כלים לקידום אתרים, כל הטכנולוגיות וחידושי האוטומציה
קידום אתר חדשות נישה מ-0 לעשרות אלפי גולשים תוך 21 יום
טוב האמת היא שרציתי שהפוסט הזה יהיה מקרה מבחן מעניין על כמה סיגנלים חברתיים לא עזרו לי או כן עזרו לי לקידום בגוגל – סוג של המקרה ההפוך מהמקרה הקודם, בביצוע על אתר חדש שכל מה שנעשה עליו זה סיגנלים חברתיים (גם אמיתיים וגם מזויפים), אבל מה שקרה בשלב מסוים הוא שהתוכנית הזאת חזרה אלי כמו בומרנג כי מה שקרה הוא שבשלב מסוים האתר של הניסוי הפך לויראלי והתחיל לקבל כמויות של קישורים טבעיים ממקורות רבים מאוד, ואיכותיים מאוד (אפילו יצא לי קישור מתגובה מעפנה בבלוג של מאט קאטס, אגב למרות שהאתר לא קשור בשום צורה לתחום הקידום) ולכן מהנקודה הזאת כבר לא היה ניתן להחליט יותר מה הדברים שמשפיעים על קידום האתר, וזאת הנקודה שהחלטתי להפסיק להתייחס לאתר הזה כמו אל מקרה מבחן ופשוט להתייחס אליו בתור אתר עם מלא טראפיק וזהו, ומכאן להמשיך ולפרסם את מה שנעשה ותשפטו בעצמכם.
בכל מקרה, איני מעיד בד"כ על הפוסטים של עצמי, אבל אני חושב שזה אחד החשובים ביותר שהיו פה אי פעם – מכוון שהמתודה שמוצגת פה שווה הרבה מאוד עבור מי שיבין אותה וידע להפעיל אותה בצורה נכונה, וכמו כן ניתן לראות פה התנהגות מעניינת מאוד מצידו של גוגל על אתר שרק הוקם לפני כמה שבועות וקיבל חשיפה גדולה מאוד ומהירה מאוד (מבחינת טראפיק וקישורים). חוץ מזה – שזה הפוסט הראשון בבלוג הזה שהמקרה המתואר בו לבן לחלוטין, על פי כל קנה מידה, גם זה של גוגל.
ניסיתי כמה שיותר לסדר את הדברים לפי סדר העבודה אך כמובן שהדברים לא בדיוק אחד לאחד לפי סדר התרחשותם – חשוב לשים לב בעיקר לשלב התכנון ולשלב השיווק כי ההצלחה קשורה לתיאום מושלם ביניהם – כמובן שאת כל הסדר הזה אני רושם בהסתכלות של בדיעבד, ובעצם הכול נעשה בערבוביה תוך כדי ריצה.
הפעולות התכנוניות
בחירת נושא האתר \ הדומיין – האמת היא שההחלטה על הקמת האתר ובחירת הנושא שלו הייתה בגלל שילוב כלשהו של מקרה שקרה בתחום כלשהו שאני מבין בו + רצון לבצע ניסוי כלשהו, אז החלטתי לשלב את השניים לאתר אחד. וגם ידעתי מראש שיהיה לי הרבה תוכן ממקורות ראשוניים על הנושא (נגיע לזה עוד מעט) – הדומיין נבחר סתם אקראית, דומיין קום חדש רגיל ללא שום התחכמות של EMD או משהו כזה, ללא היסטוריה או קישורים קודמים.
סוג התכנים באתר – סוג התוכן באתר מתחלק מהרגע הראשון לכמה חלקים שבעצם היוו יריות לכמה כיוונים:
- התוכן שמיועד להביא טראפיק – תוכן בעל ערך מוסף חדשותי גדול מאוד עבור מי שמתעניין בתחום בו עוסק האתר.
- התוכן לגוגל – תוכן שאמור להביא טראפיק של לונג טיילים (או יותר נכון לראות אם הוא יצליח להביא טראפיק כזה סתם ככה)
- Engaging – אפליקציה כלשהי שמותקנת באתר בעלת פוטנציאל טראפיק אורגני גדול מאוד במידה ותעבור קידום ותמוקם גבוה בגוגל. זה להמשך, פחות רלוונטי לנו כרגע.
העובדים על האתר – אני בתור "עורך התוכן" של האתר – עובדת אמריקאית להזנת התוכן "לגוגל", שיצאה לחופשת לידה והוחלפה בינתיים ע"י הודי, שניהם מקבלים תשלום פר כל פוסט שמפורסם, ובנוסף – שני עיתונאים (לא כותבי תוכן סתם, אלא עיתונאים לפחות בעלי רקע וניסיון כזה, כדי שיוכלו לכתוב באופי הרצוי) גם אמריקאים, שכותבים פר דרישה שלי להוצאת ידיעות ומקבלים תשלום פר מאמר, היה לי חשוב מאוד שכותבי התוכן יהיו דווקא אמריקאים כדי לשמור על איכות הטקסט.
תהליך יצירת התוכן -זה השלב החשוב ביותר שבלעדיו כל השאר לא היה עובד, אז חשוב לזכור אותו להמשך ולשים לב למה שנאמר פה וגם להבין את התהליך, קודם כל מה שהיה צריך לעשות הוא הגדרת מקורות תוכן ראשוניים – שהם יצרני תוכן – כלומר לעשות רשימה של מקומות בהם נוצרות לראשונה ידיעות מעניינות בנושא בו אנחנו עוסקים. במקרה שלנו היה מדובר בכמה פורומים נישתיים מאוד שסביר להניח שלפחות 99.5% מהגולשים פה לא שמעו עליהם ולא ישמעו עליהם גם, כמה Sub Reddits שעוסקים באותו נושא, וכמה בלוגים בנושא \ שעוסקים בנושא כדרך אגב, שמהם אפשר לייצור תוכן יד שנייה – אך מעובד עם ערך מוסף כזה או אחר ברמה משתנה על ידי שכתוב עיתונאי. כלומר התהליך היה כזה בערך:
עבור התוכן שאמור להביא את הטראפיק – לפחות 3 ידיעות בעלות ערך בשבוע:
- יצירת רשימה של מקורות ראשוניים לתוכן – חשוב מאוד שיהיו מגוונים וכמה שיותר נישתיים ואפילו נידחים כדי שיהיו יותר קל להצליבם עם מקורות אחרים וליצור מהם ידיעות.
- התעדכנות שוטפת שלי בתור "עורך התוכן" באותם מקורות ואיסוף לינקים לידיעות מעניינות
- העברת הלינקים לכותב כדי שיצור מהם ידיעות בעלות אופי חדשותי
- במקביל עדכונים שאני עושה על Breaking News שונים, דברים לא מצריכים יותר מידי כתיבה או שכדאי להוציא מהר לפני כולם
- לפעמים הוספות של ידיעות שפורסמו במקומות אחרים עם העתקה של פסקה או שתיים + תוספת של עוד פסקה או שתיים מצידנו וקישור ברור לאתר המקור, בצורה של "כמו שדווח באתר X שם תוכלו לקרוא על כך בהרחבה…."
- התוכן כמובן מכיל תמונות רלוונטיות \ צילומי מסך – חלקם בלעדיים
- לא עובר אופטימיזציה של מילות מפתח בכלל
עבור התוכן לגוגל \ לונג טייל:
- יצירת רשימה של מקורות מידע ראשוניים (בעיקר של סרטוני וידאו ותמונות – שוב, מקומות בהם התוכן נוצר לראשונה, לא מקומות שמתקיימים משחזור והטבת תכנים בעיקר הרבה תוכן גולשים)
- כותבי התוכן מתעדכנים בהם עצמאית וצריכים לעדכן באתר לפחות 10 כאלו כל יום
- כותבי התוכן צריכים להעלות את התוכן שמקורו במקומות אחרים עם תוספות טקסט ייחודיות שלהם + כותרות ותיאורית מתאימים וייחודיים, רצוי מקוריים, בונוסים ניתנים להם על מקוריות ומציאות של דברים מוצלחים שמביאים טראפיק (למי שהיה ב-Visioncamp שנה שעברה בהרצאה של ההוא מבית שמש עם האתר חדשות, משם לקחתי את הרעיון הזה)
הפעולות הטכניות שנעשו על האתר
בנוסף להקמת האתר בצורה של בלוג \ אתר חדש + הכנסת כל האופציות החברתיות וכו' לאתר, יצירת עמודי פייסבוק, פרופיל טוויטר וגוגל פלוס רלוונטיים ומעוצבים בצורה בסיסית ביותר, נעשו על האתר כל מיני פעולות טכניות, שנועדו בעיקר לצרכים קוסמטיים מצד אחד – כדי שגולש שמגיע לאתר לא ירגיש שמדובר באתר נטוש או חדש, ומצד שני לבדוק האם מדדים חברתיים יבשים (בשלב זה עוד לא ידענו שיהיה טראפיק) ישנו משהו לטובה מבחינת הנראות של האתר בגוגל, והפעולות שנעשו באופן חד פעמי הן אלו:
- מיקום קישור אחד ויחיד באתר רלוונטי לנושא – רק כדי שיאונדקס בלי לבקש מגוגל שיאנדקס אותו.
- קניית לייקים לעמוד הפייסבוק שמקושר לאתר – במספר של 1200 לייקים (פייבר)
- קניית גוגל פלוסים לאתר כלומר +1 רגילים לעמוד הבית – 700 כאלו (פייבר)
- קניית Followers בגוגל פלוס – 300 (פייבר)
- כדי שחשבון הטוויטר שלנו לא ייראה מיותם – אז גם 600 עוקבים בטוויטר (פייבר)
- פתיחת פרויקט ב-Microworkers ותשלום לכל אחד שיגיב תגובה רלוונטית ויפה באתר – אז 50 כאלו על טווח של כמה ימים.
- קנייה של כמה עשרות גולשים ביום ממקורות ירודים לעמוד אחד מסוים באתר (לצורך בדיקה כלשהי – אותו נשמיט מהסטטיסטיקות)
- קנייה של טראפיק לעמוד מסוים דרך קישור של גוגל – כלומר על הלינק שהוא תוצאת החיפוש שמובילה לדף שלנו – רק כדי להראות אחת ולתמיד לכל מי שחושב שזה מעלה CTR, זה לא! גוגל מפגרים אבל לא עד כדי כך.
- לאחר מכן – כשהיה קצת טראפיק, הותקן ClickJacking להוסיף קצת פלוסים אמיתיים.
- ה-ClickJacking הוחלף מאוחר יותר לפייסבוק – והוסר אח"כ כי גרם לבעיות תצוגה במובייל, וכמו כן לא היה נצרך יותר כשהגיעה החשיפה.
- פעם אחת הסכמתי לעובד הפקיסטני שלי לפרסם כמה פוסטים בעמוד פייסבוק שיש לו עם עשרות אלפי חברים (אמיתיים).
- פעם אחת קניתי לפוסט שלי Upvotes ב-reddit, מה שגרם לו להעלם במקום להצליח (פייבר) – תיכף נדבר על הנושא הזה.
הפעולות השיווקיות שנעשו על האתר
זה בעצם החלק החשוב ביותר שקשור להצלחת הפרוייקט בתחום הזרמת הטראפיק, לאחר שבסעיף התכנון הראשוני הגדרנו את מקורות המידע הראשוניים וערכנו רשימה שלהם – עכשיו מה שהיה צריך לעשות הוא להגדיר מי הם צרכני הקצה של המידע שיש לנו ויצירת רשימה של מקומות רלוונטיים לפרסום, בהם הטראפיק שופע כדי שנוכל לחבר ביניהם – על ידי השלב המתווך שלנו של עיבוד המידע עבור צרכני הקצה (שהם העיתונאים שלנו) – ובמקרה הזה גם אני כי אני מבין ומעודכן בתחום בו עוסק האתר ידעתי לתכנן את התוכן כך שתמיד יתקבל בברכה אצל הקוראים הפוטנציאלים
כלומר זה סיכום התהליך: מקורות מידע ראשוניים שישמרו אותנו מעודכנים לפני כולם או לפחות לפני הרוב —–> יצירת תוכן בעל ערך חדשותי אמיתי מהמידע הזה על ידי כותבים שמתמחים בזה —–> הפצה ממוקדת לצרכני הקצה של המידע הזה אותם גם הגדרנו מראש (מי הם והיכן הם נמצאים).
אם להשתמש בדוגמא, אז זה היה יכול להיות כזה דבר: להתחבר למקום הראשון בו אינטל מפרסמים את המעבדים החדשים שלהם ——–> להעביר לכותב שיכתוב ידיעה בעלת אופי חדשותי על כך כמה שיותר מהר ולפרסם באתר —–> לפרסם את הלינק לכתבה בצורה אלגנטית המתאימה לאופי המקום במקום שמלא בחובבי מחשבים חדשים.
התהליך המצוין פה הוא התהליך בו עובדים כמעט כל אתרי החדשות בעולם ברוב הנושאים! ורובם עובדים בצורה אפילו יותר גרועה – כאשר המקור הראשוני שלהם הוא אתרי חדשות אחרים (שזה בד"כ תוכן לעוס ולא מקור ראשוני, אם תחפשו ידיעות שקיבלו הד גדול לפי טווח זמנים בגוגל – תבינו מהר למה הכוונה ותוכלו לראות מי המקור של אותה הידיעה)
ובקיצור לעניין קהל היעד של התוכן – מכוון שאני די מתמצא במה שהולך בתחום בו עוסק האתר, הבחירה הייתה ליצור רשימה של Sub Reddits סופר ממוקדים המתאימים לנושא שלי, מה שטוב במנטאליות של גולשי Reddit הוא שייתכן וקיימים מספר Subs בתחומים מאוד דומים (כלומר שרלוונטי לפרסם בכל אחד מהם) – אך אנשים מאוד נאמנים למקומם ובקושי מבקרים ב-Sub Reddits האחרים, כך שלמרות שהם דומים יש להם אופי שונה ונוכל להנות מטראפיק של כל אחד בלי שאף אחד יתלונן, וכמו כן המדיניות לגבי קישורים היא מאוד נוחה כל עוד מפרסמים תוכן בעל ערך אמיתי – משהו טוב יקבל Upvotes וישלח המון טראפיק, ומשהו גרוע ייקבר תוך דקות כי יקבל Downvotes, ומכוון שבתוכן איכותי ורענן מאוד עסקינן, לא היה חשש.אז לאחר יצירת רשימת המקומות הרלוונטיות לפרסום תהליך הפצת התוכן היה כזה (פעולות שחזרו על עצמן):
- משלוח כתבות ממוקדות ל-Sub Reddits שבחרנו – כל פעם ל Sub אחר, לפי ה-Fine Tuning של נושא הפוסט, חלקם בכלל לא לשום מקום (חשוב לזכור שחלק מהתוכן באתר עצמו בכלל מבוסס על אותם ה-Sub reddit), כמובן שלא כל פוסט נשלח שם, אלא רק אלו שהיה נראה שיוכלו לייצר עניין ולקבל הצבעות חיוביות, וכך אכן קרה ברוב המקרים.
- העלאה של כל פוסט לעמוד הפייסבוק \ חשבון הטוויטר של האתר – כמובן בצורה אוטומטית.
- מעקב יזום בטוויטר אחרי דמויות מפתח בתחום או מקורות מידע רלוונטיים, ולעדכן את פעולה זאת מידי פעם, כדי לקבל עוקבים נוספים.
- העלאה של התמונות לפינטרסט – לא כולן אלא באופן אקראי מידי פעם.
התוצאות מבחינת החשיפה החברתית \ Engagement ותנועת הפניות:
מה שקרה הוא שתוך כמה ימים מזמן עלייתו לאוויר האתר הגיע לרמה של מאות ואף אלפי כניסות ממדיה חברתית, ומשלב זה כבר נוספו לו באופן טבעי גם עוקבים בפייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס. ניתן לראות שינויים בתנועה בצורה האופייניים לשינויי תנועה ממדיה חברתית הקשורים לפופולאריות הפוסטים שפורסמו:
וזה בחלוקה לימים (היום החזק האחרון זה יום כתיבת הפוסט, תיכף נגיע גם לזה):
התוצאות מבחינת קידום בגוגל וטראפיק אורגני החץ מסמל את זמן הקמת האתר בערך – כפי שניתן לראות הטראפיק מגוגל יחסית מאוד נמוך מהטראפיק הכללי החברתי – רוב הטראפיק האורגני בהסתכלות עדכנית להיות – דווקא היה מקביל בצורה ישירה לאותם האייטמים שקיבלו את מירב הטראפיק החברתי (גם בהסתכלות כוללת של כל תקופת המדידה הזאת וגם מבחינת עמודי הנחיתה) – התנועה באופן כללי הייתה מורכבת מהרבה לונגטיילים כלליים באתר – כלומר נראה שהדברים שהשפיעו על צמיחת התנועה האורגנית זה הצמיחה בכמות התוכן וגם כמות תשומת הלב שהתוכן הזה קיבל:

אפשר לראות חשיפה צולעת למדי עד הזמן עד רגע מסויים בו הקפיצה הייתה עצומה – לצערי הנתונים הם נכון ללפני כמה ימים מכוון שה WMT עדיין לא עודכן
למרות שהצמיחה בתנועה של גוגל נראית "איטית לכאורה" יחסית לתנועה מהמדיה החברתית, צריך לזכור שהמיקומים בגוגל יישארו פחות או יותר קבועים – ולכן גם הטראפיק ממנו ימשיך להגיע גם אם וכאשר הבאזז והתנועה החברתית תפסק גם אם אחליט להפסיק ולפרסם תוכן חדש.
זוכרים את הסרטון של מאט מלפני איזה שבוע על אתרים עם הרבה תוכן? המקרה הזה די מוכיח שהוא דבר אמת (הרבה תוכן = הרבה מילות מפתח = אולי קישורים טבעיים = טראפיק מגוגל)
מה ששבר את הניסוי שלי בתור ניסוי לבדיקת המדדים החברתיים והשפעתם על הקידום האורגני זה שני דברים:
- העובדה שהיה לפחות פוסט אחד שהפך לויראלי מאוד
- העובדה שהתקבלו במהלך 21 ימי ההרצה של האתר עד היום מספר רב של קישורים טבעיים בנוסף לפעילות החברתית, מה שמעפיל בטוח על המדדים החברתיים.
סה"כ פעילות ה-OffPage הטבעית שהתקבלה ב-21 הימים היא:
- כמה אלפי לייקים לכתבות שונות
- קישור מתוך כתבה ב-Forbes.com (כן, אמיתי, כותב התוכן קיבל קוצר נשימה כשהוא ראה את זה)
- כמה עשרות אזכורים בטוויטרים שונים כולל בכמה טוויטרים רשמיים של ארגון Anonymous (ההאקרים)
- קישור מתגובות ב GIZMODO.CO.UK
- קישורים טבעיים שני בלוגים גדולים בספרד ופולין
- כמה שיתופי קישורים בבלוגים ב-Tumblr
- אינספור שיתופים ב-Reddit במקומות שונים עם מאות של Upvotes
- שיתופים רבים בפייסבוק שהביאו טראפיק גדול מאוד
- לינקים מ-5 – 6 פורומים גדולים בעולם
- מספר שיתופים ב-Linkedin
- לינקים מתגובות של אתר חדשות איטלקי כלשהו
- אזכורים ב-Stumbleupon
- קישור מתוך כתבה ב-Heavy.com
- עוד כמה מקורות תנועה שנראים כמו מדיה חברתית ואין לי מושג מה הם.
- כמה קישורים מאתרי Onion
- ועוד כמה אזכורים מבלוגים שלא אכניס פה כדי לא להסגיר את זהות האתר בהקשר האישי שלי
tl;dr – האמת היא שהנטייה הטבעית שלי הייתה לצאת פה פופוליסט ולהגיד שגוגל אפס, ושכשנותנים לו את מה שהוא לא רוצה, הוא בולע את זה בלי מלח, כשנותנים לו את מה שהוא רוצה הוא מבין את זה אחרי שנה וחצי – אבל המציאות מראה שזה לא יהיה הדבר הנכון להגיד בהכרח, ושלמרות שלא ניתן לבודד את המדדים – עדיין נראה שהצמיחה בכל המישורים דווקא השפיעה בצורה חיובית גם על גוגל, ובצורה משמעותית -
ניתן להשליך פה את האשמה על הקישורים הטבעיים – אבל בגלל המהירות שבה הדברים קרו, עדיין יהיה קשר להציג זאת בתור המדד העיקרי ונהיה חייבים להסיק שגם לכמות ואיכות הטראפיק (החברתי והלא חברתי) הייתה השפעה מכריעה על ההתקדמות עד כה.
לכן מסקנה ברורה אין לי פה, ובכל מקרה, אם אתם רוצים להקים אתר חדשות מצליח, אז זאת המתודה בגדול שכל אתרי "החדשות" עובדים איתה.
מונטיזציה שאלתם? האמת שהפעם, עדיין לא טיפלתי בזה, ברגע שהמכונה תעבוד חלק ועם מינימום התערבות נדרשת מצידי, זה יטופל.
אולי יעניינו אתכם גם:
שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
הדפס פוסט | פוסט זה נכתב על ידי טל פריהר ב 10 בנובמבר 2013 בשעה 8:52, ונמצא בקטגוריה מקרי מבחן וניסויים, מתודות ושיטות, קידום אתרים. עקוב אחר התגובות לפוסט בעזרת RSS 2.0. אתה יכול להשאיר תגובה או טראקבק מהאתר שלך. |
בערך לפני 5 שנים
הי טל
מאמר מדהים, כיף לפתוח את השבוע עם מידעים ממך
שבוע טוב, אבישי
בערך לפני 5 שנים
תודה אבישי!
בערך לפני 5 שנים
פוסט חשוב,
מעניין יהיה לראות את ההתנהגות של גוגל לאורך זמן
אחלה Mem:)
מעניין עוד יותר זה לנסות לשכפל את ההצלחה לאתרים אחרים.
מבחינת העלויות, סתם מתוך עניין
כמה לוקח כותב תוכן עיתונאי ראסמי? מעניין....
בערך לפני 5 שנים
היי אופיר כתבתי את זה כדי לחסוך לך נסיעה, את שאר הפרטים נשלים כבר אח"כ :) (וגם כמו שאמרתי לך הייתי מתוסכל שלא מבינים אותי פה חחח)
ובטח שאפשר לשכפל - כל העניין זאת עבודת ההכנה מראש, זה הכל.
כותב התוכן עולה לי כ-25$ למאמר.
בערך לפני 5 שנים
אבל תגיד,
אני מבין שבחו"ל זה עובד יפה
השאלה מה עם מקומות כמו ישראל, לדעתך אפשר ליצור רשימת מקורות גם פה לכל מני נישות כאלו ואחרות
(מצד שני, הטראפיק יהיה הרבה יותר קטן, והקישורים....אם יווצרו, יגיעו במקסימום של המקסימום מאתר כמו ynet או חרא אחר:)
בערך לפני 5 שנים
אתה מכיר את עמדתי בנושא, לא עושים פרוייקטים בישראל. זה פשוט לא מעניין מבחינת פוטנציאל הצמיחה.
קישור מ YNET זה YAY! שמחת זקנתי.
קישור מפאקינג Forbes זה כבר יותר לעניין :))
בערך לפני 5 שנים
חח
ידעתי שזה ידליק אותך!
חכה, כל הדעה שלך תשתנה אחרי שנסיים את פרוייקט הסקרייפינג חח,
בערך לפני 5 שנים
אתה צודק - אני צריך לסייג את דברי,
"פרוייקטים שעובדים על אוטומט פחות או יותר כן שווה לעשות בישראל" :)
בערך לפני 5 שנים
מהו האתר המדובר???
בערך לפני 5 שנים
לא ציינתי כדי כפי שאמרתי בפוסט: "לא להסגיר את זהות האתר בהקשר האישי שלי". ומעוד כמה סיבות.
בערך לפני 5 שנים
סבבה.. מאמר מעניין שפותח את הראש לכיוונים שונים...
בערך לפני 5 שנים
כן, האמת שהייתי מופתע לטובה מהתוצאה בשורה התחתונה.
בערך לפני 5 שנים
הי טל
כרגיל, קורא בשקיקה את הפוסטים שלך.
שאלה לגבי קניית לייקים/ גוגל פלוסים:
גוגל זו לא חבורה של תמימים, ובפייבר ברוב המקרים מדובר על שימוש בבוטים לצורך לקבלת לייקים וכדומה, אלא אם כן תדגיש שיש לבצע רכישה של לייקים שלא מבוטים.
אשמח אם תשפוך אור בנושא.
תודה,
אמיר
בערך לפני 5 שנים
לא יודע מה רכשתי, מבחינתי שכולם היו בוטים - זה היה עניין קוסמטי גרידא. ואם יותר מזה, אז מה טוב, אבל לא הנחתי שכך יהיה.
בערך לפני 5 שנים
טל, כל הכבוד !!!
בערך לפני 5 שנים
תודה יעקב.
בערך לפני 5 שנים
היי טל,
פוסט מעולה, תודה.. נהנתי לקרוא וללמוד ממנו.
כמה שאלות:
1. סאב רדיט? לא מכיר... איך אני מוצא כאלו בהתאם לנושה שלי (פיננסים)?
2. באיזה סקריפ השתמשת לקליק גאקינג? איפה אני יכול להשיג משהו דומה?
בערך לפני 5 שנים
היי רותם,
1. פשוט לחפש בגוגל את התחום + REDDIT, כמובן בהנחה שהתחום הזה קיים ומועיל למה שאתה צריך (REDDIT זאת כמובן דוגמא - זה יכול להיות בכל מקום אחר, קבוצת פייסבוק או פורום וכו')
2. בזה של BJ שכתבתי עליו מזמן פה.
בערך לפני 5 שנים
אחלה פוסט.
נ.ב. רק חבל שהורדת הילוך בכתיבה של הפוסטים בזמן האחרון.... ;-)
בערך לפני 5 שנים
תודה יורה, וזה אכן מצער גם אותי, אך זהו כורח המציאות לצערי של סדרי העדיפויות.
בערך לפני 5 שנים
תודה טל על הפוסט המדהים.
יש דרך מהירה ליצירת תכנים עליה כתבתי הנקראת Content Curation וליצירת 10 תכנים ביום + כל השאר זהו כלי מצויין הן למציאת התכנים החדשותיים והן להפצתם, ראה כאן http://www.askpavel.co.il/blog/digital-curation
שמח שהדגשת את נושא כתיבת התכנים ואיכותם כי התוכן הוא המלך והוא עכשיו מקבל את הכבוד המגיע לו מלקוחות וגם מגוגל.
אני לא מכיר את הנישה (לא סיפקת פרטים), אבל אני מעלה את השאלה "האם נתת לגוגל מה שהיה חסר לו?"
כוונתי היא, כשאתה בדקת את הנישה היה: פורומים, בלוגים, אתרים של חברה כזאת או אחרת, היה אינדקס אבל לא היה אתר כמו שאתה בנית!
וכאשר גוגל גילה אותו הוא שמח מאוד להטיס אותו מעלה כי זה בדיוק מה שהיה חסר.
תודה ונתראה ב- SMX ירושלים בינואר 2014
בערך לפני 5 שנים
תודה זוהר, ותודה על ההפנייה לכלי שציינת, לא יודע מה זה אבל אני אסתכל - לצערי הוא לא היה מועיל במקרה שלנו פה, כי מקורות התוכן נמצאים במקומות די נעולים לגישה חיצונית ללא הרשאות.
לגבי השאלה - לא יודע אם נתתי לגוגל מה שהיה חסר לו, אבל ידעתי מה לתת לקוראים שזה מעניין אותם וידעתי איפה למצוא אותם. והאמת כפי שציינתי - גוגל הוא לא אלמנט מכריע פה בינתיים, הטראפיק שהוא שולח עדיין זניח לעומט הטראפיק מהפניות \ מדיה חברתית, אפילו שהוא צמח משמעותית. כשיהיה שבוע או שבועיים נטולי באזז לחלוטין אז נראה מה הוא שווה, הכל עוד חדש מידי.
ובכל מקרה מי קידם? התוכן או הקישורים שהתוכן קיבל? מן הסתם שהאפשרות השנייה בסוף היום.
ואינני בטוח שאהיה ב SMX אבל נתראה בהזדמנות אחרת :)
בערך לפני 5 שנים
הופתעתי שהתחלת לחשוב מה טוב לגולשים ולא מה טוב לגוגל...
בערך לפני 5 שנים
אתה רוצה להגיד שאני לא חושב על טובת הגולשים?! ממש מעליב דוד :)
בערך לפני 5 שנים
חלילה, אתה חושב איך אתה גורם לגוגל להביא את הגולשים לטובתם..
בערך לפני 5 שנים
טוב נגיד שיצאת מזה (למרות שלא :)
אגב במקרה הזה גוגל הוא לא יותר מתופעת לוואי נכון להיום
בערך לפני 5 שנים
מעניין מה יהיה עם האתר הזה בעוד כמה חודשים. תעדכן!
בערך לפני 5 שנים
אם ימשיך ככה יהיה מעניין מאוד :)
בערך לפני 5 שנים
יופי של פוסט טל,
בעצם יוצא שהתוכן הוא המלך.. ;-)
הרגת אותי עם הסיום הפופוליסטי שלך !
בעצם אתה מסכם שתוכן סופר איכותי הוא בעצם מה שצריך כדי להצליח, הרי הגיוני שאם הוא סופר איכותי, אז הוא גם ישותף ויש מצב שגם יהפוך לויראלי ואיתו יביא קישורים שמאט רוצה...
נראה לי שהגיע הזמן לפתוח בלוג חדש טל, הדומיין הזה לא מתאים לפוסטים האחרונים שלך ;-)
בערך לפני 5 שנים
הדומיין לא מתאים לשני הפוסטים הקודמים?! :)
ולא אני לא מסכם כלום - אני מסכם שיש אחלה מתודות לייצר תוכן ובאזז סביבם, יש אחלה דרכים להביא טראפיק בלי קשר לגוגל,
ומסכם שאיך שאפשר להחליט מי פה קידם? התוכן (בטוח לא קידם כלום לבד)
הטראפיק שהבאתי לתוכן? או הקישורים שהתקבלו בגלל הטראפיק שהבאתי לתוכן והגולשים שאהבו אותו והחליטו לשתף?
בערך לפני 5 שנים
עזוב, אתה הולך ומתעדן, כנראה הגיל....
אגב, אתה חושב שהתגובות במיקרווורקרס שוות? או שזה גם כן רק עניין קוסמטי כמו הפלוסים והלייקים?
בערך לפני 5 שנים
לא יודע על מה אתה מדבר תמיד הייתי עדין, פשוט בוחר לשתף בדברים שונים מידי פעם :)
ולא רואה סיבה שהן לא יהיו שוות, סה"כ מדובר בתגובות אמיתיות לכל דבר אם מדריכים אותם טוב מה לרשום ומה לא לרשום, וכמובן שאפשר להגיב להן וכו' (שאת זה לא טרחתי לעשות)
בערך לפני 5 שנים
כרגיל עוד פוסט נהדר
אני שוקל לשים אותך בkickstarter לגיוס תרומות באופן שוטף בשביל הניסויים שלך
אני מאוד בגישה של השקעה בסיגנלים חברתיים וכתבתי בנושא לא אחת. בכלל אני חודש שלאור המציאות כיום, זה הכרחי לייצר טרפאיק קבוע מהרשתות החברתיות
אגב, שאלה לי, מתוך כלל הטראפיק שהגיע לאתר שלך מרשתות חברתיות, איך זה התחלק?
ברור לי שהחלק הארי הגיע מפייסבוק... הייתה גם תנועה מגוגל פלוס? מפינטרסט? מטוויטר? איך זה מבחינת אחוזים?
בערך לפני 5 שנים
חחח רעיון גדול תודה, האמת שתקצוב לניסויים זה אחד הדברים שיש לי הכי בהרחבה בגלל החשיבות שלהם :)
ולאור התוצאות אני נוטה להסכים (שוב למרות שכוונתי ההתחלתית הייתה להיות פופוליסט, וזה התפוצץ לי בפנים) - לא חושב שזה חובה אבל אני חושב שאם זה אמיתי כנראה שזה יכול להועיל בגדול.
והחלוקה באחוזים של הטראפיק החברתי (מתוך אנליטיקס):
Reddit - 64.7%
Facebook - 34.4%
Twitter - 0.64%
שאר הטראפיק החברתי בכמות זניחה לפי סדר יורד:
Pocket
Tumblr
Google+
Netvibes
StumbleUpon
אני מניח שזה תלוי נישה - אני עבדתי חזק על Reddit , וגם בתחום האתר הזה לא היה סיכוי לקבל טראפיק מגוגל פלוס נניח (לא מכיר נישה שיש בה יותר מידי סיכוי)....
לגבי פינטרסט - אני אתן שם יותר משקל בהמשך, פשוט העובדים שמעדכנים תמונות לא עושים זאת כרגע.
בערך לפני 5 שנים
מעניין מאוד. בכלל לגבי reddit אני חושב שזו פלטפורמה מדהימה (שכמובן לא רלוונטי בשום דרך לישראל לצערי... כמו גם StumbleUpon)
שווה להמשיך לבדוק לאור ההקלקות +1 שקיבלת מכל העבודה - האם אתה מזהה עלייה בכניסות האורגניות לאתר בהמשך
ושוב תודה על השיתוף מידע
בערך לפני 5 שנים
לגבי Reddit מסכים! ברגע שקולטים איך הראש של האנשים שם עובד, זה לא פחות ממכרה זהב, כמעט בכל התחומים. התעסקתי איתו לפני שנים רבות ולא ממש הבנתי מי נגד מי ורק לאחרונה מכוון שבאמת הייתי צריך שם כמה דברים אז נפל לי האסימון.
לגבי כל השאר - בהחלט נמשיך לעקוב ונראה מה משתנה.
בערך לפני 5 שנים
אגב Side Note : ה - Impressions בגוגל קפצו ב-100% מאז התמונה שלקחתי היום בבוקר ששמתי בפוסט. והקטע המטורף הוא שיש הרבה IMP על חיפושי בראנד של שם האתר.
בערך לפני 5 שנים
בדקת אם כעת אנשים מגיעים לאתר דרך האתרים החברתיים אליהם הגיעו באופן ויראלי דרך האתרים החברתיים עצמם או ע"י חיפוש בגוגל?
בערך לפני 5 שנים
מה ששאלת רשום בפוסט, או שלא הבנתי אותך.
בערך לפני 5 שנים
דבר ראשון מאוד אהבתי לקרוא את הפוסט, מעניין לדעת אם האתר היה הופך לויראלי גם ללא push ראשוני חזק כל כך...
השאלה אם כעת הגולשים מגיעים לאתרים החברתיים באופן ויראלי או מגיעים לאתרים החברתיים דרך תוצאות חיפוש בגוגל, או אם אשאל את השאלה אחרת, אם כעת האתר מקבל את רוב הטרפיק מרשתות חברתיות אין לגוגל הרבה מה לעשות כי הם כבר לא פקטור במקרה הזה, כמה טענה זאת נכונה? כמה לדעתך קידום חברתי כזה יכול להפגע משינויי אלגוריתתים עתידיים?
בערך לפני 5 שנים
אהה אוקיי
וודאי שלא - אם לא היו גולשים בעלי פוטנציאל הפצה למידע הזה, כמובן שלא היה מי שיפיץ אותו (אולי היה מזל וזה כן היה קורה אבל לא סביר).
עכשיו לגבי השאר נחלק את זה לכמה חלקים:
1. כרגע רוב הטראפיק הוא מאתרים חברתיים - אתה שואל איך אנשים מגיעים לאתרים החברתיים? לא יודע.
2. כמובן שגוגל הוא פקטור רק כגודל הטראפיק שהוא שולח - לא יותר מזה. וזה נוגע גם לעניין שינויי אלגוריתם מה הוא כבר יכול לשנות לטראפיק של אתר X מעבר לסך הגולשים שהוא שולח אליו? כלום.
ולפי הבנתי את החוקים של גוגל - אין פה אפילו אלמנט אחד שאמור להפגע מקידום כזה, כי הכי נעשה לפי החוקים של גוגל עד כמה שאני מבין לא?
באופן כללי אני רואה שני יתרונות דווקא בתנועה של גוגל (כלומר למה הייתי מעדיף שהיא תגדל על פני החברתית):
1. היא תנועה יותר קבועה בעוד התנועה החברתית מבוססת על באזים ודועכת באותה מהירות שהיא מתחילה
2. כידוע התנועה של גוגל יותר ממוקדת לעניין מונטיזציה.
בערך לפני 5 שנים
תודה, לאחר קראית התגובות ששלחת לשאר החברים אמתין לשמוע מה קורה בעוד כמה שבועות...
בערך לפני 5 שנים
אני די בטוח שיהיה מעניין :)
בערך לפני 5 שנים
אני לא יודע מה מתלוננים על בצורת של פוסטים. בתקופה האחרונה זכינו למספר פוסטים מעולים אחד אחד ובקצב לא רע בכלל, שאין שני לו בכלל :)
בערך לפני 5 שנים
אהה כי הקוראים היותר ותיקים פה רגילים גם לימים שהיו 2 בשבוע, אח"כ זה הפך ל 1 בשבוע , אח"כ אחד בשבועיים, ועכשיו ללא סדר... אבל מה לעשות החיים לא מחכים לנו :)
בערך לפני 5 שנים
כן, אבל הנושאים מתרחבים, והערך של הפוסטים עולה לאין ערוך לעין בוחנת.
בערך לפני 5 שנים
אוווו אתה צודק - הנושאים מתרחבים, אבל הזמן \ הרצון שלי לכתוב עליהם מתקצר :))
בערך לפני 5 שנים
תספיק לרשום פוסטים ותתחיל לעבוד חזק יותר על האתר שלי... :-)
בערך לפני 5 שנים
כשהאתר שלך יכניס לי כסף כמו הפרוייקטים שלי אני אזנח אותם לטובתו חחח :) (בצחוק אתה יודע שתותח עולם מטפל בו אצלנו והוא עף למעלה!!)
בערך לפני 5 שנים
Lol
בהחלט...
בערך לפני 5 שנים
יופי של פוסט! אהבתי את הפירוט של תכנית הפעולה וההתייחסות המקצועית לתוכן.
מעניין לדעת אם הדפים המובילים בתנועה מגוגל הם דווקא הדפים בהם השקעתם (קישורים חברתיים) בהתחלה? הכוונה היא לדפים הממוקדים שקיבלו הרבה לייקים (ודומיהם) בהתחלה
בערך לפני 5 שנים
היי אליאב תודה!
והתשובה:
לא - הדפים המובילים בגוגל לא קשורים בשום צורה לעמודים שקיבלו השקעה חברתית (אתה מתכוון לקניית הלייקים וכו' אני מניח) - כל הלייקים נקנו לעמוד הראשי ולפרופילים שמחוברים לאתר, לא לפוסטים ספציפיים.
שני העמודים שמקבלים את מרבית התנועה מגוגל זה שני העמודים שנוצר סביבם הבאז החברתי היותר גדול - לגבי אחד קל לאמר כי הוא גם קיבל קישורים מטורפים אז אפשר להבין.
השני לעומת זאת - קיבל המון טראפיק ממקורות שונים אבל לא קיבל קישורים - אבל מצד שני יש בו כמה מילות חיפוש עם טרנד חזק ובלי תחרות גדולה מידי.
ולאחר מכן בסדר יורד כל מיני כתבות שקיבלו חשיפה כזאת או אחרת וקישורים טבעיים (רובם לא קיבלו)
לכן... מעניין.
בערך לפני 5 שנים
מאמר מרתק, תודה!
בערך לפני 5 שנים
תודה יולי!
בערך לפני 5 שנים
אחלה של פוסט. תודה רבה!
בערך לפני 5 שנים
תודה אופיר!
בערך לפני 5 שנים
טל היקר
אני תמיד נהנה לקרוא את הפוסטים המשובחים שלך, במיוחד כשהם דיי מפורטים ומוסברים בפשטות לפרטי פרטים.
לי אישית דיי חבל שאתה לא חושף את האתר המדובר, כולנו קצת מקנאים ורוצים ללמוד מהמאסטר ;-)
בכל אופן, גוגל נותנים בחו"ל המון כבוד ל2 פרמטרים קריטיים, אשר לצערי הם כרגע דיי חלשים במנוע החיפוש הישראלי של גוגל.
1. תוכן איכותי עם ריבוי של ביטויי מפתח ולא שימוש בביטוי יחיד או ספציפי. (בעיקר לאור השינוי באלוגריתם והפעלתה של הצופית (יונק הדבש :-) ).
2. סיגנלים חברתיים יש להם המון כוח ועוצמה ברמת הקידום וגם ברמת הטראפיק שגוגל שולחים לאתר מסויים.
אין ספק שניתן לראות בצורה ברורה את השינויים והמגמות בעולם הקידום, ולמרות שכביכול הניסוי- "לא הצליח" והמטרה הברורה לא הושגה, ניתן ללמוד פה המון ולשקול ליישם בעתיד גם אצלנו.
תודה רבה על הפוסט האיכותי- ושתמשיך להפציץ אותנו בחומרים מעולים כאלה :) כל הכבוד- ויש המון כבוד.
אבישי
בערך לפני 5 שנים
אההההה אבישי תודה רבה, הלכת קצת רחוק עם חלוקת התארים :)
אגב את האתר הצגתי רק מקרים ספציפיים שחשבתי שיהיה ערך מוסף משמעותי לשני הצדדים - מסיבה פשוטה שאין לי עניין בכלל שהאתר הזה יקושר אלי אישית בשלב זה.
לגבי מה שאתה אומר אלו נושאים לדיון רחב, אלו סתם עמדותי (בגדול):
1. עד היום לא ראיתי שום אינדיקציה מיוחדת שגוגל חו"ל שונה מהותית מגוגל ישראל מבחינת התחכום שלו - למעט רמת התחרות מצד אחד או רמת פוטנציאל החשיפה מצד שני.
2. אני חושב שכשלעצמם הסיגנלים החברתיים - הם חסרי תועלת, אבל טראפיק גדול שמגיע בזכותם וקישורים שמתקבלים בזכותם הם אלו שעושים את העבודה - בסוף היום, וניתן להשיג את אותה התוצאה על ידי תנועת Referrals גדולה (אגב את האתר הראשון שלי לפני שנים רבות קידמתי ככה, הרבה תנועת גרילה מפורומים עד שקיבל המון מבקרים וקישורים טבעיים ובסוף עלה) - או בלי תנועה בכלל ורק בעזרת קישורים ממוקדים. ככה שהנושא החברתי זה "עוד אפשרות" ולא "האפשרות החלופית", והוא יותר בבחינת הדרך מאשר בבחינת המטרה (בנושא SEO אני מתכוון- כמובן שאפשר לחיות רק עם טראפיק חברתי ובלי SEO בכלל)
3. לגבי ה-Hummingbeard, למיטב הבנתי העדכון הזה לא היה עדכון סמנטי אלא החלפת מנוע מפנטיום 3 לפנטיום 4 כמו עדכון קפאין בזמנו, אישית לא זכורים לי שינויים כלשהם בדירוגים אלא יותר בצורת התצוגה של התוצאות.
כך או כך -תודה! ויהיה מעניין זה בטוח :)
בערך לפני 5 שנים
אגב ההבדל הכי גדול בין גוגל ארה"ב וגוגל ישראל הוא שבגוגל חו"ל אתה יכול לקבל תנועה במשך שבועיים שתזכה אותך בקישורים מכל העיתונים בעולם ובישראל - לכתוב במשך שנים ואם לא תעשה שתפי"ם או הנדסות חברתיות על כל האתרים שמופיעים בתחום שלך כדי שיקשרו אליך, בקושי תקבל אזכור.
- זאת לא תלונה על המנטליות - זה פשוט הבדלים מהותיים שנובעים מגודל השוק וכמות ההיצע והמגוון כמעט בכל התחומים.
בערך לפני 5 שנים
הי טל
עד כמה אתה חושב שהעובדה שהתוכן הזה הוא לא הכי נגיש עזרה? כלומר כמובן שזה עזר, השאלה אם ברמה שכנראה לא היית מצליח לעשות את זה ב60% מהנישות האחרות.
בערך לפני 5 שנים
היי שי, לא הכי הבנתי מה הכוונה שהתוכן לא נגיש? כלומר שהצלחתי להשיג תכנים שלא כל אחד יכול להגיע אליהם? אם לזה התכוונת - אז אני יכול להגיד לך שאולי 80% מהתוכן הוא כזה שכל אחד יכול להגיע אליו, רק השאלה איך לועסים אותו כדי להנגיש אותו לצרכן הקצה, והאמת מתברר שלא היה צריך להיות חכם גדול -
היום קיבלתי לינק טבעי מאתר רשמי של לשכת המסחר בארה"ב - לפוסט הוא פשוט קופי פייסט של פוסט מ-Reddit עם שני משפטים שהוספתי בהתחלה עם טייטל אטרקטיבי.
בערך לפני 5 שנים
היי, כנראה שלא הבנתי נכון. חשבתי שהתוכן הזה הוא לא הכי נגיש או לפחות לא המידע המעניין. כמו נגיד תחום ההאקינג.. כל מקרה טעות שלי.
יש לי שאלה אחת אליך, איך אתה מוצא כותבי תכנים כאלה איכותיים? באתרי הפרילאנס הרגילים? 15$ למאמר איכותי ומעניין זה ממש ממש משתלם.
בערך לפני 5 שנים
אההה לגבי הכותבים האיכותיים זה כבר סיבוך רציני יותר... בעיקר הרבה נסיון בלסנן אותם.
בערך לפני 5 שנים
טל שלום,
הניסויים שלך מרתקים, בהחלט אתה עושה חשק להתנסות לבד ולחזור לעולם הקידום הישן והשחור.
המשך כך, מהנה לקרוא כל כתבה וכתבה שלך!
בערך לפני 5 שנים
מה אתה מדבר? בכלל קראת מה כתוב פה? "עולם הקידום הישן והשחור"? אם היית רוצה שאשאיר את הקישור לפחות היית טורח לרשום משהו רלוונטי :)
בערך לפני 5 שנים
טל שלום,
האם אתה ממליץ כמקדם לעשות את העבודה של קניית תנועה מרשתות חברתיות כבאזז התחלתי של אתר?
כי לפי הממצאים שלך חלק מהעבודה השחורה הזאת הביא לעבודה וקישורים טבעיים בסופו של דבר.
אשמח לתגובה. תודה
בערך לפני 5 שנים
תגדיר מה זה קניית תנועה מרשתות חברתיות? אני לא מבין.
תסביר איפה עשיתי את זה ואיך זה הביא לי קישורים טבעיים, לא מובן.
בערך לפני 5 שנים
רשמת את זה:
קניית לייקים לעמוד הפייסבוק שמקושר לאתר – במספר של 1200 לייקים (פייבר)
קניית גוגל פלוסים לאתר כלומר +1 רגילים לעמוד הבית – 700 כאלו (פייבר)
קניית Followers בגוגל פלוס – 300 (פייבר)
כדי שחשבון הטוויטר שלנו לא ייראה מיותם – אז גם 600 עוקבים בטוויטר (פייבר)
האם אתה ממליץ על זה כעל תהליך נכון בתחילת עבודה על קידום אתר?
בערך לפני 5 שנים
היי יוסי,
הייתרון היחיד שזה יכול לתת הוא שהאתר שלך ייראה "כאילו" יש בו המון פעילות ולכן אנשים שנכנסים אליו יתעניינו בו יותר, זה לא יגרום באופן ישיר לקידום האתר שלך בשום צורה.
בערך לפני 5 שנים
היי טל,
כמו תמיד, אחלה של פוסט!
תודה על המידע המעניין והמועיל
בערך לפני 5 שנים
תודה רזי.
בערך לפני 5 שנים
הי טל ,
כל הכבוד, בעקבות הפוסט שלך אני מתכנן גם לעשות פעילות כזאת. ואם זה יתממש אתה תשמע על זה.
בתחילת הפוסט , אמרת שקנית טארפיק ,איך עשית את זה? אתה יכול לפרט?
תודה
בערך לפני 5 שנים
תודה! נשמח לשמוע איך הלך.
לגבי קניית טראפיק - סתם תנועת זבל מפייבר.
בערך לפני 5 שנים
נהנתי לקרוא את הכתבה. אבל חלק חשוב שלא מודגש בכתבה והוא התוכן, במידה והתוכן לא יספק את הגולש אני לא חושב שהייתה מצליח להגיע לתוצאות האלו, וגם הקישורים הטבעיים מהמאמרים היו נעלמים (הכוונה - לא מגיעים בכלל).
בערך לפני 5 שנים
המממ לא הייתי אומר לא מודגש... שכן כל המאמר הזה מדבר רק על המתודה ליצירת התוכן ואיך להביא אותו לקהל היעד המתאים :)
בערך לפני 5 שנים
מאמר מקצועי כזה לא זכור לי שקראתי אף פעם.
פשוט תותח על!!
בערך לפני 5 שנים
תודה יוסי!