למי שלא הבין את המילה בכותרת אז המילה אומרת "קישורים". השבוע, ולמרות הלחץ המטורף שיש בעבודה והצורך לעבור דירה עוד שלושה שבועות כשעדיין לא מצאנו דירה (אם למישהו יש הוא מוזמן להמליץ בדחיפות) ולמרות שיש מי שיהיה מוכן להרוג אותי על שאני כותב על העניין הזה, החלטתי לשתף אתכם באיזה מקרה מבחן קטן שהוא מסוג אותם הניסויים המאוד נחמדים שמזמן לא היו לנו עוד מאותם ימים שעסקנו פה בעיקר בכלי אוטומציה וספאם, חשבתי לעצמי שזה יכול להיות מעניין ומשעשע כאחד אז מדוע לא לשתף?

בשנה האחרונה כולנו שומעים כל מיני סיפורים משעשעים כאלו על "לינקים שלא עובדים" סיגנלים חברתיים שנותנים את הטון על איכות האתר, מדידת איכות לינק על ידי טראפיק שהוא מעביר, כל מיני בדיחות על כך שגוגל יודע לזהות תוכן טוב ועוד כל מיני ומיני בלונים פורחים באוויר… אז נכון, היו הרבה שינויים, פרמטרים נולדו ופרמטרים מתו, פינגווין הכניס את כולם להיסטריה, Onpage נהיה הרבה יותר מורכב, החיפוש חברתי התחיל להציק, איכות הלינקים נמדדת כבר באופן שונה והדרך אל Devalue או Deindex נהייתה קצרה הרבה יותר.

רק לצורך התזכורת גם מאט ק. טרח להסביר לנו שמה שאנחנו רואים כמקדמי אתרים הוא חלק מאוד מאוד קטן מהתמונה הגדולה של כל ה-Web ומה שאנחנו חושבים שהוא בעייתי (הצבעות על ידי קישורים) זה לא בהכרח נכון – שכן מערכת כמו גוגל שיש לה מבט-על המשקיף על כל חלקי הרשת – כנראה שרואה את הדברים בצורה שונה, ולכן אל לנו לחשוב ולהספיד כבר את הקישורים כפרמטר דירוג עיקרי שכן הקישורים בסופו של יום מניעים מערכת שעובדת – ועובדת טוב, מהסיבה המאוד פשוטה – שככה בנוי האינטרנט וככה הוא עובד – בעזרת קישורים, מה לעשות והרשת עדיין בנויה ב-99% מאוסף של דפים המקשרים אחד לשני ומעבירים טראפיק ביניהם ולא ע"י טלפתיה.



לוידאו של מאט מה-SMX בתחילת חודש יוני 2012:

YouTube Preview Image


אבל מה?  – אַלְיָה וְקוֹץ בָּהּ

למרות כל האמור לעיל וכפי שידוע לכל מקדם מתחיל – החור השחור אליו מתנקזות כל המניפולציות האפשריות של תחום הקידום הוא הרי תחום הקישורים בסופו של דבר, חוץ מהעובדה שעל זה בנוי כמעט כל תחום קידום האתרים – אין צורך להזכיר מקרים משעשעים שקרו כמו Yaaw או כמו איגור שעושה לכולם פה בית ספר שוב ושוב:



אני בטוח שלא מעט אנשים שאלו את עצמם מה הסוד שבעזרתו מדרגים כל כך בקלות ביטויים תחרותיים בגוגל – גם אם זה לזמן לא רב, אז הפעם נעסוק בזה. אז נכון, רוב המקדמים שעושים זאת, עושים את זה קצת יותר אלגנטי, וגם אלו שעושים את זה בצורה הזאת משתדלים לעשות זאת בצורה שהיא קצת פחות בולטת לעין, עם הסוואות של הקישורים בדרכים טכניות כאלו ואחרות או בנישות שפחות אנשים שמים עליהן את עיניהם ומה שבטוח – עם פחות הלשנות לגוגל.

