זהירות: פוסט טכני למשתמשי Xrumer.

אחת השאלות הנשאלות ביותר על ידי משתמשי Xrumer מתחילים ואפילו מתקדמים יותר היא לגבי הדרך והתפעול ובכלל איך מבינים את המערכת ה"מסתורית" לכאורה שמסתתרת מאחורי הקבצים xas.txt או xas_ai.txt ובמילים אחרות – מערכת הבינה המלאכותית או הלמידה העצמית של Xrumer. בפוסט זה ננסה להסביר על רגל אחת את דרך הפעולה של המערכת ואיך היא בנויה וכמה באמת השימוש בה הוא פשוט – אך כרגיל, גם את המידע הזה המשתמשים הותיקים משתדלים להסתיר ולשמור לעצמם, ממניעים ברורים  (מכירת קבצים, למנוע ניצול של פלטפורמות חדשות וכדומה).

את הפוסט הזה פרסמתי במקור כמדריך באנגלית ועכשיו נביא אותו מתורגם ומיושר עבור קוראינו הישראלים ולפי השאלות שאני מקבל מידי פעם אני בטוח שלפחות כמה וכמה אנשים יימצאו בו שימוש.



קודם כל צריך להבין – מה הם שני הקבצים האלו ומה הוא תפקידם בכוח?

שני הקבצים הנ"ל xas.txt ו xas_ai.txt הממוקמים בתיקיה הראשית של ההתקנה של Xrumer הם בעצם הקבצים שאומרים לתוכנה כיצד לטפל ב Input Fields ו-Forms בהם התוכנה נתקלת כאשר היא מנסה להרשם או לשלוח, בכל פלטפורמה שלא תהיה – פורום או משהו אחר.

מה ההבדל בין שני הקבצים- xas.txt ו- xas_ai.txt ?

ההבדל בין שני הקבצים הנ"ל הוא סה"כ הבדל קטן מאוד:

xas.txt =  הקובץ שמכיל את הנתונים שמגיעים כברירת מחדל עם התוכנה.

xas_ai.txt =נוצר על ידי המשתמש באופן ידני או אוטומטית על ידי התוכנה כאשר מריצים אותה במצב של "self-learning" mode ON , המידע מוזן לתוך הקובץ על ידי התוכנה אשר רושמת לתוך הקובץ את המידע אותו היא אוספת תוך כדי הרצה של רשימות או באופן ידני על ידי המשתמש בעריכת הקובץ או דרך ממשק ניהול ה- AI של XRUMER .

כאשר מערכת הלמידה העצמית של התוכנה נמצאת במצב OFF , אזי Xrumer ישתמש רק במידע שנמצא בקובץ ה-xas.txt , ובזמן שמצב הלמידה העצמית נמצא על ON אז התוכנה תשתמש במידע השמור בקובץ ה-xas_ai.txt במידה והיא לא מצאה את המידע הדרוש לה על מנת למלא טופס בקובץ ה- xas.txt – במידה והיא לא מצאה את המידע בשני הקבצים האלו , התוכנה תחפש אותו בקובץ x_fields.txt אך זה לא רלוונטי עבורנו כרגע.

כלומר:  Xrumer סורק קודם את הקובץ xas.txt מתחילתו ועד סופו, ואח"כ עובר אל הקובץ xas_ai.txt  (הנתון הזה חשוב מאוד כאשר עורכים את הקבצים)

 

קודם כל צריך להבין- מהם: input fields ו- forms?

לדוגמא, כאשר Xrumer מנסה להרשם לפורום או משהו אחר הוא כנראה יתקל בטופס שנראה פחות או יותר כך:

Username:

Email:

Password:

 get m mail from admins ?

וקוד המקור של הטופס ייראה משהו בסגנון הזה:

Username:
<input type="text" name="your-name" value="" size="40" />
Email:
<input type="text" name="your-email" value="" size="40" />
Password:
<input type="text" name="your-subject" value="" size="40" />
<select name="menu-759" id="Gender" ><option value="Male">Male</option>
<option value="female">female</option>
<option value="None">None</option></select>

<input type="checkbox" name="checkbox-805[]" value="get m mail from admins ?" />

אנחנו יכולים לראות כאן בקוד שלושה סוגים של Intput Fields שהם: Text , Select ו- checkbox

1. איך Xrumer מבין שדות Text ?

קודם כל מה שצריך להבין הוא איך מסתכלים על שדות כאלה:

Username:
<input type="text" name="your-name" value="" size="40" />

ה- "Username:" הוא ה: field text
ה- type="text" הוא ה: field type
וה name="your-name" הוא ה: field name

הדרך בה Xrumer מחליט איך למלא את הטופס בצורה נכונה היא על ידי שיוך הערך מתאים מהפרוייקט הפתוח בתוכנה אל ה: field name .



ערכי ברירת המחדל בהם משתמש Xrumer למילו שדות טקסט הם:

NICKNAME – התוכנה תכניס את שם המשתמש שלכם לשדה על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
REALNAME – התוכנה תכניס את השם שלכם על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
PASSWORD – ……
MESSAGE – יוכנס הפוסט שרשמתי על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
EMAIL -יוכנס האימייל שלכם על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
SUBJ1 – יוזן הנושא על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
SUBJ2 -יוזן הנתון שנמצא בשדה ה- "Explanation" על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
HOMEPAGE -תוזן כתובת אתר הבית שלכם על פי הנתון שהזנתם בחלון ניהול הפרוייקט.
ICQ – ….
CITY – ….
COUNTRY – ….
OCCUPATION – ….
INTERESTS – ….
SIGNATURE – ….
SECRETCODE – התוכנה תטפל בשדה זה כשדה קפצ'ה ותנסה לפתור אותה.
POLLTITLE – כותרת ליצירת סקר
POLL0 – האופציה 0  לסקר שנוצר
POLL1 – ….
POLL2 – …
POLL3 – ….
POLL4 – …

Custom text fields -התוכנה תזין כל ערך שתגידו לה לשים בשדה זה .

2. איך Xrumer מבין CheckBoxes


זהו חלק פשוט במיוחד, הערך שהתוכנה משייכת לשדה שמוגדר כ-CheckBox הוא או 1 או 0 כאשר 1 אומר שהתיבה תהיה מסומנת ו-0 אומר שהתיבה לא תהיה מסומנת, וזאת בהתחשב במידע הנמצא בתוך הקבצים xas.txt / xas_ai.txt או שהוזן ידנית על ידי המשתמש בחלון ה- Self Learning Mode .

3. איך Xrumer מבין שדות SELECT

Xrumer מטפל בשדות SELECT  בדיוק כמו בשדות של  "custom text fields" – ההבדל היחיד הוא שהערך צריך להיות אחד מהאפשרויות המופיעות בערכים של ה
<option>, לדוגמא אם יש לנו שדה Select  כזה:

<select name="menu-759" id="Gender" ><option value="Male">Male</option>
<option value="female">female</option>
<option value="None">None</option></select>

אז על מנת ולמלא את הערך Male צריך בעצם להגדיר שדה של Custom Text שנקרא "menu-759" עם הערך: "Male" , וזה אמור להספיק בהחלט.

 

עכשיו כשהבנו את נושא השדות נבין איך נראה המבנה של הקבצים xas.txt \ xas_ai.txt , נחזור שוב אל הטופס אותו ראינו בהתחלה:

Username:
<input type="text" name="your-name" value="" size="40" />
Email:
<input type="text" name="your-email" value="" size="40" />
Password:
<input type="text" name="your-subject" value="" size="40" />
<select name="menu-759" id="Gender" ><option value="Male">Male</option>
<option value="female">female</option>
<option value="None">None</option></select>

<input type="checkbox" name="checkbox-805[]" value="get m mail from admins ?" />
ולמעשה, על מנת שהטופס הנ"ל ימולא כמו שצריך על ידי Xrumer, אז קבצי ה-xas.txt או קובץ ה-xas_ai.txt צריכים יהיו להכיל את הנתונים הבאים ובפורמט הבא:

#your-name
NICKNAME
#your-email
EMAIL
#your-subject
PASSWORD
#menu-759
MALE
#checkbox-805[]

1

יש לשים לב: כאשר למעשה מבצעים עריכה של הקבצים xas / xas_ai יש לשמור על סדר, ולדאוג שיהיה רק בלוק אחד של מידע עבור על סוג של ערך לדוגמא: השאיפה היא שהערך NICKNAME יופיע בקובץ רק פעם אחת ובצמוד אליו כל ה-field names אותם אנחנו רוצים לשייך לערך זה, ונדגים מה הכוונה:

 

שגוי:

#your-name
NICKNAME
#your-name2
NICKNAME
#your-name3
NICKNAME

נכון:

#your-name;your-name2;your-name3
NICKNAME

המטרה היא לשמור על הקבצים קטנים ומסודרים ככל שניתן, כשהמטרה היא למנוע מהתוכנה מלאת הבאגים גם ככה להתבלבל.

 

5. שימוש במקרואים


בקובץ ה-Xas_ai ישנה אפשרות להשתמש בתחביר של ספין כמו כן ברנדומים ובמקרואים, לדוגמא "!" :

#!mail
EMAIL

מה שיצא מסימון זה הוא שלכל Fieldname שמכיל בתוכו את המילה "mail" ישויך הערך של Xrumer שנקרא EMAIL – כלומר כתובת מייל שלכם כפי שהיא מוגדרת בחלון הפרוייקט. לא מומלץ להשתמש במקרו זה על שדות בעלי שמות כללים מידי כמו User ולשייך אליו את הערך של NICKNAME, מכוון שתחת שמות כאלו יכולים להמצא גם שדות שאין להם שום קשר ל NICKNAME שלכם לדומא, והתוצאה תהיה שתשייכו ערכים לא קשורים לשדות לא קשורים כמו לדוגמא ערך של קפצ'ה ישוייך לשדה שבעצם אמור להכיל את שם המשתמש שלכם. וכתוצאה מכך אחוזי ההצלחה שלכם ירדו משמעותית.

ניתן כמובן למלא גם ערכים אקראיים כמו זה:

#zipcode
random[40000...90000]

או להשתמש ב-Spintax עבור ערכים:

#streetname_field
{street 1|street 2|street 3}

6. חלון השליטה של מערכת ה- Self Learning Mode .

חלון השליטה של מערכת הלמידה העצמית הוא למעשה מאוד פשוט, ישר ולעניין, כמובן לאחר שהבנתם את הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי הגדרת שדות חדשים. למעשה ניתן לעשות את אותן הפעולות שהסברנו קודם רק בצורה ויזואלית על מנת לשייך ערכים לשדות שנאספו על ידי Xrumer תוך כדי פעולה כאשר ה-Self Learning Mode מופעלת, והסבר פרטני יותר של החלון הוא להלן:



ברגע שהכנסתם ערך כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-OK וה-SAVE והמידע שהזנתם יישמר לתוך קובץ ה-Xas_ai , שימו לב שניתן על ידי לחיצה על הכפתור הימני לתרגם ערכים שנמצאים בשפות אחרות אל אנגלית בעזרת חיבור לגוגל טרנסלייט, אופציה המיועדת בעיקר על מנת לאפשר לכם לפתור קפצ'ות טקסטואליות או להבין מה הערך שאמור להיות מוזן לשדה מסויים בפורום ברומניה או ברוסיה…

7. קבצים שעברו מיזוג, או קניית \ הורדת קבצי Xas_ai




אחת הבעיות הגדולות ביותר היום בשוק הסובב את ה-Xrumer היא בעיית קבצי ה-Xas_ai שעברו מיזוג שנמכרים או שניתן להורידם מכל מיני פורומים עם טענות כמו "קובץ שיעלה לכם את אחוזי ההצלחה" וכל מיני טענות בסגנון. אני יכול לומר בבטחון, ותנסו אותי בזה, ש-99.999999% מהקבצים אלו שתוכלו להוריד או לקנות הם בזבוז זמן מוחלט – ולמעשה לא רק שהם לא יעלו לכם את אחוזי ההצלחה ביותר מ-1% , רוב הסיכויים שהם יורידו לכם את אחוזי ההצלחה ב-20% .

הבעייתיות של הקבצים האלו נובעת מהסיבות הבאות:

1 – הקבצים מכילים שכפולים רבים של Fieldnames בתוכם, ומאחר ו-Xrumer סורק את קובץ ה-Xas.txt תחילה מלמעלה ועד למטה ואח"כ עובר אל קובץ ה-Xas_ai.tx מלמעלה ועד למטה, אז בפעם הראשונה בו הוא יתקל ב-Fieldname מסויים הוא יבחר את אותו הערך וזה יהיה מה שהוא ימלא, ומכל השאר הוא פשוט יתעלם, ותוכלו למצוא את עצמכם עושים תיקונים וממלאים שדות שלהם לא תהיה שום משמעות בזמן ריצת התוכנה.

2 – פורמטים שבורים בקבצים שנוצרו על ידי כל מיני אפליקציות למיזוג קבצים והסרת כפילויות שגורמות שהתוכנה לא תוכלל בכלל להבין את תוכן הקובץ, וכמובן שהיא אינה טורחת להודיע לכם על כך ואתם פשוט לא תבינו מדוע אחוזי ההצלחה הירודים.

3 – ערכים משוייכים שגויים,  לדוגמא קפצ'ה משוייכת לשדה שאמור להיות שם משתמשים , Checkbox משוייך לשדה שאמור להכיל הודעה ועוד… זאת תופעה נפוצה ביותר כאשר נותנים ל-Xrumer להחליט בעצמו איזה שדות למלא (אפשר שהיא כברירת מחדל בתוכנה!) , וזה כמובן יוריד את אחוזי ההצלחה שלכם, לפעמים גם בצורה משמעותית מאוד.

 

העצה הטובה ביותר לעניין זה היא: בנו לעצמכם קובץ Xas_ai קטן ואיכותי, יעיל , בלי כפילויות ובצורה ידנית ובדוקה, שמרו עליו נקי, אל תמזגו אותו עם קבצים אחרים אלא אם יש לכם כלי מיזוג בדוק שעושה את העבודה כמו שצריך (וגם אז עדיף להמנע אלא אם ממש חשוב לכם משום מה….) , והכי חשוב אל תתפתו לקנות "קבצי Xas_ai גדולים" (פירוש: מלאים בזבל) או Highly Optimized Xas_ai (פירוש: רמאות) , אלא אם יש לכם תמונת מסך מסודר של אחוזי ההצלחה של הרצה בלי הקובץ ועם הקובץ ואתם יכולים לראות הבדל  ברור ומשמעותי באחוזי ההצלחה לטובה בהרצה עם הקובץ (רמז, אתם לא הולכים להתקל בזה אף פעם).

עכשיו כשהבנו את הרעיון שעומד מאחורי מערכת ה-Xas_ai והבנו כמה זה פשוט, תוכלו להתחיל במלאכה של ללמד את התוכנה פלטפורמות חדשות להתמודד איתן לאחר שתתגברו על כל הבאגים של הגרסאות הנוכחיות  (כמובן שלא כל פלטפורמה, מערכות אחרות דורשות התערבות בקבצי ה-Xurl, Xmessages וכו')

בהצלחה.

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 10.0/10 (2 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +1 (מתוך 1 הצבעה)

מדריך: Xas & Xas_ai ב-Xrumer, 10.0 out of 10 based on 2 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: