כלים לקידום אתרים, כל הטכנולוגיות וחידושי האוטומציה
מקרה מבחן: איך הצלנו אתר מעונש של גוגל
הערה מקדימה של טל: תודה רבה לעידו שהצטרף לשניים האחרים בלבד שאי פעם פרסמו פה פוסט אורח שיכול לסייע לקהל קוראינו במקרה מבחן של איך הוא הוציא אתר מעונש, מסוג מקרי המבחן שחשוב לפרסם כמה שיותר כאלו, עידו הבמה שלך:
ראשית, אני שמח להתארח כאן בבלוג לראשונה, את הפוסט הזה אני מקדיש לטל, כי בעצם הכותרת היתה אמורה להיות "איך טל יכול להגיע לטופ 10 תחת הביטוי קידום אתרים".
למה אני מקדיש לו? כי הוא אחד משלושת הבלוגים היחידים השווים (השניים האחרים זה פבל והפיג'מיסט שלצערי הפסיק לכתוב).
אז מי אני? עידו סלע, בעל, ילדים, יזם, פעיל חברתי, מושב, ספורט.
ומה הסיפור בקצרה? שנה שלמה, ממש שנה שלמה עבדנו כדי לחלץ לקוח מעונש ידני קשה של Unnatural Links אשר התקבל מגוגל.
ולמה אני מקדיש אותו לטל? כי אם הבלוג הזה לא היה עושה ניסויים כמו שהבעלים שלו אוהב, הוא לפחות היה בעשירייה הפותחת בביטוי קידום אתרים. ועכשיו למקרה המבחן על חילוץ האתר מעונש.
באופן כללי, חילצנו כבר הרבה אתרים מעונשים של גוגל, כמה פעולות פשוטות, בקשת Reconsideration אחת וזהו. "באק טו ביזנס" אבל הפעם, העונש היה עצום וגוגל היו עקשנים ופשוט עשו לנו חיים מאד קשים ולכן זה קייס סטאדי קצת יותר מורכב.
נכון שלא תמיד יהיה ניתן ללמוד מכל הפעולות כי חלקן הן לא גנריות ולא בהכרח יתאימו לכל מצב, אבל תמיד יהיה ניתן ללמוד מהקו המנחה של דרך החשיבה אותו צריך לאמץ כאשר מתמודדים עם עונשים של גוגל.
הסיפור מתחיל מירושה שקיבלנו, אתר מוענש השייך ללקוח גדול וממותג מאד בישראל בתחום מסויים ותחרותי, עבד עם אחת מחברות הקידום המוכרות והוותיקות בישראל וכמובן… נענש.
וזו הייתה הודעת העונש שהתקבלה מגוגל:
קיבלנו את האתר כשהוא בעונש ברור ובעמוד השני בגוגל.
מצב האתר לפני העונש היה כזה שהוא החזיק במשך הרבה מאד שנים את המקום הראשון בביטוי מסויים, ולאחר העונש הוא עף לעמוד השני, לפרקים גם היה בעמוד הראשון אך בסוף העמוד, מה שהצביע, וגם בהתאם להודעה של גוגל על כך שמדובר בעיקר ב-Devalue של קישורים ולאו דווקא בעונש כולל של האתר.
כשניגשנו לטפל בנושא, הלך המחשבה שלנו היה כמו זה שניגשים לתקלה במחשב, קודם נעבור על הדברים היותר ברורים אשר צפים על פני השטח ואחרי זה (אם צריך) נצלול פנימה.
וכך עשינו בהתחלה. דבר ראשון ניגשנו לוובמסטר לבדוק שגיאות, מצאנו כמה דברים מאד בולטים והחלטנו לגשת ישר אליהם.
שגיאה בולטת היתה ב- Site Map, אני יודע שיש דיון עמוק ואינסופי בעניין הזה האם בכלל לשים אותו. אני אגיד את דעתי כאן, אם יש לכם אתר שיש בו כמה עשרות עמודים והוא תדמיתי ובנוי בצורה פשוטה על וורדפרס, אין כלל טעם ל- Site Map (תרשו לי לרשום SM מעכשיו) מה שכן, אם יש לי אתר קמעונאות אשר מעדכן פריטים כל יום, הייתי רוצה כל יום לעדכן את ה- SM, כך שיהיה מסונכרן מול גוגל, וכידוע יש פלאגינים אשר עושים בדיוק את זה, כל יום הם שולחים ומוחקים נתונים בשעה מוגדרת וכך ה- SM מעודכן.
מה שקרה אצל הלקוח שלנו, בחיפוש אחר הסריקה של גוגל (site:www.mydomain.com) היו מעל 3000 דפים סרוקים מצד אחד, מצד שני השתמשו ב- SM חינמי אשר סורק עד 500 עמודים ואינו מתעדכן באופן אוטומטי, מצד שלישי לאתר עצמו בכלל היה פחות מאלף אבל יותר מ- 500. בקיצור, שקשוקה.
למה היו יותר מ- 3000 דפים בתוצאות החיפוש? איך זה יכול להיות? לצערי זה קורה הרבה, זה לא בגלל מניפולציה או זלזול של החברה הבונה, זה פשוט חוסר תשומת לב לשיווק באינטרנט. זה בדיוק כמו שאני שומע עדיין בכלל את המילה פלאש.
בכל מקרה לכל דף היה שותף או שניים נניח לראשי היה גם www.mydomain.com וגם www.mydomain.com/index וגם www.mydomian.com/index.php/
אני יודע שגוגל אמורים להיות מספיק חכמים כדי לפצח את זה, אז למה הם סורקים את הדפים האלו? למה מציגים שני עמודים בתוצאות? האם יכולים להיחשד במניפולציה?
והרי בדיוק בשביל זה נוצרו תגיות הקנוניקל לא?
תרשו לי פה גם בעניין הקנוניקל לציין מה שאני אומר לצוות וויזי, כל התגיות האלו הן סתם פלסטרים לארכיטקטורה לא נכונה, למה בכלל שיהיה לי שני דפים? דבר ראשון בונים לא נכון ואחרי זה לשים תגית מיהו הדף המרכזי? ממש עקום. אם בונים נכון על מערכת נכונה לא צריך שום תגית כדי להגיד מי אתה וגם אגב, לא צריך SM.
בהמשך החקירה שלנו ראינו שהדבר הבולט ביותר היה (וכפי שציון בהודעת העונש \ Devalue) קיומם קישורים חיצוניים בעיתיים, כשאני אומר בעייתיים אני לא מדבר על Social Bookmarking, אני מדבר על אתרי פורנו מרוסיה ועוד מטעמים.
כשדיברנו עם חברת הקידום הקודמת, הם התחייבו שלא קנו שום קישור והאמת, אני מכיר את הבעלים וגם יודע שהוא לא מתעסק בשטויות האלו. ולכן המסקנה המתבקשת היא מתחרים.
כאן, יש לי תלונה פרטית אל גוגל, זה עצוב מאד, שכל פופטיץ עם 50$ יכול ללכת לפייבר ולהפיל בית עסק ממותג. הרי זה לא הגיוני, מה גוגל חושבים שם שבית עסק מרכזי בישראל ירכוש קישורים מאתרי פורנו וגיימימנג מפוקפקים?
סיימתי לבכות.
השלב הבא – Disavow Links
באותה תקופה יצא לשוק הכלי השנוי במחלוקת של Disavow Links, אני יודע שהכלי הזה שנוי במחלוקת וישנן סביבו לא מעט שמועות ודעות.
שתי הדעות המרכזיות: דעה אחת אומרת, בחיים אל תיתן לגוגל מידע, זה כלי מניפולטיבי שלהם כדי להבין היכן אתרי הספאם ואתה בעצם שם עצמך מול כיתת היורים ומודה לפני היורים על האישום שלך – שכן על ידי עצם השימוש בו אתה כבר מודה שעברת על החוקים.
דעה שנייה (אשר אני מחזיק בה): אז מה אם גוגל מקבלים מידע מוצלב על אתרי ספאם, מה הבעיה בזה? ואם עשיתי קישורים בעבר, אסור לי לחזור בי ולעבוד לפי הנחיות גוגל? ומה אם מתחרה עשה לי קישורים כמו במקרה הזה? ומה אם עברתי עם חברת קידום מפוקפקת? האם אין דרך, שום דרך לנקות את זה?
יש כמובן עוד דעות, השאלה המרכזית האם הכלי הזה עובד, לדעתי (מתוך נסיון של כמה אתרים), הוא עובד חלקית ולא עומד לבדו, ז"א שהכלי בשימוש עצמאי לא מספיק, הוא סוג של מבחן רצינות לגוגל. כך בקייס סטאדי הזה השתמשנו חמש פעמים ב Disavow ובכל פעם התלווה אליו גם Reconsider מרשים. מה עבד מתוך כל הפעולות? אין לי מושג, תכל'ס הכל ביחד עבד.
במקרה הזה ממש ניקינו הרבה מאד קישורים, להגיד שרק ה-Disavow הוציא אותנו? לא. הכל ביחד, כולל הכל הוציא אותנו.
מה שעשינו בשלב הראשוני הוא -
להגיש Site Map חדש.
עברנו בגסות על קישורים ממש ממש ברורים שהם ספאם, והגשנו את קובץ ה-Disavow.
שלב מכתב ה-Reconsideration:
המכתב הוא קריטי. התייחסנו למכתב הזה בשיא הרצינות כאילו כתבנו ללארי פייג' בעצמו. עברנו עשר פעמים על כל שורה, עם אנגלית מושלמת (לא שלי…) וכמובן הסברנו את שנקטנו עם דוגמאות וקבצים מצורפים.
כל מכתב שהגשנו ממש עמדנו וערכנו אותו והקדשנו לו שעות וכל מכתב הוא לא היה סתם בכיינות של השוק, מתחרים וכו', אלא מה הפעולות המדוייקות שעשינו כדי לצאת מהמצב הזה כולל דוגמאות, הפניות לקבצים, הפניות לנקיון קישורים, דוגמאות של מכתבים לאתרים וכו'.
וכך הגשנו את הבקשה הראשונה.
ולצערנו, גוגל לאחר כמה ימים חזרו ואמרו שאנו עדיין מפרים את הכללים.
ולצערנו הרב כך היה גם בבקשה השניה והשלישית הרביעית והחמישית.
כן, היו חמישה שלבים שבהם כל פעם מחדש ניסינו לעלות דרגה ולהוסיף בפעולות התיקון. לא אכנס לכל שלב, אבל אציין את הפעולות המרכזיות שעשינו בשנה הזו.
התשובה היתה זהה וכיוונה אותנו לכך שיש קישורים חיצוניים אשר מפרים את הכללים.
שימו לב (וזו רק דעתנו), למרות שגוגל רשמו שיש קישורים חיצוניים, פעלנו בכל המישורים כדי לנקות ולטפל בעונש ולא רק במישור אחד של הקישורים. זאת בכוונה של לבודד שכבות של בעיות.
סדר הפעולות שנקטנו:
1. בניית קישורים -
בנינו קישורים טובים מאד, כלומר לא רק הסרנו קישורים גרועים אלא דאגנו להוסיף קישורים איכותיים.
מה זה בעצם קישורים טובים מאד? לדעתי, כמו שאנו ניגשים לקידום, אנו, אני מתכוון לוויזי, אנו שואלים את עצמנו אילו פעולות היינו עושים אם לא היה גוגל. כך גם לגבי הקישורים, אילו קישורים הייתי רוצה אם בכלל לא היתה קיימת גוגל. האם הייתי רוצה קישור מדפי זהב? כן. האם הייתי רוצה קישור מ Easy? כן. וכו'.ובנינו להם קישורים במשך תקופה ארוכה כדי שיחזקו את הקישורים הרעים.
זה המקום לציין את רשימת האינדקסים המלאה שפרסמנו. אני לא ממליץ לרשום את עצמכם לכל האתרים שם ממש לא. תהיו זהירים ודייקנים ובחרו לכם רק את אלו בתחום שלכם.
2. שדרוג האתר -
פעולה ממשית שעשינו והיא כאבה לנו כל כך שאומרים דם יזע ודמעות מתכוונים לדמעות ממש.
יונתן מנהל התשתיות שלנו שהוא ג'ומלאי במקור (אני לא סובל את ג'ומלה) הצביע על קשיים גדולים מאד באתר בכל היבט אפשרי, הן בהיבט של הקישורים, הן בהיבט של דפים כפולים, הן בהיבט של מהירות ומה לא. השדרוג היה סיוט לאתר כזה גדול, ממש סיוט, שדרגנו אותו מג'ומלה 1.5 ל- 2.5, בתקופה ההיא 3 עדיין לא היה יציב, אבל השדרוג מ- 2.5 ל- 3 הוא "הליכה בפארק" לעומת השדרוג של 1.5 ל- 2.5.
הדרמה לאחר השדרוג היתה עצומה. ראשית, נקיון הקישורים, חסל סדר כפילויות, שנית SM כמו שצריך. כל דף הוא דף אמיתי לא כפול, לא כאילו כפול ולא שצריך לעשות עליו שום מניפולציה או לספק לו תגיות. המהירות עלתה פלאים ופשוט סידרנו את האתר. יש אגב עוד מה לסדר, כי אתם יודעים שאתרים גדולים ממש, לפעמים זה בא להם כרועץ, כי גוגל לא רואים מאותם דפים תנועה (על כך בפוסט אחר) אבל בשורה, מה שצריך לעשות הוא לארגן את התוכן כך שיהיה נגיש לפחות.
3. החלפת שרת -
ליתר בטחון, שרת בישראל, מהירות מעולה ותחזוקה מעולה.
4. שיפור מהירות -
שיפרנו את המהירות בצורה דרמטית.
5. זמן שהייה -
טיפלנו בזמן השהייה (עד כמה שאפשר), ניסינו שגולשים לא יגיעו לדפים סתומים ולא כאלו שהמוצא שלהם הוא טופס והביתה. לדעתי לזמן הממוצע בתוך האתר יש חשיבות גדולה מאד בקידום אתרים. כמובן שזה נושא אינסופי, אבל אני ממליץ להשקיע שם המון זמן ומשאבים.
הסתייגות בזמן שהייה זה עמידה במטרות, כך לדוגמא, אם אני אתר Download והגולש סה"כ צריך להוריד תוכנה וכל פעם הוא מוריד תוכנה, וכל פעם מגיע לדף thank-you פשוט וקל, זה אתר אשר עומד במטרותיו ואז זמן השהייה לא מזיק. כך גם אתר קמעונאות.
אבל, אם יש אתר תוכן ובו הגולש אמור לעשות פעולות והוא שוהה פחות מדקה באתר ולא עושה כלום ויש Bounce גבוה, לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שהאתר לא עומד במטרותיו.
6. קישורי רוחב וכו' -
הסרנו קישורים מתוך האתר, כל הפוטר שונה לגמרי, וכל קישורי הרוחב אשר מקשרים ללא תועלת הוסרו.
מה זה קישור ללא ערך מהפוטר? זה קישור שתכל'ס נועד לקידום אתרים ואף אחד לא לוחץ עליו בחיים. כך סתם לדוגמא לצורך המאמר הזה חיפשתי NYC Locksmith (שוק תחרותי יותר מפורקס) ואלו הפוטרים שלהם:
אלו סתם דפים דפים ועוד דפים, אשר אין להם שום תכלית בעולם חוץ מקידום אתרים.
ראו לדוגמא את הפוטר של דרופבוקס:
כל כפתור רלוונטי, כל כפתור ברור וכמובן פועל יוצא הוא שילחצו עליו.
היום, מה שהייתי עושה לאתרים של הלוקסמיטים וכו' זה פשוט לעשות להם סדר פסח שלם הן בפוטר והן בכל הדפים (ההודים) שהם פתחו.
7. ארכיטקטורה של אתר -
כאן ואת זה ציינתי לגבי אתרים גדולים, לפעמים הגודל מפריע וצריך לאפיין טוב טוב את האתר כך שהוא יהיה נגיש ונעים עם דפים נצפים רבים.
8. ניקוי Onpage SEO כללי -
עברנו על הכל ולא ברמה הטכנית, גוגל כבר לא אוהב את הטייטלים "צימר | צימר בצפון | צימרים | זימרים זולים | צימרים יפים בצפון"
9. נקיון שגיאות 404 -
ב- Webmaster, התחלנו בעבודה של קישור קישור מתוך שגיאה והפניית 301, כל קישור ניקנו ידנית והפננו לדף שלו. לצערי עד היום, לא מצאנו שום כלי אשר מסוגל לטפל בזה כמו שצריך וזה פשוט עבודה ידנית סיזיפית אם רוצים לעשות זאת נכון, אחרת לשלוח כל שגיאה לדף הבית זה לא מעניין וסתם מזיק.
10. נקיון קישורים -
התהליך הזה כאמור התחיל באופן אנושי, כך שממש פנינו לבעלי אתרים אחרי זה התייאשנו ודילגנו על השלב הזה והשתמשנו בכלי ה-Disavow.
בהתייעצות עם אופיר מאומדיה הוא דחק בנו – כמו שהמליץ מאט קאטס באחד מהסרטונים האחרונים שלו – למחוק דומיינים שלמים לגמרי גם אם הקישור נראה לנו נקי (לפני זה הגשנו לינק עמוק ולא דומיין). עלתה כאן כל הזמן השאלה האם אנו לא מוחקים קישורים טובים, אבל עדיף כמו בשח להקריב חיילים גם טובים לטובת הנצחון הכללי.
הכי חשוב – נחישות:
בכל התהליך הזה לא וויתרנו, כל פעם תקפנו את זה ממקום אחר גם שהלקוח במקרה הזה כבר כאמור הרים ידיים. זה גם הדיון על הכלי של Disavow, הוא מעיד על רצינות של הלקוח לנקות עצמו, הרי מי שיש לו אתר לוויין והוא נפסל, פשוט שורף אותו בחלל, במקרה הזה, גוגל רואים פעם אחר פעם שיש מישהו אשר מתייחס ברצינות, הן לגיידליינס שלהם, הן לכלים שלהם והן בכלל. לא יודע להצביע בדיוק מה עבד כאן אבל זה עבד.
לסיכום:
שבוע שעבר, לשמחתנו לאחר שנה שלמה של עבודה קשה מאד, הגיע המייל, לאחר ה- Reconsideration החמישי שגוגל הסירו את העונש הידני אשר הוטל על האתר.
הרבה זמן לא ריגש אותי מייל מגוגל.
אז מה אפשר ללמוד מהמקרה הזה?
מה שכדאי ללמוד הוא לא פעולה כזו או אחרת, אלא את החשיבה, את ה- State of mind, אתם לא תאמינו אבל הלקוח אפילו התייאש ואנו לא התייאשנו, כי היה ברור שיש כאן עונש אשר מצריח חשיבה ופיתוח ובסוף מי שאיתן, נחוש וכמובן פועל נכון, גם יינצח.
כלומר – נחישות, ראייה הוליסטית של האתרים והבעיות – כלומר, למרות שלכאורה הענישה היא על קישורים, טיפול כולל יכול לסייע בפתרון הבעיה שנראית נקודתית.
ומה אני רוצה מכם?
מה זאת אומרת? לייק, Share או תגובה (חשבתי להשקיע שעה והשקעתי שעתיים) אז לפחות בלייק.
אולי יעניינו אתכם גם:
שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
הדפס פוסט | פוסט זה נכתב על ידי עידו סלע ב 31 ביולי 2013 בשעה 17:44, ונמצא בקטגוריה מקרי מבחן וניסויים, קידום אתרים. עקוב אחר התגובות לפוסט בעזרת RSS 2.0. אתה יכול להשאיר תגובה או טראקבק מהאתר שלך. |
בערך לפני 5 שנים
קודם כל עידו תודה רבה על השיתוף, שמח שמישהו פרסם פוסט אורח בזמן שאני מתעצל לכתוב.
כמה נקודות:
1. הלוואי שהעונשים שהייתי מקבל הם לעוף לדף 2 ! (ברור שבמקרה כאן מדובר ב DEVALUE כפי שצויין בהודעה מגוגל גם ולא עונש)
2. "כמה פעולות פשוטות, בקשת Reconsideration אחת וזהו." איזה עונשים הצלחתם לפתור בכזאת קלות?
3. לא רשמת את הדברים הכי חשובים -
א. נוסח הודעת הפנייה שלכם לגוגל המאוד מושקעת
ב. כיצד תיעדתם את המאמצים והגשתם אותם
ג. מה קרה לאחר הסרת העונש?
אתה מוזמן להוסיף פה את הנתונים :)
בערך לפני 5 שנים
דף שני, בביטויים שיש בהם מספיק עסקים, זה בעצם אומר להופיע בשום מקום. בפועל יש 20 תוצאות, נניח שלפחות 10 טובות (תלוי בשוק), לכן הדף השני הוא בית קברות.
הכל כמובן תלוי זירה, יש זירות שאתה בטוח (כלקוח) סוגר בעמוד הראשון, כמו ספא, לימוד שחייה וכו' ויש זירות שמצריכות יותר חיפוש והתוצאות פחות רלוונטיות כמו בעלי מקצוע כי הרוב בהתחלה הם פורטלים.
לגבי המכתבים, היו חמישה, כך שלא רציתי להעמיס על הפוסט, אבל בגדול, ממש פירטנו ב"רחל בתך הקטנה" כל פעולה שעשינו. אם לדוגמא פנינו לאתרים אז רשמנו שם, לא את הכל, אבל דוגמא לפנייה לאתר וציינו את זה שהוא לא חזר אלינו, אם שלחנו קישורים לנקיון, אז היה לנו קובץ דוקס, אז לא מספיק שציינו שעשינו Disavow, אלא ממש קישרנו ללינק של הקובץ דוקס שיראו אילו קישורים ניקינו. הנחנו שאלו מחלקות שונות בגוגל וכך הלאה בכל נושא.
לגבי המיקומים, כן, תודה לאל הם חזרו וכרגע למקום השלישי שהמקום הראשון הוא וויקיפדיה. ולדעתי תוך זמן קצר נכה את המקום הראשון.
בערך לפני 5 שנים
אהה כן רק אחדד את מה שהתכוונתי - ברור שדף שני הוא בית קברות מבחינת פניות אבל -- הוא מאוד קרוב לדף ראשון וההמצאות שם מלמדת חד משמעית (זה גם מצוין בהודעה של גוגל) שקיבלתם devalue ולא עונש - מה שהיה מצריך חזרה מדף 60 נניח - ורק לאחר הסרת העונש, שזה המצב בדכ :)
ומה עם שאלה 2 ? השארת אותי סקרן... מנסיוני זה כמעט תמיד סיפור מההפטרה אם לא אבוד לחלוטין.
בערך לפני 5 שנים
אציין שני מקרים ויש לנו עוד:
האחד, היתה לנו תקלה ב Geo Targeting, מי שמכיר, זה כלי אשר מנתר היכן אתה ואם אתה נניח בישראל הוא מפנה אותך לדומיין הישראלי ואם אתה בחו"ל לדומיין בחו"ל. לצערי בזמנו הכלי הזה (במג'נטו) היה רחוק מלהיות בשל ועשה לנו צרות ע"ג צרות, משום מה גוגל פשוט העיפו את האתר, לא ראו אותו בשום מקום.
התיקון היה פשוט, הסרנו את המודול הזה ודיווחנו על התקלה וחזרנו לתוצאות.
אני מניח שגוגל חשדו שעשינו מניפולציה. גם כאן, כמובן, מכתב מסודר אשר מסביר בדיוק מה עשינו, איך עשינו, מה היתה התקלה וכו'.
כך שהחקירה כאן לקחה זמן אבל הטיפול באופן יחסי קלי קלות.
מקרה נוסף בזירה תחרותית מסויימת עם הרבה מאד מתחרים קשים מאד, האתר עף מתוצאות החיפוש. כאן, פשוט עשינו Reconsider ודיווחנו שלא עשינו שום דבר עם הפנייה לגדילה הלא סבירה של כמות הקישורים (כולל צילום מסך וכו'), ציינו שאנו מתחזקים כדל וכדין ואנו בטוחים שאלו המתחרים.
אני מניח, כמובן אין לי שום דרך לבדוק את זה, שגוגל מכירים את הזירה ויודעים שדברים כאלו די שכיחים והשתכנעו שזה לא סביר שיש צמיחה כזאת של קישורים וגם השתכנעו שלא אנו עשינו זאת. אלו כמובן רק הנחות, אבל בפועל יצאנו מהעונש.
בשני המקרים, יחסית פעלנו די בבאנליות ותוך כמה שעות עבודה ולאחר חקירה כמובן, יצאנו מהעונשים.
בערך לפני 5 שנים
רק כדי שאהיה בטוח שהבנתי אותך נכון כי נראה לי שיש פה סלט רציני בהבנת ההגדרה של מהו עונש\פילטר אלגוריתמי\תקלה או סתם מקרה אז אני חוזר על מה שאמרת -
במקרה א:
קיבלת את ההודעה Manual Spam Action Revoked
לאחר שהגשת בקשה לצוות הבחינה מחדש של עונשי הספאם שיבחנו תקלה שהיא טכנית בכלל במהותה ולא קשורה לענישה, בטח שלא ידנית.
שגרמה לאתר לרדת בתוצאות בתוצאות -
ללא שום קבלת הודעה על עונש מצד גוגל אליך?
במקרה ב:
קיבלת את ההודעה Manual Spam Action Revoked לאחר שהגשתם בקשה לצוות הבחינה מחדש של עונשי הספאם - ללא קבלת הודעה על עונש - על אתר שעף לכאורה בשל Negative SEO שגורם לפילטר אלגוריתמי ברוב המקרים ולא לענישה ידנית - ללא שום הסרת קישורים או Disavow?
הבנתי נכון את מה שאתה מתאר?
בערך לפני 5 שנים
לא קיבלנו שום התראות כך שאני לא יודע מה היתה התקלה, העניין הוא שהאתר עף (מעל עמוד עשירי) לתקופה ארוכה ארוכה ולא חזר.
ניסיתי הרגע לחקור את ה- WMT אבל כבר מחקו את האתר.
רק בשנה האחרונה או אולי קצת יותר גוגל התחילו ממש לכוון לבעיות ולא לשלוח מיילים לאקוניים. ולפי מאט קאטס מעכשיו (עוד לא ראינו) הם ממש יכוונו לסוג הקישור וגם יספקו דוגמאות.
אף פעם לא קיבלנו מייל מגוגל אשר מציין שיש בעיות טכניות כאלו ואחרות, גוגל לא לא היה שולח (אני מניח כמובן) כזה מייל.
מבחינתי, זה אותו דבר, האתר עף ומצריך חקירת עומק, כי לא ידענו שזו תקלה טכנית. לקח לנו הרבה מאד זמן להבין שיש כאן בעיה ב- Geo Targeting.
עמוד שני, עמוד מאתיים, תקלה טכנית וכו', עדיין מצריך אותנו כחברה לעשות את אותן פעולות חקירה.
אולי המצב היום שונה וגוגל ממש מכוונים למקום הנכון.
בערך לפני 5 שנים
אוקיי כמו שחשבתי, אז רק כדי לחדד את הנקודה כדי למנוע אי הבנות.
- הודעות של גוגל על עונשים קיימות הרבה יותר משנה - והן תמיד מתקבלות על עונשים ידניים.
הנה שני תסריטים יותר הגיוניים למה שקרה שם:
א - תקלה טכנית שגרמה לאתר ליפול, והוא חזר לאחר שסידרתם אותה - ובמקרה זה קרה לאחר שהגשתם גם בקשה שהתשובה עליה הייתה מן הסתם No manual Spam action found.
ב - גוגל לא עד כדי כך מפגרים עם הנגטיב כמו שאנחנו אוהבים לחשוב, אז פשוט לאחר ירידה מסויימת העיפו את ערך הקישורים השלילי ל-0, מה שכנראה החזיר את האתר.
אין ספק שכל סיטואציה מצריכה מהחברה לבצע את מיטב המאמצים - אבל זיהוי נכון של ערוץ הבעיה כדי לממש את ערוץ התיקון הנכון, חשוב לא פחות.
בערך לפני 5 שנים
עידו,
תודה, קריאה מהנה ואחלה פוסט!!
בערך לפני 5 שנים
תודה רבה.
בערך לפני 5 שנים
אגב בלי קשר ניצלתי את הזמן לעשות כל מיני טיפולים טכניים לבלוג אז אם מישהו ניתקל בבעיה כלשהי - אשמח אם יודיע לי!
בערך לפני 5 שנים
מרשים...
בערך לפני 5 שנים
תודה רבה :-)
בערך לפני 5 שנים
היי עידו,
בהחלט סוףסוף מישהו כותב על הנושא לעומק,תודה!
אני מצטרף לשאלה של טל, מה קרה בסוף? האתר חזר למקומות 1-3 או ש"הסתפקתם" בהצלחת הסרת הפעולה הידנית?
איך לא מתיאשים במשך שדנה?
האם הפעולות האחרות שציינת בבדק הבית של האתר שיפרו את המיקומים?
תודה
בערך לפני 5 שנים
כן, האתר הגיע כרגע למקום השלישי שהראשון הוא וויקי ולדעתי תוך זמן נגיע לפחות למקום השני אחרי וויקי.
עד כאן כמובן הפעולות הטכניות, עכשיו בית העסק צריך קריאטיב וכמובן לא לנוח ולא להיות טכני.
הפעולות האחרות שעשינו לא שיפרו אפילו לא בפסיק, יתכן שכמו שסכר נפרץ, שחוץ העונש הכל בא לידי ביטוי. אבל בפועל עד שחולצנו מהעונש שום פעולה לא הביאה לתועלת ממשית.
לגבי איך לא מתייאשים? זה תלוי באופי. אני תמיד רץ למרחקים ארוכים, כך גם אנו עובדים בוויזי, מכיון שאני לא אפיליאט, אז תמיד אני עובד עם בתי עסק למרחקים ארוכים ואף פעם לא משתמש בכלים שיעזרו לי היום ויפסלו אותי מחר.
בערך לפני 5 שנים
לא מבין אנשים כמוך עידו.
עם הנחישות, הידע, הרצון, המוטיבציה, אמביציה והיכולת שלך.
למה אתה מתעסק בלקוחות מעפנים של ריטיינר של מקסימום 5000 שקל בחודש, כשאתה יכול להיות אפיליאייט מטורף?
באמא שלי אני לא מבין למה אתה מתעסק בקקה, בצימרים, במסעדות, בשווארמה של ססי, במקום ליצור אתרי תוכן ואתרי קידום ולעשות ה-מ-ו-ן כסף!
אתה פאקינג תותח, ואני תופס ממך המון! עם זאת לא מבין למה אתה עדיין עובד בשביל לקוחות...
בערך לפני 5 שנים
גרמת לי לחיוך גדול על הפנים. תודה רבה.
אנחנו חברה עם עובדים (עשרה בישראל ועוד כמה בחו"ל) לכן יותר קשה להיות אפיליאט, מה שכן באופן אישי אני מאד מאמין במוצרים ופחות בשירותים ואני בהחלט עושה מיזמי אינטרנט.
בימים אלו יש לנו שלושה מיזמים רצים.
החזון שלי בעתיד הוא למכור שורות קוד ולא שירותים.
תודה!
בערך לפני 5 שנים
מיזמים IN, שירותים OUT!!!
בערך לפני 5 שנים
לגמרי!
בערך לפני 5 שנים
פוסט תענוג!
אומנם הקאתם דם במשך שנה, אבל החזרתם את האתר מן המתים. הלוואי שכולנו נדע לפעול ככה.
בערך לפני 5 שנים
:-)
בערך לפני 5 שנים
היי עידו - כתיבה מעולה(כרגיל). ועוד שאלה שלא נשאלה.. כמה זה עלה כל העניין הזה? לא עדיף כבר להשקיע באתר חדש??
בערך לפני 5 שנים
תודה רבה.
עלה בהחלט הרבה כסף כיוון שמוקדשים פה הרבה מאד משאבים. ממש הרבה.
עלתה בהחלט השאלה אפילו מצד הלקוח האם לא עדיף ממש לזרוק הכל. לקחת את התכנים של האתר ולהתחיל מההתחלה.
במקרה של הלקוח הזה, שהוא כ"כ ממותג, זה ממש בעיה, האתר שלו גדול והשם שלו משמעותי בשוק וזה ממש בעיה. אבל דנו בהחלט בנושא הזה לעומק והחלטנו על עוד ניסיונות.
אגב, כצעד אחד לפני "ההתאבדות" שזה ממש להחליף אתר, מה שהייתי עושה במקרה של ייאוש מוחלט הוא פשוט לנקות את כל הקישורים, ממש להגיש על הכל Disavow ולראות מה יקרה.
היה לנו מקרה אחד שפנה אלינו לפני חודשיים, אתר ישראלי בתחום השירות שהוא היה פסול לגמרי (מעל עמוד 10) שהוא טען שהמצב כך כבר שנה. בבדיקה ראינו כל כך הרבה קישורים ספאם שהוא אמר אגב בעצמו שהוא קנה.
במקרה שלו, כיוון שהוא לא בית עסק ממותג, אין לו שום "שם בשוק" אין לו מה להפסיד והדומיין שלו ללא ערך. המלצנו לו שלא שווה לו להשקיע על ניקיון אלא פשוט למחוק הכל (לא רידרקט) ולהתחיל מההתחלה.
אותו דבר אנו עושים עם לקוחות ישראלים בחו"ל במיוחד בזירות הבעתיות של הלוקסמיטים וכו'. פשוט אומרים להם למחוק הכל ולפתח זהות חדשה מאפס מבוססת על מתודולוגיות אחרות.
בערך לפני 5 שנים
לא כל כך הבנתי למה הסרתם קישורים באופן רוחבי מדומיינים שונים למרות שהם נראו לכם נקיים?
אם הגעתם למסקנה שקישורים טובים הם קישורים רלוונטיים שלוחצים עליהם, אז למה פשוט לא הורדתם את כל אלו שלא ענו על הקרטריונים הללו?
דרך אגב, האם כיום כל הקישורים שמפנים לדפי האתר באמת מייצרים תנועה? (אפשר לבדוק באנליטיקס)
בערך לפני 5 שנים
זו שאלה מורכבת ואין לה תשובה אחת. אנו בגדול טוענים שקישור או דף שנועד לקידום אתרים ואין בו שום ערך אמיתי בסופו של יום יצוץ ויפגע בנו בצורה כזו או אחרת.
האמת שלא עשינו בדיקה מעמיקה באנליטיקס האם לחצו על הקישור מהפוטר, סתם הוא היה מלוכלך בנושאים לא רלוונטיים.
לא ראיתי במקרים שלנו פסילה על בסיס פוטר, זה פשוט ארכיטקטורה יותר נכונה ואתר יותר "אמיתי".
בערך לפני 5 שנים
הי לעידו וטל
ציטוט מתוך הפוסט של עידו: "כאן, יש לי תלונה פרטית אל גוגל, זה עצוב מאד, שכל פופטיץ עם 50$ יכול ללכת לפייבר ולהפיל בית עסק ממותג. הרי זה לא הגיוני, מה גוגל חושבים שם שבית עסק מרכזי בישראל ירכוש קישורים מאתרי פורנו וגיימימנג מפוקפקים?"
אני כבר חודש (לא רק זה) על הסרת קישורים רעים שמתחרים (אני לא) שמו לאתר מאתרי פורנו, עלי לציין כי לא כל האתרים בכלל עונים, היה אחד שביקש אפילו 50 דולר כדי שהוא יוריד את הקישור
זו בעיה חמורה שתלך ותגדל ומתי גוגל ישימו לדבר הזה סוף !
שלכם, אבישי
בערך לפני 5 שנים
החשיבה של גוגל ממש לא ברורה לי פה, דווקא אני מניח שזה אמור להשתנות כי יש פה כשל שוק. בחו"ל אגב, בכל תחום הלוקאל ליסטינג (גוגל פלייסס), זה הרבה יותר חמור.
יושבים שם כל היום אנשים בזירות תחרותיות ומדווחים שאתה לא קיים וכו'. גוגל אחרי זה מעיפים אותך מהתוצאות ושום פעם צריך "לנקות את עצמך מחדש" זה אומר גלוייה חדשה, זה אומר תמונות אחרות וכו'. זה פשוט מטורף.
בערך לפני 5 שנים
היי טל,
אני מאוד אוהב את הבלוג שלך (רק חבל שאתה לא מרבה לכתוב לאחרונה :-( )ובגלל זה הייתי שמח לקבל את דעתך המאוד האישית.
בתחילת הפוסט הזה, עידו כתב שאתה אחד משלושת הבלוגים היחידים שכדאי לקרוא - פבל, יגאל ואתה.
מה לדעתך האישית כדאי לקרוא בכדי להעשיר את אופקי? (באנגלית או בעברית - לא משנה). איזה בלוג / אתר אתה יכול להמליץ באופן אישי כאתר טוב ורציני בתחום הקידום ושיווק באינטרנט?
תודה רבה :)
בערך לפני 5 שנים
היי יורה, לא יודע אני לא קורא אף בלוג, גם את שלי לא, אני רק כותב אותו :)
בערך לפני 5 שנים
:):)
לאחרונה אתה גם לא ממש כותב אותו... :P
בערך לפני 5 שנים
נכון! זה חוסך בעוד זמן :)
בערך לפני 5 שנים
פוסט מעולה, למדתי המון! ובהחלט סימנתי כמועדף וכמקור ידע שאליו עוד אחזור.
בערך לפני 5 שנים
:-)
בערך לפני 5 שנים
קודם כל אחלה פוסט..כתיבה מעולה וכמו שאמרתי בעבר "אם לספיידר-מאן יש כוחות על של עכביש ולאיירון-מאן יש כוחות של איש הפלדה אז לעידו יש כוחות המילים והפרזנטציה ".
ואחרי שהתחנפתי (; , תגיד מה יש לך מאיתנו הלוקסמיתים? (;
וטל, מה קורה עם הקיימפינג אצל האיימישים? אני עדיין מחכה (:
שיהיה לנו שנה טובה ומתוקה ושניהיה בראש ולא בזנב.
בערך לפני 5 שנים
הי אודי, תודה!
הזירה של הלוקסמיט או בכלל הזירות הקשות, הן הכי מעניינות, התסכול הכי גדול, העונש הכי גדול, המתחרים הכי גדולים ואם מצליחים לפצח את הזירה אז גם הסיפוק הכי גדול.
בערך לפני 5 שנים
ניקיון יסודי מה שנקרא :) , שאלה שלא שמתי לב אם יש תשובה לזה , אבל לאיזה מקום חזרתם ??
בערך לפני 5 שנים
אכן סדר פסח.
במיקומים כרגע בין מקום שני לשלישי אבל שהמקום הראשון הוא וויקי, כך שבפועל זה כמו מקום ראשון או שני.
בערך לפני 5 שנים
אחלה פוסט!!