אבל כפי שאתם יכולים לנחש, עכשיו כבר קיץ, ובגלל שכבר עברנו את גיל הקייטנות עם המים והלחמניות עם השוקולד, החלטנו לצאת לקייטנת קיץ של ניסויי דירוג משעשעים בצורות מצחיקות כמו בתמונה לעיל, וזה מה שהייתי רוצה לפרט הפעם.

אז איך הולך הניסוי?

- נבחרו כמה אתרים עליהם יבוצע הניסוי (פירוט בהמשך)
- נבחרו מילות מפתח לדירוג (פירוט בהמשך…)
- נבחרו שתי מערכות של רכישת קישורים אוטומטית מרוסיה (עליהן לא אוכל לפרט כרגע)
- נרכשו עוד קישורים בצורה ידנית דרך מערכת נוספת ברוסיה על ידי ידידנו שבחר לא להחשף הפעם.
- הוגדר תקציב רכישה עבור כל מילה (פירוט בהמשך).

השאלה עליה אנחנו מעוניינים לענות בניסוי זה:  עד כמה נצליח לגרום לגוגל לדרג גבוה מילים שונות בתוצאות החיפוש על ידי שימוש לא מושכל בקישורים מאתרים ברוסיה  , בזמן קצר מאוד ובתקציב נמוך מאוד?

כלומר תזכרו את הפרמטרים:

1) לדרג כמה שיותר גבוה מילים בישראל \ חו"ל
2) בלי בקרת איכות
3)  על ידי קישורים מרוסיה
4) בזמן קצר
5) בתקציב נמוך

מעניין.

והתוצאות להלן:

אתר מספר 1:

תיאור האתר: האתר במקרה הזה הוא אתר בתחום הבריאות שהוקם לפני חצי שנה למטרות "place holder" כלומר אתר שמטרתו היא רק להיות קיים עד שיהיה לו שימוש, תבנית וורדפרס ברירת מחדל , 10 מאמרים שהם תוכן מתורגם אוטומטית עם גוגל טרנסלייט – עם טייטלים מדוייקים על הביטויים המרכזיים שהאתר היה אמור לאחסן בעתיד, האתר מעולם לא קיבל קישורים ולא נעשה בו שום שימוש, לא היה לאתר טראפיק.
מה התבצע עליו: האתר נוסף לשתי מערכות רוסיות לרכישת קישורים:

מערכת א: בהגדרה של פילטר איכות עד שני קליקים מדף הבית, ללא PR מינימאלי, עד 100 קישורים שבועיים בבחירה אוטומטית של המערכת, אתרים חייבים להיות מאונדקסים בגוגל, עלות קישור מקסימלית $0.35 לשבוע ועוד כמה דברים לא מעניינים במיוחד.

מערכת ב: ללא שום פילטר.
משך זמן הניסוי: 14 יום (בערך – עד כתיבת פוסט זה)
תקציב: $6.92 במערכת א' לשבוע, 3.5$ במערכת ב' ליום.
כמות הקישורים: סה"כ נוספו 78 קישורים, בבחירה אוטומטית של המערכות.
תוצאות:

מילהבתחילת הניסויזמן כתיבת פוסט זה
מילה 1 - תחרות בינוניתלא נמצא ב-1000 הראשוניםמקום 8 - 11 (משתנה)
מילה 2 - תחרות נמוכהמקום 50 בערךמקום 2
מילה 3 - תחרות נמוכהלא נמצא ב-1000 הראשוניםמקום 11


אתר מספר 2

תיאור האתר: אתר לווין מתחום המשפטים, קיים כבר שנה +,  אמור לתמוך באתר אחר מתחומו, הרבה תוכן, הרבה קישורים יוצאים עם אנקורים מדוייקים, האתר מעולם לא עבר קידום בעצמו ולא קיבל קישורים, מעולם לא היו לו מיקומים טובים כשלעצמו ולא טראפיק מעניין.

מה התבצע עליו: כמו האתר הקודם, האתר נוסף לשתי מערכות רוסיות לרכישת קישורים:

מערכת א: בהגדרה של פילטר איכות עד שני קליקים מדף הבית, ללא PR מינימאלי, עד 100 קישורים שבועיים בבחירה אוטומטית של המערכת, אתרים חייבים להיות מאונדקסים בגוגל, עלות קישור מקסימלית 0.35$ לשבוע ועוד כמה דברים לא מעניינים.

משך זמן הניסוי: 14 יום (בערך – עד כתיבת פוסט זה)

תקציב: 12$ במערכת אחת לשבוע , 2$ בערך במערכת שנייה ליום.

כמות הקישורים: סה"כ נוספו 62 קישורים, בבחירה אוטומטית של המערכות, ללא התערבות.

תוצאות:

מילהבתחילת הניסויזמן כתיבת פוסט זה
מילה 1 - תחרות גבוההמקום 116מקום 39
מילה 2 - תחרות גבוההמקום 100+מקום 50
מילה 3 - תחרות גבוההמיקום 100+ מקום 9


אתר מספר 3

תיאור האתר: אתר בתחום הפיננסים בחו"ל, בתחום מאוד תחרותי,  אתר חזק מאוד, במקרה זה נבחרו שני ביטויים – אחד בתחום שעדיין לא קודם מעולם באתר, ואחד שקודם והגיע לתוצאות בינוניות.

מה התבצע עליו: האתר נוסף למערכת לרכישת קישורים, נרכשו קישורים באופן ידני מדפי בית של אתרים ברוסיה בעלי PR4+ עבור מילה אחת , עבור מילה שנייה נרכשו קישורים מתוך בלוגים ספציפיים ממערכת ברוסיה – הבלוגים באנגלית, ע"י פרסום פוסטים או הכנסת קישור לתוך פוסטים קיימים.

משך זמן הניסוי: מילה אחת במערכת א':  10 – 14 יום,   מילה ב' במערכת ב' (פוסטים וכו'): כחודשיים.

תקציב: מילה אחת במערכת א': בערך 20$  לשבוע,  מילה ב': כ- 200$ חד פעמי.

כמות הקישורים: במערכת א': 13 קישורים,  מערכת ב: 20+ קישורים בערך (לא ספרתי בדיוק, תסלחו לי)

תוצאות:

מילהבתחילת הניסויזמן כתיבת פוסט זה
מילה 1 - תחרות גבוהה מאודמקום 18 - 20מקום 12 - 13
מילה 2 - תחרות גבוהה מאודמקום 35מקום 6 - 8


אתר מספר 4

תיאור האתר:  סתם אתר בקרה, הוקם לפני שבוע על דומיין חדש, 10 מאמרים, כמה תמונות, כמובן שלא עבר שום קידום.

מה התבצע עליו: נוסף למערכת אחת לרכישת קישורים באופן אוטומטי מרוסיה, ללא שום בקרת איכות.

משך זמן הניסוי: 5 ימים בערך.

תקציב: 2$ בערך ליום.

כמות הקישורים: 94 קישורים בערך.

תוצאות:  נו באמת, ברור שאין תוצאות תוך 5 ימים על אתר בן 7 ימים שקיבל 94 קישורים ביום אחד, אבל נמשיך לעקוב אחריו.  שתי מילים תחרותיות מאוד בישראל.

לסיכום

כפי שחשבנו מראש, גם בימים אלו של "שינויים מרחיקי לכת" עדיין מכונת הקישורים לא מפסיקה לעבוד, וכל מה שצריך הוא כמה עשרות דולרים ו-Handfull של קישורים על מנת לדרג ביטויים בגוגל, רק להזכיר שהמקרים המצויינים פה היו בתקופות זמן שלא עלו על 14 יום (למעט מילה אחת), זמן מועט מאוד בשביל להשיג את מיקסום התוצאות של הבדיקה, וזה עוד לפני שהזכרנו את התקציבים הנמוכים. לא שאני לא יודע את התוצאות, אבל לשם השעשוע נמשיך את מקרי המבחן האלו ונראה לאן נגיע…

מה דעתכם, לאן אנחנו יכולים לקחת את הבדיקות האלו? יש איזה מילים מעניינות שהייתם רוצים להתנסות עליהן?

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.9/10 (12 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +4 (מתוך 4 הצבעות)

מקרה מבחן: כיף עם сылки !, 9.9 out of 10 based on 12 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: