טוב הייתי רוצה להתייחס פה לנקודה כלשהי שמדובר עליה לא מעט, והנושא הזה עולה לכותרות שוב ושוב כל פעם בצורות אחרות ואפילו נראה שכלל שעובר הזמן הוא תופס יותר ויותר תאוצה, מה שרק מעודד אותי להתייחס אליו עוד יותר ברצינות. לפני הכל, הייתי רוצה לשאול את הקוראים שאלה והיא להלן:
אם היה בא נציג של גוגל ואומר לכם לדוגמא שפרמטר שנקרא לו X חשוב מאוד לקידום, מה היה הדבר הכי ברור שאפשר להבין מזה?

טוב, אני יכול רק להניח שהתשובה תהיה שצריך להשיג הרבה X איכותי… (כמובן בהנחה שאתם סומכים על אמינותו של אותו נציג – שנגיד לצורך העניין שהוא נציג בכיר שאין מישהו שמהרהר אחריו בכלל – ושהוא באמת אמין, בלי משחקים). אז טוב, ואם כך אז עכשיו נשאל את השאלה בצורה אחרת:

האם ייתכן מצב שבו אותו נציג – יאמר לכם על פרמטר שנקרא לו פרמטר X שהוא חשוב מאוד ובאותו הזמן תהיה ההבנה הברורה שלנו מכך – שהפרמטר שהכי חשוב להשקיע בו הוא בעצם פרמטר Y ?

זה מה שננסה לבדוק כאן.



ידוע לנו שהתוכן הוא הדבר החשוב ביותר לאתרים שלנו, ומהווה את זכות הקיום שלהם, תוכן שכתוב טוב יכול לשרת עבורנו כמה מטרות מאוד חשובות כגון:
- המרה של גולשים
- מיקוד של מילות מפתח רלוונטיות באתר שלנו
- תגובות של גולשים
- התנהגות של גולשים בתוך האתר
- להראות את המקצועיות שלנו
- מראה על טריות ועדכון האתר
וכ'ו וכ'ו….

אך עיקר העניין לגבי התוכן ככל זה נוגע לנושא הקידום האורגני של האתר שלנו הוא שנטען עליו באופן תדיר כבר מזה שנים רבות שהוא המלך, בתור טענה שהולכת וגוברת עם כל שנה וכל עדכון פנדה כזה או אחר. הייתי רוצה להתמקד פה בכמה שאלות רלוונטיות הקשורות לנושא זה:

מה הכוונה בטענה שהתוכן הוא המלך?

חוץ מהפרמטרים שציינו קודם שמפרטים מדוע תוכן טוב הוא חשוב מאוד – הטענה העיקרית היא שתוכן מעולה "Great Great Content" יכול לסייע משמעותית לדירוגים שלנו במנוע החיפוש בצורה אורגנית – כלומר מה שמנסים להטמיע בהליך החשיבה שלנו הוא טענה הבאה:
"ככל שיש לך תוכן שגוגל מחליט שהוא יותר איכותי – כך תוכל להתקדם יותר בתוצאות החיפוש במילים הרלוונטיות לך".  עד כאן הכל סביר.

מי החליט שהתוכן הוא המלך או איך גוגל יודע לזהות תוכן איכותי?

ועכשיו אנחנו מתחילים להסתבך קצת. עיקר יסודן של הטענות הללו הוא בפרסומים של גוגל ונציגיו כמו מאט קאטס ודומיו שחוזרים באזנינו כבר שנים על המנטרות הידועות של להשקיע בתוכן ואתרים עם ערך מוסף לגולשים וכו' וכו'… בעוד שכמובן טענות אלו נכונות מן הסתם למי שרוצה ליצור נכס אינטרנטי איכותי, אך כשנצמצם את זוית ההסתכלות שלנו לנושא הקידום האורגני בלבד למרבה הפתעתנו אנחנו רואים שלא השתנה הרבה בתהליכי העבודה המצויים ועדיין אותם הפרמטרים שעבדו אתמול עובדים ברובם גם היום. כאשר כל הזמן נשמעים קולות או נכתבים מאמרים העוסקים בפרמטרים למדידת איכות תוכן כמו – פסקאות נכונות, מילות מפתח, ייחודיות, אורך נכון וכו' שכל כותב תוכן שעובד עבור בני אדם אמור לראותם כמובנות מאליהן. אז מה הוא בעצם החידוש שהייתי רוצה להעלות בנושא איכות התוכן? אל מה בעצם אנשי גוגל מכוונים כשהם מדברים איתנו על תוכן מעולה ואיכותי?

הפרמטר האמיתי שאיתו גוגל מודד תוכן איכותי הוא – ניחשתם?  קישורים!

ואם הגעתם עד פה ועדיין לא התעצבנתם אז שימו לב טוב. כי עוד מעט תתעצבנו אחרי שתראו 3 תמונות של מאט קאטס.

קודם כל בואו נסתכל לאמת בפנים, האמת היא שהיום לקראת סיום שנת 2011 רוב הסיכויים שתדורגו יותר גבוה עם תוכן בינוני מבחינת העניין שהוא יוצר אצל בני אדם או הצורה שהוא כתוב, ועם הרבה קישורים מאשר עם תוכן שכולם יגידו עליו "וואו" אך לא יקשרו אליו במילים שאתם רוצים, לראייה ניתן לראות כמעט את כל נישות בעלי המקצוע בארץ ובחו"ל.

ההוכחה וההבנה?

טוב עכשיו יבואו כולם ויגידו – "איזה שטויות" תוכן איכותי זה תוכן שכתוב נכון שמושך גולשים ומעלה את זמני השהיה באתר וכו'. אז זהו, שלא.

ואיך אני יודע את זה? לא כי אני כזה חכם או כי עשיתי ניסויים מתוחכמים (בעצם עשיתי, כולנו עשינו, אף אחד מאיתנו לא דירג את עצמו בזכות מאמר מעולה במילה תחרותית אלא בעזרת קישורים טובים – או תוכן שמשך קישורים טובים), אני יודע את זה כי גוגל אומרים לנו את זה בעצמם כבר המון זמן צריך רק להקשיב ולהבין:

1) שימו לב, פה האדמו"ר מאט קאטס נשאל לגבי נושא השיווק של מאמרים, שבו כמובן הוא אומר שהוא לא תומך בעידן של פוסט עדכון הפנדה, אך במה הוא כן תומך?

בתוכן מעולה ולמה? כי תוכן מעולה יביא לכם קישורים – כלומר השורה התחתונה היא שאתם צריכים את הקישורים – לא את התוכן!

 



2) הפעם בבלוג של גוגל -  בפוסט שדיבר על השאלה כיצד להשיג קישורים איכותים? צור אתרים מעולים עם תוכן איכותי, למה? בשביל הקישורים שהתוכן הזה יסייע לכם להשיג על ידי אותם הגולשים שירצו להמליץ על תוכן האתר, כלומר, שוב השורה התחתונה היא הקישורים ולא התוכן כשלעצמו בתור תוכן.

 

3) טוב אני מתחיל לפחד שקוראי הבלוג ינטשו אותו לתמיד בנקודה הזאת, אבל נחזור שוב אל מאט והפעם עם שיער מגולח – איך תשיגו קישורים לאתר שלכם? תוכן איכותי – כלומר שוב, התוכן הוא רק מטרה להשגת האמצעי שהוא למעשה הקישורים והתוכן הוא לא המטרה בפני עצמה, ולא זה שידרג אתכם – אלא הקישורים שיכנסו אליכם בעקבות אותו התוכן.

4) בפעם הרביעית – איך לקבל קישורים? עם תוכן איכותי או אם נהפוך את המשפט, צרו תוכן איכותי בשביל להשיג את המטרה שהיא: קישורים.

5) נשבע לכם שזאת פעם אחרונה שאני שם תמונה שלו כאן, אבל שוב שימו לב לשאלה ולתשובה – לאמירה המאוד ברורה שלא צריך להתעלם מהחלק השני שלה. צרו תוכן איכותי לאתר שלכם , בשביל לקבל קישורים. לא בשביל התוכן עצמו, לא אלא בשביל העיקר שהוא עוד קישורים – שהם מה שיעזרו לדירוג שלכם, לא התוכן עצמו!

ואלו היו רק 5 דוגמאות שהבאתי בכמה דקות עבודה שהסכמתי להקדיש לנושא, ואת מכסת התמונות והאזכורים של מאט קאטס בבלוג הזה בטח שעברנו כבר מזמן. אני מבטיח לכם – שבחיפוש יותר מעמיק אתם תמצאו עוד כמה עשרות כאלו בלי להתאמץ יותר מידי. ובעוד אני נמנע בדרך כלל מלהביא את אנשי גוגל בתור העדים שלי בשל הספק שאני מטיל באמינותם – במקרה זה חוסר ההבנה היא כל כך גדולה שאין ברירה אחרת אלא להביא מישהו שיקשיבו לו.

 

ובקיצור: צריך תוכן מעולה על מנת שיגרום לאנשים לקשר אליכם - יש משהו שצריך להבין, בשום בשום מקום לא נאמר מעולם שהתוכן בעצמו יעזור לכם להיות מדורגים גבוה במילה תחרותית על פני המתחרים שלכם רק בגלל שהתוכן כתוב יותר טוב או יותר יפה – או שבעצם אולי כן, במידה ותשימו מאמר ארוך וכתוב יפה מול מאמר בינוני ללא תוספות קישורים – ייתכן מאוד שהמאמר שמוגדר איכותי על פי אותם פרמטרים שרבים כבר מנו בפוסטים אחרים ידורג יותר גבוה, אך אם תוסיפו את הקישורים למשוואה אני חושב שדי ברור שגם הבינוני יקבל כאן יתרון משמעותי.  אבל מצד שני -

לעומת זאת האמירה שצריך תוכן מעולה על מנת לקבל קישורים – שהם אלו שיקדמו אתכם נאמרה-גם-נאמרה, עשרות פעמים בכל פלטפורמה אפשרית, צריך רק להקשיב ולפעול.

יקומו עכשיו רבים ויגידו (כן גם לי זה קרה בהרבה מקרים) – "אבל יש לי אתרים שקידמתי רק בעזרת תוכן מעל אתרים אחרים עם קישורים" אז כמה שאלות שצריך לשאול את עצמנו בשביל לענות לזה:

1) האם הדומיין כבר היה מקודם או שמדובר בדומיין חזק ומי שהתקדם הם דפי תוכן נוספים מאותו דומיין?
2) עד כמה התחום תחרותי?
3) איך פועלים המתחרים בתחום הזה ומה הם עושים על מנת לקדם?
4) אם יקום אחד המתחרים ויביא חבילה של קישורים איכותיים האם עדיין יישמר הייתרון שלך? ולא משנה כמה תוכן תוסיף?

לסיכום

נשאר רק להבין – שהאמירה שמתייחסת לתוכן כאל המלך היא בעצם אותה האמירה שמכתירה את הקישורים בתור מלכי הדירוג האמיתיים, ואילו התוכן, לפי אלו שהכתירו אותו – הוא רק אמצעי להגיע אל אותה המטרה – או יותר נכון לשכנע אותנו להשתמש בו בתור אמצעי "נטול מניפולציות" על מנת להשיג את הקישורים.

הבנה זו למעשה סוללת לנו את הדרך לפעולה מעשית שתקדיש את רוב משאבי הקידום שלנו לפעולה האמיתית שהיא השגת קישורים לאתרים שלנו, כמה שיותר, כמה שיותר איכותיים (וכל אחד על פי איך שהוא מגדיר את המונח "איכותיים") ולפעמים צריך גם להקשיב לחלקים השניים של המשפט ולא להתלות בתקוות שעידן הקישורים הולך לחלוף לו מהעולם, למרות שכולנו היינו רוצים ש"עקב אכילס" הזה יפנה לנו את מקומו לעיסוקים יותר מעניינים.

מה דעתכם? מסכימים? לא מסכימים? השמיעו את תגובותיכם!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 8.0/10 (2 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: 0 (מתוך 2 הצבעות)

מדוע התוכן חשוב? לא מה שחשבתם!, 8.0 out of 10 based on 2 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: