוני בזמן וכסף – כואב אבל נכון במקרים רבים, איך אני יכול להסיר 1000 דומיינים מקשרים שהודי בנה לי במשך שנים? וגם אז לא אדע אם אצא מהעונש בעדכון הבא או לא.  עדיף כבר להרים את הכל מחדש, יותר משתלם ויותר מהיר, עם כל הצער שבדבר.

19. וכדאי גם לנצל את ההזמנות להכניס את כל השדרוגים שתמיד חשבנו עליהם – וכאשר מרימים את האתר מחדש, לחשוב על הנושאים שלא חשבנו עליהם פעם, איכות התוכן, ייחודיות המוצר, תצוגה שיווקית נכונה, משפך המרה יעיל לסוג הטראפיק שאנו מכוונים אליו וכו'.

20. כשניגשים לקדם אתר – חייבים היום לתקוף מכמה זוויות – אורגני, ממומן, מיתוג, וידאו, פרסום לדוגמא,  מבחינתי היום הטראפיק האורגני הוא "עוד ערוץ" אבל לא מספק בזמן הרצוי ובוודאות הרצויה ולא מספיק בטוח. לכן כל לקוח שמגיע אלינו היום מקבל תוכנית מקיפה להגדלת הרווח מהאתר ולא רק את התוכנית האורגנית.

21. חייבים ליצור Funnelים מדוייקים על מנת להבין את יעילותו של כל ערוץ וערוץ – אמנם אני לוקה ב-Analysis Paralysis חמור מאוד,  אז לפחות מישהו אחר אמור לעשות זאת במקומי – לדעת שאנו משקיעים בכוון הנכון בכלל.

22. Google Analytics Sucks  – ודי למבין.

23. אתה יודע עבור מי זה – אי אפשר לצפות ולנסות להכריח את המציאות שעמוד שממיר בגוגל ימיר באותה צורה גם באדוורדס ולא להיות מוכן לשנות אותו!

24. מרדף אחר מיקומים במילות Exact הוא חסר משמעות ותועלת -  אלא בעיקר מהוות אינדיקציה עבורי באיזה מקומות גוגל רואה את האתר כחזק ואיפה אני צריך לחזק אותו עוד, מה שבעל ערך גדול הוא היכולת לייצר עוד ועוד לונג טיילים חזקים בצורה משתמשכת, מעבר לתנועה במילים גדולות, שלא לדבר על העניין של ריכוז כל הביצים בסל אחד, אך כמובן שצריך לזכור שמבחינת לקוחות יש פה לפעמים מאבקי יוקרה של מי נמצא איפה וכו', ולעיתים למי יש כוח להסביר את זה בכלל…? אם הוא מרוצה, אני מרוצה.  ובאופן כללי זוהר עמיהוד הביא כמה נקודות מצויינות בנושא הזה בפוסט שהוא פרסם אצל פבל לפני שבוע (לא מדבר על הפרטים אלא על הקונספט של להזהר מלהיות שבויים במיקומים היבשים, שכן הם לא ממש קיימים היום).

25. נכון שהתחרות עולה – אבל גם מספר השאילתות החיפוש החדשות שלא נשאלו מעולם – והיום נשאלות לראשונה עולה גם בהתמדה (לא מוצא את הנתון המדוייק אבל זה הרבה) – ולכן ההזדמנויות גם מתרבות כל הזמן, וגם כשמישהו עולה, מישהו חייב לרדת, עשית משהו לא נכון? מי שתפס את מקומך כנראה עשה משהו כן נכון, לכל דבר יש שני צדדים וחשוב לדעת איך להפיק מהם את מיטב הלימוד ולא להתייאש, כמו כן מרכיבי הדירוג האתרים (הפרמטרים) משתנים – ולכן, למרות שכל הזמן מצטרפים שחקנים חדשים לאותן זירות ישנות, תמיד ניתן למצוא הזדמנויות ששוות זהב עם קצת יצירתיות.

26. בגוגל בעברית – הבלאגן ממשיך לחגוג, כן נו, ראיתי את התוצאה הנוכחית במילה קידום אתרים, באופן מצחיק עדיין כל האתרים שלי שחיים על קישורי זבל מ-Adsnuke שרדו יפה את כל העדכונים, ויש כאלו שכבר מעל שנתיים לא זזים לשום מקום חוץ מלמעלה (חלקם אפילו לאחר הסרת הקישורים…).

27. יש להניח שגוגל מדרג תחומים שונים לפי רמת ספאם שונה – ולכן הם מושפעים בצורה שונה מעדכוני אלגוריתם כאלו ואחרים. לדוגמא סביר שרמת הספאם במילה "עבודות אקדמאיות לעיון" לא דומה לרמת הספאם במילה Payday Loans  – ולכן רואים שאילתות שחוטפות יותר בעדכונים וכאלו שחוטפות פחות, מטבע הדברים ועבודתנו עם שאילתות מסחריות, רוב השאילתות שאיתן אנו מקדמי האתרים עובדים – נמצאות בסיכון גבוה יותר ולכן אנו חשים יותר שינויים קיצוניים יותר, ובכלל תנודות דינאמיות יותר לאורך כל השנה, אך בהסתכלות הכללית – מדובר בשינויים מזעריים.

28. תגיות Organization ו-Author זה אחלה – נושא טחון עד דק (חוץ מה Organization שהוא חדש יחסית לעומת ה-Author המוכר) – חוץ מההבלטה שמקבלים בתוצאות החיפוש, זאת עוד אינדיקציה על כך שהאתר מתיימר לראות בעצמו בראנד – ועם התגית החדשה אפילו אין צורך בגוגל פלוס (וזה עוד מבלי להזכיר את Authorank ודומיו):

Organization Markup

תן בראש פבל!

לסיכום

איזה כיף לכתוב עוד פוסט, מזמן לא עשיתי זאת ושמח שנחתה עלי ההשראה ברגע לא צפוי בכלל, אפילו שזה בא על חשבון השינה שלי היום וכנראה על חשבון יעילות יום העבודה שלי מחר, עדיין אני מקווה להחזיר זאת לשגרה – עכשיו עבודתי שהפכה להיות קצת יותר ניהולית קצת הוציאה אותי מהצד הטכני של הדברים, אך אני בטוח שלא הולך להיות משעמם ושהדברים שציינתי פה הם קצה קצהו של מה שאנו הולכים ללמוד בשנה הקרובה – שלדעתי לפחות, הולכת לשנות את פני המקצוע והעוסקים בו בצורה משמעותית. ומתנצל מראש אם יש קצת טעויות הדפסה, זה מרוב התרגשות על כך שסוף סוף הצלחתי לכתוב משהו וגם בשל השעה המאוחרת!

נשמח לתגובות! אהבתם את הפוסט?  פרגנו בקישור טבעי!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 6.8/10 (33 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +10 (מתוך 10 הצבעות)

28 דברים שלמדתי בשנה האחרונה בין שני הפינגווינים, 6.8 out of 10 based on 33 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: