טוב, אז האמת שיש לי כמה מקרי מבחן מעניינים שהייתי רוצה לשתף בהם כבר זמן מה אבל לצערי אני תחת עומס עבודה משמעותי והראש שלי כבר לא כל כך במקום של כתיבה כמו פעם ולכן לא ממש הצלחתי לעשות זאת עד עכשיו – אך הכתיבה פה זה משהו שהייתי רוצה לשמר ולכן שווה את המאמץ של גיוס כוחות הנפש – כך אני מקווה לפחות, בנוסף למקרה המבחן שאני רוצה לכתוב עליו פה ישנו מקרה מבחן יותר מעניין – אך הוא עדיין בתהליך התהוות לכן זה עוד מוקדם מידי לכתוב עליו, ולכן נתחיל ממקרה המבחן הזה.

על מה מדובר?

הייתי רוצה לתאר פה השתלשלות של פרויקט שהיה ניסיוני בתחום אפרפר למדי – תחום הפארמה. מרגע קניית הדומיין עד הפיכת האתר לרווחי בעבודה מתודית ונחושה שהביאה את האתר החדש לרווחים נקיים של כ-100$ כל יום בצורה אוטומטית לחלוטין וללא שום התערבות נוספת עם סיום התהליך, כאשר הרווחים מגיעים מתוכנית שותפים ששולבה באתר, בתהליך שלקח 4 – 5 שבועות של קידום אורגני + שיפור המרות באתר.

הסיבה העיקרית שאני מעוניין לשתף את זה היא בעיקר הפתעתי מהקלות שבה זה נעשה – לאחר 7000 פנדות ועדר פינגווינים, עדיין אותן שטויות עבדו פה על גוגל באותה קלות ועם אותו ROI מטורף ממש לפי הספר, ואני מזמין את כל מי שמעוניין, ללמוד מזה את מה שניתן ולנסות בעצמו. נכון להיום גם מקרה המבחן הזה בתהליך שכפול לעוד כמה אתרים באותה המתודה בדיוק, בזמן כתיבת שורות אלו הם נמצאים בשלב הקידום האורגני בגוגל (עם הקישורים וכ'ו) עם הצלחה משמעותית, אני מניח שתוצאות חד משמעיות יותר יהיו בעוד כמה שבועות.


ולהלן שלבי מקרה המבחן – לפי סדר ההתרחשויות


בחירת תוכנית שותפים והמוצרים – טוב אז קודם כל, החלטתי שלצורך הבדיקה שאני רוצה להריץ אני מעוניין דווקא לבחור בתחום אפור שלא יהיה קל להרים, מהסיבה הפשוטה, שרציתי לשלב את הקמפיין הראשוני עם PPC אסור בעזרת מערכת הקלואקינג שהזכרתי פה לפני כמה שבועות. לכן בחרתי בתוכנית שותפים גדולה שמשלמת אחוזים נכבדים בתחום הפארמה (כלומר ויאגרה וכאלו), ועל בסיס כמה שיחות עם ה-Affiliate Managers שם בחרתי את המוצרים ה"Best Sellers" שלהם (תנחשו מה הם), מתוך הנחה ראשונית שזה לא יהיה קל מאוד לפיצוח כמו איזה מוצר לונג טייל שאף אחד לא מחפש – אבל אם יצליח, בטוח יהיה רווחי.

ניסיונות PPC פייסבוק -לאחר בחירת תוכנית השותפים, הדבר הבא שרציתי לברר הוא – מה ממיר פה, ואיך? כלומר איזה טראפיק כדאי להביא ולאן? אז איזו דרך יותר מהירה כדי לבדוק זאת יותר מאשר קמפיינים של PPC? אז ניסינו, קודם כל בקמפיינים של פייסבוק בעזרת קלואקינג, כדי לעשות זאת כמובן שהיה צריך לעשות כמה שלבים מקדימים:

  • ביצוע מחקר דמוגרפי קטן עם נתונים שאפשר למצוא באינטרנט בקלות (מי קונה את המוצרים האלו? איזה גילאים? איזה ארצות?)
  • מספר מודעות פייסבוק עם טקסטים שונים ותמונות שונות (פייסבוק התגלו כמערכת שדי קל לעבוד עליה בעזרת הקלואקינג ועם מערכת אישור מודעות מאוד נוחה להתמודדות, גם כאשר המודעות שלנו נראו משהו כמו התמונה למטה)
  • בירור וניסיונות שונים על עמודי נחיתה שונים (אני עצלן רצח ולא חשבתי לרגע לבנות עמודי נחיתה משלי, אלא פשוט שלחתי את התנועה לעמוד הראשי של החנות, עמוד הקטגוריה, ועמודי המוצר)

viagfb

התוצאות? היו מזעזעות, אמנם הגעתי לקליקים זולים מאוד אך בסופו של יום בזבזתי על פייסבוק משהו כמו 200$, קיבלתי מעל 3000 קליקים – והצלחתי להשיג 2 – 3 המרות, ממש לא משהו שאפשר להתגאות בו.

ניסיונות PPC של אדוורדס לעמוד נחיתה שונים – אמרתי לעצמי, אם כבר קלואקינג אז קלואקינג, וכמובן שננסה גם אדוורדס, שם זה קצת יותר פשוט, הרי אנחנו יודעים פחות או יותר מה המילים הממירות שלנו בתחום הזה – רק מה? קשה מאוד לשים על המילים האלו בידים באדוורדס, שכן צריך אישורים מיוחדים של בתי מרקחת וכל מיני כאלו, אז סבבה שהצלחנו לקבל אישור עבור כל המודעות בלי יוצא מן הכלל, אבל בקושי הצלחנו להביא אליהן טראפיק משמעותי במילים החשובות, למרות שביקשתי והצלחתי גם לקבל אישור חריגה מגוגל לקנות טראפיק על המילים האסורות – מהסיבה שאתר ההסוואה שלי היה מאוד תמים ושייך למרפאה מורשית כלשהי בארה"ב, הטראפיק עדיין לא הביא שום תוצאה מעניינת ועל אף שניסיתי לשפר את הקמפיין יחד עם כמה מומחים שונים שמבינים הרבה יותר טוב ממני באדוורדס ולכוון את הטראפיק לעמודי נחיתה שונים, לא הייתה שם כמעט שום הצלחה.

אז הוחלט להמשיך לשלב הבא – לקדם אתר בצורה אורגנית ולראות מה יקרה.

קניית דומיין EMD – טוב אז זוכרים את העדכון של גוגל שנועד לטפל בדומיינים של EMD? אז כן… גם אנחנו זכרנו, אבל כנראה שגוגל הספיקו כבר לשכוח מאז, כי במקרה הזה קנינו אחלה דומיין EMD – אם כי אני חייב לגלות פה גילוי נאות: שהיה מעורב פה עוד טריק בנושא קניית הדומיין שהוא לא קנייה ישירה של דומיין EMD במשמעות הקלאסית של המילה, ולצערי לא אוכל לפרט כאן על הטריק הנ"ל מכוון שהוא משמש אותנו בצורה נאמנה ועלות המחקר והפיתוח שלו הייתה גבוהה מאוד עבורנו.

הקמת האתר – טמפלייט של חנות – טוב אז יותר חאפרי מזה לא יכלתי להיות, הורדתי מתוכנית השותפים טמפלייט של של בית מרקחת כולל עגלת קניות ופשוט העלתי את כל האתר לדומיין, כלומר תוכן 100% מועתק וקיים בעוד 100000 אתרים של ספאמרים בעולם, קצת הגדלתי ראש וגם הכנסתי מאמר מקורי בעמוד הראשי שסרגיי קנה ב-2$ ב-iWriter כדי שיהיה לי קל יותר לטרגט את מילות המפתח שאני רוצה, זה נראה משהו בסגנון הזה:

התמונה כמובן להמחשה בלבד - זאת לא אותה התבנית שהשתמשנו בה

התמונה כמובן להמחשה בלבד – זאת לא אותה התבנית שהשתמשנו בה


היתרון היחיד של הדבר הזה הוא שהקנייה כולל כל תהליך ה-Checkout מתקיים כולו לכאורה בתוך האתר שלנו, כלומר מבלי שהדומיין ישתנה, ואני אומר לכאורה מכוון שברור שהוא לא באמת מתבצע אצלנו אלא שזהו סה"כ איזה Iframe שמבצע את הרכישה אצלנו למראית עין בעוד היא מתבצעת באתר אחר – כמובן שצריך לקחת גם בחשבון את העניין שאין אצלנו באתר שום אבטחה או SSL וזה די בולט (למרות שבסופו של דבר כנראה שלא הפריע…), אך זה לא ממש הטריד אותנו בשלב הזה שמה שהיה חשוב הוא להביא קודם טראפיק אורגני ולראות מה קורה.

קישורים – כמובן השלב החביב עלינו, במשך כמה שבועות הוספתי לאתר קישורים – קישורים קנויים מרוסיה בלבד מאחת המערכות הידועות, השתדלתי שיהיו בעלי פרמטרים יבשים שיצביעו עליהם "כקישורים חזקים", כלומר פיאר, מיעוט קישורים יוצאים, הרבה דפים מאונדקסים בגוגל, חדשים במערכת, אי פי שונים וכו', סה"כ הוספתי כל שבוע בערך 15 – 20 קישורים, כל פעם במכה אחת, עם אנקורים שסבבו בלבד את שם הדומיין (ה EMD המסוים), קישורים עם www , בלי www וכל מיני וריאציות של קישורים נטולי אנקור מסחרי ברור כמעט לחלוטין – ככה שסה"כ לאחר 3 – 4 שבועות האתר הגיע לעמוד ראשון בהשקעה של 45$ וקנייה כוללת של כ-80 קישורים. ובנקודה זאת גם הפסקתי לקנות לו עוד קישורים לחלוטין.

קישורים קנויים מרוסיה

אוקיי, אז טראפיק התחיל להגיע, אבל אבוי… האתר בכלל לא ממיר!

ניסיונות על דפים עמוד ראשי \ דף המוצר \ דף קטגוריה – רמת חוסר ההשקעה והאמונה ש"יהיה בסדר" הייתה גבוהה מידי בלי ספק, אפילו לא הותקן שום כלי אנליטיקס על הדפים באתר כדי לבצע ניתוח מינימלי של מה שקורה שם, אז ניסיתי לשלוח את הטראפיק לכל מיני עמודים, פעם לדף הראשי (כמו התמונה למעלה) ופעם לדף הפנימי ולדפי המוצר – לשלוח את הטראפיק הכוונה – כל פעם מיקמתי דף אחר בתור הדף הראשי של האתר:

משהו בסגנון הזה לעמוד קטגוריה - להמחשה כמובן

משהו בסגנון הזה לעמוד קטגוריה – להמחשה כמובן

עמוד מוצר - המחשה - משהו כזה

עמוד מוצר – המחשה – משהו כזה


ועדיין כלום – יש טראפיק, אין המרות בכלל, מיותר לציין שלא הייתה שום אופטימיזציה בשלב זה מבחינת תיאורים, כותרות וכדומה. אז המשכנו לשלב הבא:

החלפה לוורדפרס וביצוע אופטימיזציה בסיסית – העברתי את כל התבנית המוכנה של אתר המכירות לספרייה פנימית ועל הדומיין הראשי התקנתי וורדפרס פשוט עם תבנית TwentTtwelve וביצעתי אופטימיזציה בסיסית לאתר מבחינת כותרות, תיאורים וכדומה, את המאמר מהעמוד הראשי של החנות הכנסתי לאתר בעמוד הראשי והוספתי עוד שני מאמרי קידום ירודים ב-2$ על מילים רלוונטיות וקישרתי מהתפריט הראשי.

בשלב זה האתר כבר קפץ גבוה יותר בעמוד ראשון – אך נכון לרגע זה האתר כבר היה רק תוכן ללא מכירות – מכוון שהסרתי את התבנית של החנות – מתוך כוונה להחזירה כשיהיה טראפיק יציב יותר

התקנת כלי אנליטיקס והתקנת החנות מחדש – התקנתי את החנות מחדש בספריה פנימית והפעם הכנסתי גם כלי מעקב של StatCounter כדי לדעת קצת מה הולך, כמובן כדי שיהיה ניתן לשפר בהמשך אם יהיה צורך וגם כדי להמנע משימוש בגוגל אנליטיקס בשל אופיו השנוי במחלוקת של האתר – אך בכל זאת גם חיברתי אותו (האמת עוד הרבה לפי שלב זה) אל-Webmaster Tools.

"ההברגה" = השירות שאף אחד לא מציע + שיפור ה-CTR – פה למעשה הגיע השלב הכמעט מכריע, אופטימיזציה לכותרת והתיאור של העמוד הראשי ככה שיכללו שירות שאף אחד אחר לא מציע בדף הראשון ושכל הגולשים רוצים, נניח לדוגמא, וכמובן זה לא מה שהיה אבל לשם ההמחשה – אם כל המתחרים בדף הראשון אומרים: Buy my product או Buy My Cheap product אנחנו נגיד Buy My Cheap Product and Get 3 For FREE – או משהו בסגנון שיגרום לנו לבלוט, מה שבשלב זה הגדיל את ה-CTR על האתר שלנו בעמוד הראשון משמעותית ופחות או יותר הדביק אותנו לתוצאות הראשונות עד היום.

עכשיו להחזיר את המכירה לאתר

מיקום המוצרים והלינקים לעמודי המכירה – עכשיו כשיש טראפיק יציב, כל מה שנשאר לעשות הוא למצוא את הדרך לדאוג לכך שמי שיגיע לעמוד המוצר הוא רק האנשים הרציניים שרוצים באמת לקנות – מה שהצריך לעצב קצת מחדש את העמוד הראשי ככה שישלח את הגולשים לעמודי המכירה עפ קצת יותר מוטיבציה לרכישה – אז הפכתי קצת את המאמר וסידרתי את העמוד הראשי שיראה במבנהו משהו כזה (לצערי איני יכול לחשוף את האתר עצמו, אולי בעתיד כשהוא יעוף):

 

עמוד ראשי

וזהו פחות או יותר, בלי צור קשר, בלי האתר שלנו מאובטח,  בלי הבטחות להחזר כספי ולא שום דבר אחר (אם כי אלו נמצאו בטמפלייט הפנימי של החנות). אפילו לא טרחתי לזייף תגובות באתר.

והתוצאה – הפלא ופלא! תוך מספר שעות מרגע עליית הלינקים לחנות לאוויר כבר התחילו לזרום המרות, ולא הפסיקו עד היום כאשר הרווח הנקי הממוצע עומד על 100$~ ליום עם אפס התעסקות, אז מה שהיה לנו הוא:

  • 45$ לחודש על קישורים
  • עוד כ-300$ שבוזבזו על PPC
  • עוד כ-15 שעות עבודה מצטברות על טווח של חודש

והרווח הנוסף לכסף הוא טמפלייט שעכשיו מיושם על עוד אתרים וכנראה שגם שם הוא יעבוד.  שימו לב שהעמוד השלישי הנצפה ביותר באתר הוא עמוד ה CHECKOUT, כדי להמחיש את תהליך ההמרה המוצלח:

עמוד CHECKOUT SEO

עוד משהו קטן לסיום – למה האתר לא נענש בעדכונים האחרונים שהיו?!

פינגווין 2.1 – כפי שאפשר לראות, העדכון פגע קשות ב 80 הקישורים שלנו מרוסיה, שהם להזכירכם, הקישורים היחידים שיש לאתר הזה, גוגל כמו תמיד עשיתם עבודה טובה! -  מסקנה מעניינת אולי -  CTR מעולה ואתר ממיר יותר חזקים מאשר קישורים גרועים?! שמישהו ישלח שאלה למאט קאטס.

webnaster tools SEO

לסיכום

זה היה מקרה מבחן מעניין מאוד, שחוץ מהנושא של הצלחת האתר מבחינה כלכלית ומהעובדה שנשארנו עם טמפלייט עובד לאתרים אחרים – המסקנה החשובה היא שלמרות כל העדכונים שעברו עלינו, עדיין אותן שטויות ממשיכות לעבוד באותה קלות שעבדו לפני 10 שנים, באותן הנישות המוספמות, וזאת הנקודה האמיתית שהפליאה אותי פה. מה דעתכם?

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.5/10 (17 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +5 (מתוך 5 הצבעות)

קידום אתר חדש מהכנסה של-0$ ל-100$ ביום בחמישה שבועות, 9.5 out of 10 based on 17 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: