אחת השיטות המוכרות בשוק קידום האתרים שמסרבות לחלוף מן העולם היא שיטת הקידום בעזרת רשתות אתרים פרטיות -  ולא – אני לא מתכוון לרשתות בסגנון BMR , ALN ודומיהן שמזמן חלפו מהעולם, או לכל דבר שהוא רשת בלוגים פרטית "מסחרית"  – כלומר שמוכרת קישורים לכל דיכפין,  אלא לרשתות פרטיות של אנשים פרטיים שבנו אותן לעצמן ושומרים את האתרים לשימוש בלעדי שלהם ולקידום הנכסים \ לקוחות שלהם,  שיטה אשר חיה ובועטת בהצלחה מרובה כאשר היא נעשית בצורה נכונה (נכון לזמן כתיבת שורות אלו לפחות)

אז נכון שמי שעדיין לא נמצא שם, לא הייתי ממליץ בתור אופציה ראשונה לרוץ ולבנות לעצמו רשת שכזאת שכן אני די משוכנע שאחד העדכונים העתידיים של גוגל יטפל בדיוק בנושא הזה, אבל  אני מכוון את הפוסט הזה לאחד מסוגי האנשים הבאים:

1. מי שכבר יש לו רשת אתרים
2. מי שגמרה ההחלטה בליבו לבנות לעצמו רשת כזאת
3. מי ששואל \ שאל \ ישאל אותי לגבי רשתות פרטיות עבור קידום עצמי – "איך עושים את זה נכון"

כלומר, מהיום כל מי שישאל אותי לגבי הנושא הזה, יקבל קודם כל את הפוסט הזה בתור רפרנס לקריאה מוקדמת לפני שנתחיל דיבור על הנושא הזה.



מה השאלה העיקרית שנשאלת שוב ושוב לגבי רשתות אתרים?

הרי זה ברור -  "איך אני עושה את זה בצורה הכי נכונה כך שייקטן כמה שיותר הסיכוי שגוגל יעלו על הרשת שלי?"

וזאת שאלה גדולה מאין כמוה! הרי אחד הדברים השנואים ביותר על גוגל הוא נושא ה-Link Schemes שבלי ספק רשתות האתרים נכנסות לתוך הגדרתו במקום של כבוד גדול. ולכן אנו צריכים קודם כל להניח כמה נקודות בסיסיות לגבי זה:

1. אני מניח, וגם לפי פרסומים שונים (כמו אותו עובד גוגל לשעבר שפתח כלי לזיהוי הקשרים בין אתרים) שיש לגוגל אלפי סיגנלים בעזרתם הם מסוגלים לזהות הקשרים בין אתרים.
2. הסיגנלים האלו לא מוחלטים – אלא יותר מדד של "הסתברות" מה הסיכוי שיש קשר בין X אתרים, וכמה ההקשר הזה חזק?

הסתברות הקשר בין אתרים


3. לא כל הסיגנלים שווים בערכם – ישנם סיגנלים אשר יעלו את ההסתברות לקשר משפחתי בין האתרים במספר גבוה יותר של נקודות לעומת סיגנלים אחרים אשר יצביעו באופן קלוש יותר על ההקשר בין האתרים. לדוגמא: ארבעה אתרים המקושרים ביניהם בפוטר של האתר (כל אחד מקשר לשלושת האחרים)  יעלה את הסבירות לקשר בין האתרים ב-100 נקודות אך ארבעה אתרים שנמצאים על אותה כתובת IP ללא קישור פיזי ביניהם יעלו את הסבירות לקשר בין האתרים ב-10 נקודות (המספרים כמובן סתם בשביל ההמחשה).

מה לדעתכם תהיה ההסתברות של הקשר בין האתרים בשרטוט הזה?

Link Scheme

את זה לא נראה לי שאנחנו רוצים…


ולכן – מה שעשיתי פה, הוא פשוט לערוך רשימה של  102 סיגנלים עליהם יכלתי לחשוב , בהם גוגל יכול להסתייע כדי:

1. למצוא הקשרים בין אתרים מצד אחד ולסמנם כ-Link Scheme
2. להטות את הכף לכוון האותנטיות של האתר מצד שני

בגדול – רשימה של פוטפרינטס חיוביים שאפשר להעזרת בהם – ופוטפרינטס שליליים – שכדאי להמנע מהם.

ונכון למצב של היום ובהסתכל על כמה וכמה רשתות אתרים שיצא לי לעבוד איתן בשנים האחרונות גם אחרי פנדה ושלושה עדכוני פינגווין, אני די בטוח שכל "חבילת אתרים" שתסגל לעצמה כמה שיותר מן הנקודות הנ"ל – בין בראייה פרטנית של האתר, ובין ברמה ההוליסטית של הרשת, תזכה לאורך חיי מדף ארוכים יותר בצורה משמעותית – מאשר "חבילת אתרים" אשר תעמוד בכמה שפחות מהסיגנלים המובאים פה.

לומר לכם שמשהו בטוח?  ממש לא.  אבל כאמור,  עבור מי שכבר נמצא שם או מתכוון להיות שם, זאת יכולה להוות בהחלט נקודת פתיחה.

יש לזכור:  אף אחד לא אמר שלהשאר מתחת לרדאר בצורה אמיתי זה דבר זול או קל. זה ממש לא.

אז דמיינו לכם את העדות הבאה, האם הייתם משתכנעים ממנה? האם גוגל ישתכנע ממנה? באיזה רמה? לכמה זמן?…

ויעל המקדם אל מאט קאטס ויאמר, מדוע תקרא עלי שם Link Scheme ?

אני צדיק כי ברמת הדומיין:

    1. קניתי את הדומיינים מרשמי דומיינים שונים
    2. קניתי את הדומיינים בתאריכים שונים
    3. דאגתי לרישום הדומיינים לתקופות משתנות
    4. דאגתי לרישום הדומיינים על שמות אנשים שונים
    5. דאגתי לרישום הדומיינים עם כתובות מייל שונות
    6. עשיתי שילוב בין דומיינים חדשים לדומיינים פגי תוקף
    7. עשיתי שימוש באמצעי תשלום שונים (פייפל כרטיס אשראי)
    8. עשיתי שימוש בדומיינים עם פרטי Whois גלויים בחלק מהמקרים ושימוש בדומיינים עם Privacy Protection בחלק אחר של המקרים
    9. עשיתי שילוב בין שמות דומיינים כלליים לדומיין רלוונטיים לנישה
    10. נזהרתי מדומיינים EMD נכון להיום
    11. לא קניתי יותר מידי דומיינים משומשים מאותם מקורות
    12. לא קניתי דומיין עם הסטוריה ארוכה של שינויי בעלות

תאמין לי שלא עשיתי מניפולציה כי ברמת האחסון:

    1. אחסנתי בחברות אחסון שונות – וגם הגדרתי X אתרים פר חברת אחסון
    2. לקחתי לתשומת ליבי ש-C – Classים שונים לא באמת מסתירים את ההקשר בין האתרים כאשר הם שייכים לאותה חברת אחסון (ידוע בדיוק איזה C Block שייכים לאיזה ספק \ חברת שרתים \ חברת אחסון)
    3. דאגתי לעשות שימוש ב-NameServers שונים עבור הדומיינים השונים
    4. בדקתי עשר פעמים שאין בחברת האחסון סקריפטים אוטומטיים של סטטיסטיקות
    5. השתמשתי רק בשרתי אחסון שיתופיים
    6. לא אחסנתי באחסונים חינמיים
    7. לא שזה בלתי אפשרי – אבל לא זלזלתי והקמתי נכסי web2 (בגלל חוסר השליטה המוחלטת, בד"כ שכונה רעה ונטייה לסגירה של אתרים בשל הפרות כאלו ואחרות של תנאי השימוש)
    8. נמנעתי מחברות אחסון שכל מה שהן מאחסנות זה אתרים של מקדמי אתרים ושהחבילות המרכזיות שלהן זה SEO HOST
    9. מיקמתי את ההוסטינגים שלי במקומות שונים בעולם
    10. רשמתי לאתרים שמאוחסנים באותו מקום שרתי דואר שונים

אני משקיען אמיתי ברמת ה CMS \ תבנית \ פלאגינים:

    1. השתמשתי בכמה מערכות ניהול תוכן שונות – גוון בין joomla , WordPress וכו'
    2. השתמשתי, (ואפילו תרגמתי!) בכמה שיותר תבניות שונות וכמה שפחות גנריות \ חינמיות – בעלות Layout שונה
    3. ביצעתי תמיד שינויים מבניים בתבנית – שלא תהיה "ברירת מחדלית"
    4. דאגתי ל-Header מותאם אישית
    5. עשיתי קישורי פוטר פנימיים
    6. השתמשתי בתוספים שונים באתרים השונים
    7. גוונתי בתוספים שדורשים מפתחות API שונים (כמו אקזימט)
    8. מחקתי את תאריכי פרסום הפוסטים בעמודי הפוסטים
    9. הוספתי תוספים של Micro Data \ Rating וכדומה (לא Author!)
    10. הוספתי תוספים של מפת אתר HTML
    11. בניתי מפת אתר XML (ולא חיברתי אותה ל-Wmt….)
    12. בניתי מפת אתר IMAGES
    13. התקנתי תוספים אקראיים נוספים – גלריית וידאו \ תמונות אוטומטית וכו'
    14. שמתי בסיידבר תגובות אחרונות
    15. הכנסתי תוספים שונים של PostViews (סופרים את מספר הצפיות בכל פוסט, עדכון אוטומטי נחמד)

אני דואג לגולש משום שברמת התוכן:

    1. טרחתי ליצור עמוד צור קשר
    2. כתבתי עמוד אודות ייחודי ברמה מסויימת לכל אתר
    3. יצרתי קטגוריות שונות באתרים השונים (שמות קטגוריות)
    4. לא חשבתי לרגע להשתמש במאמרים מוספנים וזולים (גם אם הם עוברים קופיסקייפ)
    5. הפצתי מאמרים בנושאים שונים לאתרים השונים – והשתדלתי מאוד שיהיו ממוקדים אך אם אי אפשר אז שיהיו מגוונים לפחות
    6. הקפדתי להפיץ באתרים השונים בתדירות שונה (לא 10 מאמרים באתר אחד באותו יום שהפצתי 10 מאמרים בעוד כמה אתרים)
    7. במאמרים השונים דאגתי שיהיה אורך פסקאות שונה
    8. אמרתי לכותב שיכתוב כמות מילים שונה במאמרים
    9. בפוסטים עשיתי שימוש ב-CSS שונה (צבעים, גדלים Headings).
    10. לפוסטים הכנסתי מדיה רלוונטית באופן אקראי – תמונות, סרטים.
    11. הקפדתי שיהיו גם מאמרים שאין בהם קישורים יוצאים
    12. עשיתי שימוש בכותבים שונים ולא רק Admin
    13. עשיתי שימוש ב Thumbs לפוסטים
    14. ווידאתי שבדפים עצמם יופיעו כתובות מייל שונות (לא פיקטיביות)
    15. כללתי בחלק מהאתרים איזה פיד RSS עם חדשות מאתר "רלוונטי ואמין" כלשהו לתחום האתר

אכפת לי מ-UI ולכן בתחום האופטימיזציה:

    1. עשיתי עיצוב שונה ל -Headings באתרים השונים
    2. דאגתי למחוק את קישורי הקרדיט של היוצר מהתבניות
    3. נתתי שמות נורמליים לאתרים
    4. עשיתי קישורים פנימיים נורמליים בפוטר וכדומה
    5. הקפדתי בחלק מהאתרים לחסום אינדוקס של – תגיות, ארכיון, קטגוריות באופן אקראי.
    6. שיניתי את ברירות המחדל אל URLים ידידותיים ולא P=X כאשר מבנה הURL שונה בין האתרים – באחד קטגוריה, באחד שם הפוסטים וכו'
    7. התקנתי תוספים של Related Posts
    8. שמתי אפשרויות להרשמה \ RSS \ לתגובות \ עדכונים במייל וכו'
    9. דאגתי שיהיו Descriptionים אוטומטיים
    10. שיניתי את מבנה הטייטלים שיהיה אוטומטי ושונה בין הבלוגים  -  (לדוגמא:  "שם הבלוג" | "שם הפוסט" או "שם הפוסט" – "בקטגוריה" וכדומה)
    11. הוספתי תוספי מדיה יפים כמו LighBox וכדומה
    12. התקנתי BreadCrumbs שיהיה קל לנווט…

אני זאב בודד כי בתחום הקישורים נכנסים:

    1. חיזקתי עם קישורים נכנסים ממקורות שונים – לא מאותם אתרים
    2. כמובן שדגאתי לאנקורים מגוונים
    3. אפילו קניתי כמה דומיינים שכבר יש להם קישורים נכנסים איכותיים בתחום האתר שלי..
    4. לא קישרתי מאותם פרופילים חברתיים או של כותבים באתרים \ משתמשים בפורומים וכו'
    5. הכנסתי כמה שפחות קישורים מרשתות אחרות שאינן "מאובטחות"
    6. הכנסתי כמה שפחות קישורים מאתרים שחשודים כנפגעי פינגווין וכדומה
    7. לא עשיתי Interlinking בשום אופן!

אני אמיתי כי בתחום הקישורים היוצאים:

    1. שוב… לא עשיתי Interlinking בשום אופן!
    2. הוצאתי קישורים גם למקומות שהם לא חלק מהאתרים המקודמים (היינו – אתרי סמכות, סתם אתרים אקראיים בתחום)
    3. לא הוצאתי קישורים רוחביים קבועיים ולא קשורים (לבעל האתר \ חברת הקידום וכו')
    4. הוצאתי קישורים בלי אנקורים – URL
    5. הוצאתי קישורים עם אנקורים שאינם אנקורים מסחריים
    6. לא הוצאתי קישורים בצורה לא טבעית \ לא מצויה עבור קישורים (מה-Heading לדוגמא)
    7. לא הדגשתי כל קישור יוצא
    8. עשיתי חלק מהקישורים כ-Nofollow
    9. הוצאתי מספר שונה של קישורים מהפוסטים – מחלק 1, חלק 2, חלק 3 וכו'
    10. לא הוצאתי את הקישורים בצורה תבניתית כלומר:  אחד מהפסקה הראשונה, אחד מהשניה ואחד מתחת למאמר עם URL. תמיד שיניתי.
    11. הוצאתי לפעמים גם קישורים מתוך תמונות \ באנרים שבפוסטים
    12. לא השתמשתי בשירותי קיצור כתובות או Cloacking של קישורים יוצאים

נשארתי מתחת לרדאר כי בתחום הניטור והאנליטיקס:

    1. לא חלמתי אפילו על חשבון אנליטיקס
    2. לא התקנתי שום תוכנת אנליטיקס בעלת ניהול מרכזי (אפשר פלאגינים – אך לגוון איתם באתרים השונים)
    3. לא חיברתי לחשבונות GMAIL \ WMT או כל כתובת מייל קבועה אחרת
    4. לא הכנסתי בשום אופן קודי אדסנס לאתרים שלי
    5. לא התקנתי קודים של מעקב המרות \ תיוג של Remarketing
    6. לא הכנסתי קישורי אפילייט מרשתות קבועות בכל האתרים בצורה שה-Affiliate ID ב-URL מסגיר שמדובר באותו אפילייט

נעלמתי מעיניך כי בניהול הרשת:

    1. לא ניהלתי את הרשת בעזרת כלים שדורשים תוסף צד לקוח
    2. לא ניהלתי את הרשת מכלי שמרכז את כל הרשימה של האתרים
    3. השתמשתי רק בכלים חיצוניים כמו UBOT מותאם – AMR או משהו בסגנון שלא קשור לשום דבר אחר.
    4. לא העברתי מעולם רשימה של האתרים במייל (במיוחד GMAIL)
    5. לא שמרתי רשימה של האתרים באחד השירותים של גוגל כמו Google Docs וכדומה (אפשר להשתמש בדרופבוקס)

הראיתי סיגנלים של אמינות וטראפיק חברתי על ידי זה:

  1. שדאגתי שיהיו תגובות (אפילו מזוייפות מידי פעם)
  2. שדאגתי והשקעתי שיהיו Shareים , לייקים, פלוסים וכו' – אפשר בקליק ג'קינג
  3. שכללתי כתובת מזוייפת \ אמיתית באתרים
  4. שהכנסתי אפילו מספר טלפון סתמי
  5. שציירתי או הטמעתי מפת הגעה סתמית (אם רלוונטי)
  6. שכללתי Seals שונים של אבטחה נגד וירוסים \ פריצות
  7. שבאתרי סחר כמובן שהכנסתי – עדויות משתמשים, Seals של אבטחת מידע, Money Back , אבטחת איכות וכדומה.. כמובן אחד שונה בכל אתר
  8. שלא הכנסתי פרופילים חברתיים זהים ממקומות אחרים כמו פייסבוק טוויטר,לינקדין ובטח שלא גוגל פלוס.

אני לא רשת אתרים

 

ויען אליו מאט קאטס ושני שומריו מהקוטב הצפוני ויאמר:

מלך הפינגויינים

טוב אז אם לסכם את הנושא, ברור שלא – אבל מה שבטוח הוא שהקפדה על כמה שיותר מהסיגנלים המצויינים למעלה, תוריד את ההסתברות לכך שאנחנו רשת אתרים, ובכלל הדבר המרכזי שצריך להבין פה הוא שמן הסתם קיימים עוד מאות או אלפי פרמטרים שאנחנו לא יודעים עליהם, ובגוגל כמו גוגל, מן הסתם שזה אפילו לא קצה הקרחון – ומה שבטוח הוא שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הזה, גם לטוב וגם לרע.

יש לכם רעיונות לעוד סיגנלים שלא ציינו פה שיכולים להגן על הרשתות שלכם מהשארת Footprints ? ספרו לנו בתגובות!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.7/10 (16 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +7 (מתוך 7 הצבעות)

102 דרכים לומר לגוגל אני לא "Link Scheme"!, 9.7 out of 10 based on 16 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: