בשבועות האחרונים נשמעים דיווחים מכל קצוות העולם על כך שגוגל פגע אנושות באתרי המאמרים למיניהם (בארה"ב נו, בארה"ב… לא בארץ) ובכלל בשבועות וחודשים האחרונים הורגשו שינויים לא מעטים בכלל במיקומים בתוצאות החיפוש שכלל הנראה הן נגזרות של הערכות מחדש של דירוג קישורים ממקומות שונים ברשת, לא רק אתרי המאמרים נפגעו אלא גם נכסי Web2 כבדים למדי כמו Squidoo ו-Hubpages,  אך זה לא הנושא שנעסוק בו היום. הקולות הנשמעים בעיקר הם של אנשים השואלים "כיצד הנכסים הכל כך מוצלחים הללו ששרתו אותנו זמן כל כך רב כבר אינם יעילים כתמול שלשום? הרי כבר שנים אנחנו מקדמים את האתרים שלנו על ידי העלאות מאמרים או פתיחת דפים\מיניסייטים בכל מיני אתרי WEB2 למיניהם".

אני מציע להסתכל הנושא הזה מזוית קצת שונה, ואולי גם להבין מדוע בעצם כל האתרים שנפגעו, לא באמת נפגעו אלא סוף סוף, הגיעו למקום הראוי להם וקיבלו את ציון האיכות המתאים להם באמת.



כדי לעשות זאת בואו ננסה קודם כל לאפיין, מהם אתרי המאמרים במתכונתם היום ואיך הם בנויים?

1. אתר מאמרים הוא אתר אליו יכול המשתמש להעלות תוכן בכל נושא שהוא – ללא שום רלוונטיות לנושא מסויים אחד.

2. המשתמש יכול להוציא אל עצמו קישורים אם המאמר שלו עבר את תנאי הסף של אתר המאמרים שהו בד"כ אורך של 250 – 300 מילים ולא יותר מ-3 קישורים מהטקסט או מהחתימה וגם שיהיה קריא לגולש הממוצע בשפה בה נכתב המאמר או תנאים קצת שונים אך בסגנון דומה אם מדובר באתרי הWEB2 המאפשרים תוכן של משתמשים.

3. כל גולש יכול לקחת את המאמר ולהשתמש בו כרצונו כל עוד הוא שומר על המבנה שלו ועם לינק לאתר\מאמר המקורי או תנאים אחרים בסגנון זה.

4. לא קיימת בקרה האם התוכן שפורסם באתר פורסם כבר באתרים אחרים, ואם כן, בכמה מהם.

5. רוב רובם המוחלט של אתרי המאמרים פגיעים בצורה מוחלטת לשימוש בבוטים שכל עניינם הוא הפצת מאמרים, או ביצוע של ספין על מאמרים כדי לשוות לו מראה מקורי, ורק "שיעבור Copyscape" אם לומר בז'רגון המקצועי.

6. רובם המוחלט של המאמרים הם מאמרים שנועדו אך ורק לקידום אתרים ולא לגולשים.

7. לאתרי המאמרים יש  מספר אדיר של קישורים נכנסים, חלק גדול במיוחד מאותם קישורים נכנסים מכוון אל דפים פנימיים באתרים – היינו למאמרים, המגיעים בכל צורות הספאם האפשריות, ולמעשה נוספו על ידי כותבי המאמרים במטרה אחת – לקדם את המאמר \ המיניסייט שהם כתבו שמקשר אל האתר שלהם במטרה להעביר Link Juice אל האתר המקושר, ועל הדרך לקדם את המאמר המקשר, מבלי לכוון את מסת קישורי הספאם ישירות אל האתר שלהם עצמו "ולסכן אותו", בעוד הסיכון לענישה של דף המאמר או המיניסייט באתר ה-WEB2 הוא נמוך מאוד בשל מיקומו על דומיין (אתר המאמרים\WEB2) שנחשב לסמכותי בעיני גוגל, וגם אם כן יענש – למי אכפת? תמיד אפשר לפרסם עוד מאמר \ מיניסייט \ דף מידע , ולמעשה אחד השימושים הנרחבים באתרי המאמרים\WEB2 הוא עבור יצירת מה שמכונה כ- Parasite Hosts , נעים מאוד (לא נביא כרגע דוגמאות לקישורים כאלו בארץ על מנת לשמור על הדיסקרטיות)

אז לסיכום, הקונספט שמאחורי אתרי המאמרים הוא: אסופה של כמות אדירה של תכנים מסוגים שונים מאוד שאין שום קשר ביניהם, כאשר מכולם יוצאים קישורים רבים ובכך כמות הקישורים היוצאים מן האתר היא אדירה, רוב התוכן כתוב באיכות מינימלית ולא מעניין (כמעט) אף גולש, חלק גדול מהקישורים הנכנסים הוא באיכות ירודה מאוד (אשמח אם מישהו מהגולשים פה יציג קישור איכותי מאתר סמכותי לדוגמא המקשר אל מאמר באתר Articles.co.il).

אז מדוע בעצם האתרים האלו היו מדורגים כל כך גבוה עד היום?

עד לשינוי של השבועות האחרונות גוגל היה מפלצת שזוללת תוכן לארוחת בוקר צהריים וערב, תנו לה ממנו כמה שיותר ממנו, וכמה שיותר בתכיפות ותצליחו יותר, למה תצליחו יותר? מכוון שעוד תוכן ייצר לכם עוד כניסות מעוד שלל ביטויי לונג-טייל עליהם בכלל לא חשבתם כשבניתם את ה-AutoBlog שלכם וכוונתם אותו להוסיף מאמר דרך פידים של RSS כל שלוש וחצי שעות, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, בלי מגע יד בכלל. תוכן כפול? נו באמת, מי עדיין היה נאיבי מספיק להקשיב לבכיות של מאט קאטס על תוכן איכותי ומקורי. תוסיפו על על זה עוד קצת קישורי ספאם ו… השיטה עבדה מצויין.


אז מה בעצם השתנה מהיום?

גוגל שינו את האלגוריתם, ומעכשיו במקום להיות מפלצת זוללת הוא הפך למפלצת אנינת טעם, וכמו רוב אניני הטעם, לאף אחד לא ממש ברור על מה מתבסס הטעם הזה. אבל דבר אחד בטוח - שלהגדיר את אתרי המאמרים וחוות ה WEB2 =  מקבץ אדיר של Parasite Hosts שהיה נתון להתעללות של ספאמרים, ושלט בצורה בלתי מעורערת כמעט בכל נישה תחרותית בתוצאות החיפוש, כמו לדוגמא הדפים של Hubpages, Squidoo ו-Ezinearticles ששימשו בתור המוקדים העיקריים ליצירת חוות של Parasite Hosts המסתמכים על ה-PR הגבוה של הדומיינים בהם הם נמצאים ועל האהדה שגוגל רוכש לאותם אתרים הרבה יותר מאשר על האיכות, המקוריות והתרומה לגולשים של הדפים עצמם.

אז כפי שהבנתם, השאלה שלי היא הפוכה,  לא מדוע האתרים האלו נענשו (או יותר נכון קיבלו את הדרוג המגיע להם) אלא מדוע עד עכשיו היה להם דירוג כזה טוב ואהדה מגוגל לאור התיאור שפרטנו קודם לגבי הקונספט שעומד מאחוריהם?

אך בכל מקרה, מבלי להכנס לעובדה לכל מי שיש לו אפילו קצת נסיון בעבודת Off Page נכונה בשנים 2010 – 2011 ידע כבר מזמן ששיטת הקידום בעזרת מאמרים לא שווה כלום, אמנם שווה להכניס מאמר אחד לכל מילת מפתח לכל אתר מאמרים סתם כי זה קל וזה חינם, אך להסתמך על זה בתור שיטת קידום לא ממש עזר (גם ככה בעבודת קישורים נכונה אנחנו מעוניינים בכמה שיותר דומיינים מקשרים ולא הרבה קישורים מאותו דומיין), היה ניתן עוד לראות תוצאות יפות של קידום בעזרת הפצה מאסיבית של מאמרים (נניח 1000) בעזרת תוכנות כמו Article Marketing robot או UAW וכדומה שגם עושות ספין למאמר שלא יראה ממש ממש מועתק – וגם זה רק בסבב ההפצה הראשון עבור כל מילת מפתח, בקיצור אם קודם זירת הקידום בעזרת אתרי המאמרים הייתה גוססת, עכשיו היא כבר גוויה קרה, ובצדק, כל אתר שמקדם את עצמו, אפילו בשיטות הספאם הנמוכות ביותר אך ידאג שהתוכן שלו יהיה איכותי, מקורי ומעניין ראוי שיהיה לו ייתרון על פני דפים פנימיים באתרים מאמרים הזוכים לתעדוף בגלל הדומיין עליו הם נמצאים ועוד אינסוף של בלאסטים המכוונים לאותו דף.

תמונה למזכרת כי נראה הימים האלו עברו:

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 0.0/10 (0 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: 0 (מתוך 0 הצבעות)


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: