אזהרה – סקירה שחורה במיוחד, מיועד בעיקר לשותפים וכרישי PPC

אוקיי אז נכון שאני בתקופה של שתיקה, מסיבות שלי כאלו ואחרות, אבל מי שעוקב אחרי הבלוג מספיק זמן יודע שיש לפחות דבר אחר שאני לא יכול שלא להתייחס אליו כשאני נתקל בו,  וזה כמובן – פיתוחים מעניינים של אנשים מישראל, ולשמחתי נפלה בחלקי ההזדמנות וקיבלתי אישור לכתוב סקירה על אחת מהמערכות "השחורות" הייחודיות ביותר והעוצמתיות ביותר שקיימות היום בשוק הבלאק האט העולמי, מערכת שאני בטוח שיש כמה ששמעו עליה ועוד כמה שישמעו עליה, ובטוח עוד כמה כאלו שישמחו לשמוע עליה כאן ועכשיו.

נתחיל בכך שנזכיר שאת ידידנו Black Jack כולם כבר מכירים, ואף דיברנו פה בעבר על אחד הפיתוחים שלו למי שזוכר – המערכת לחטיפת קליקים, ומכוון שלא מדובר פה באדם שלא קפא על שמריו בזמן שלא שמעתם ממנו בבלוג שלו, ולאחר מאמצים רבים מצידי וזמן מאוד רב של מעקב אחרי הפיתוח המרשים הזה שלו (שנים!) אני שמח שהסכים לי לכתוב עליה את הסקירה הראשונה.


קלואקינגאז על מה מדובר?

אם ציפיתם, אז הפעם לא,  אנחנו לא מדברים פה על מערכת שיש לה קשר ישיר לעולם קידום האתרים האורגני דווקא (אם כי נתייחס גם למודול כזה שקיים במערכת),  ולא על קישורים, אופטימיזציה או משהו מהמשפחה הזאת, ולאמר את האמת, פינגווין 5 כבר לא מעניין אותי כקליפת השום, ומבחינתי גוגל יכול לדחוף את ה-HummingBird שלו למקום של מאט קאטס בו השתמש לא זורחת, אנחנו כבר מעבר לזה.

הפעם נדבר דווקא על מערכת המטפלת בעיקר בזווית אחרת וחשובה מאוד של השגת טראפיק לאתרים – בעזרת ה-PPC!

אז מה שהמערכת בעצם באה לענות עליהן?

כפי שכולנו יודעים, בעיקר אלו מבינינו שאיבדו חשבונות PPC בחייהם או נתקלו בבעיה הנפוצה של נסיון להרים קמפיין כלשהו ואז למרבה הפתעתם גילו שהוא לא עובר אישור או נחסם לאחר זמן קצר במקרה הטוב -  או במקרה הרע כל האתר נחסם מלפרסם יותר – וכשאני אומר PPC, אני לא דווקא מדבר על גוגל ועל אדוורדס אלא על שלושת מערכות ה-PPC הנפוצות:  אדוורדס, בינג, ופייסבוק.

בקיצור,  להרים קמפיינים בתחומים שאנחנו רוצים נהיית משימה לא פשוטה כל כך – בעיקר עבור סוגי האנשים הבאים:

- אלו שרוצים לפרסם מוצרים שאיך נאמר…. לא "עומדים בקו אחד" עם הקווים המנחים של גוגל\בינג\פייסבוק (אם כי לכל אחד יש הקווים שלו) נגיד מתעשיית הפארמה, הקזינו, המבוגרים, הדיאטות והדייטינג למיניהן לצורך הדוגמא.
- לא רוצים לעבוד קשה כל כך על בניית אתרים ודפי נחיתה ורוצים להביא טראפיק ישיר ללינקים של תוכניות שותפים (כולנו זוכרים את סגירת החשבונות האפלייט הגדולה שהייתה לפני כמה שנים בגוגל)
- אלו שאתרים שלהם לא מקבלים אישורים מכל מיני סיבות הזויות כאלו ואחרות.
- כאלו שנחסמו בעבר.

ובקיצור כל מי שרוצה להריץ קמפיינים בגוגל \ בינג או פייסבוק – שלא היו עוברים אישור בצורה "ישירה".

איך זה קורה (ומה זה קלואקינג?)

בקצרה מתוך ההנחיות של גוגל למפרסמים:

מה זה קלואקינג?

מיסוך היא בגדול האפשרות להציג לגולש תוכן מסויים (בין אם זה גולש SEO או גולש PPC) כאשר באותו זמן למנוע החיפוש \ הבוט או הבודק האנושי תוכן אחר.

ואיך זה קורה ברמה הטכנית?

כדי לבצע מיסוך יש לפתח את היכולת לבצע דִּיפֶרֶנְצְיַאצְיָה של של הטראפיק הנכנס לדף מסויים בו מותקן קוד שמטרתו למיין את התנועה הנכנסת ולזהות בטרם טעינת הדף אם מדובר בגולש רצוי שיש להפנותו לתוכן האמיתי והממיר שלנו או אם מדובר בגורם לא רצוי כגון בוט בקרה של של גוגל או בודק אנושי של בינג אשר אותו נרצה להפנות לדף נחיתה מזוייף כלשהו בעל חזות תמימה שעומד בקווים המנחים – וזאת וכמובן על מנת שביצוע הבדיקה לא תוביל לפסילת הקמפיין שלנו.

ואללה, נשמע פשוט? בכלל לא.

מכוון שאדוורדס בינג ופייסבוק לא טפשים בכלל ומפעילים מערכות מתוחכמות לטיפול בנסיונות מיסוך ישנו צורך בפיתוח אלגוריתם לא פשוט שיודע לקחת בחשבון פרמטרים רבים מאוד על מנת להצליח ולהפריד את הטראפיק הרצוי מהטראפיק הלא רצוי, פרמטרים כגון אלו:

  • מיקום גאוגרפי של כתובות IP
  • איתור רשתות ותת רשתות לפי כתובות IP – רשימה שנאספת ומתעדכנת במספר דרכים על בסיס יומי בכתובות IP השייכות לגוגל פייסבוק או בינג.
  • תיקול נסיונות לזיוף Refferes
  • איתור Hostnames חשודים השייכים לכתובות ה-IP
  • איתור User-Agents
  • איתור פרמטרים דינאמיים ייחודיים כאלו ואחרים
  • איתור בוטים חשודים לפי פרמטרים שונים הקשורים להתנהגותם
  • איתור בודקים אנושים על ידי אלגוריתמים מותאמים
  • ניטור פעילות קמפיינים כדי לסמן אפשרויות של בדיקה ידנית
  • דפוסי התנהגות של בוטים

ועוד ועוד…  ווכמובן לדעת לשקלל את כל הפרמטרים על מנת להחליט תוך זמן קצר ככל הניתן אם הקליק ראוי להשלח לדף האמיתי שלנו בבטחה או שהוא עשוי לסכן את פעילות הקמפיין והחשבון שלנו, וכמובן להפנותו בהתאם בצורה מהירה ואלגנטית.

ומה שיצר לנו פה Black Jack היא בעצם מערכת שעושה את כל זה – בצורה אוטומטית מלאה, ללא שום התערבות, רק הזן את הנתונים והפעל!  והכי חשוב… השיטה פשוט עובדת. לא מאמינים? אספתי פה בשבילכם כמה דוגמאות מקמפיינים שרצו באדוורדס ופייסבוק בהצלחה, לחצו על התמונות להגדלה ותחזיקו חזק:

קמפיין פייסבוק

קמפיין פייסבוק עם קישור ישיר לתוכנית שותפים של קזינו

קמפיין אדוורדס

קמפיין אדוורדס עם קישור ישיר לתוכנית שותפים של מכירת ויאגרה

קמפיין פייסבוק

קמפיין פייסבוק עם קישור ישיר לתוכנית שותפים של פוקר

קמפיין אדוורדס

קמפיין אדוורדס עם קישור ישיר לתוכנית שותפים של פוקר

קמפיין פייסבוק 3#

טוב… יותר מזה מה עוד אני יכול להגיד?

מיותר לציין שכל זה לא היה מעניין אם לא הייתי יכול להגיד שכל החשבונות שהריצו את הקמפיינים האלו קיבלו אלפי קליקים, וכן הם עדיין בחיים ופעילים.

אז איך עובדת המערכת עצמה?

כצפוי, המחשבה על המשתמש עמדה פה בראש מעייני המפתח ולמעשה השימוש במערכת הוא הדבר הקל ביותר שניתן להעלות על הדעת ודורש בערך 0 הבנה במה שמתרחש ברקע, וזה בהחלט אחד הנתונים שהפכו אותה למצרך מבוקש כל כך בקרב משווקי שותפים בסקייל רחב בעולם, והוא משהו כזה:

הגדרת קמפיין קלואקינג

1. הגדרת סוג הקמפיין – כלומר איפה רוצים לפרסם – האם באדוורדס בינג או פייסבוק (כדי שהמערכת תדע לבצע את הבדיקות המתאימות עבור על אחת מהפלטפורמות הנ"ל)

2. בחירת סוג הסקריפט שרוצים להטמיע בעמוד הנחיתה המתווך שלנו – JS או PHP.

3. שם הקמפיין

4. עבור איזה מדינות מיועד הקמפיין – חשוב שיהיו תואמות את המדינות של הקמפיין עצמו, אחרת חלק מהטראפיק ייחסם וילך לאיבוד.

5. העמוד בו נמצא הקוד שלנו (דף ביניים נקרא לו לצורך העניין)

6. העמוד אליו יישלחו הבוטים הבודקים האנושים וכל טראפיק אחר שאינו רצוי \ מסכן את הקמפיין שלנו (מן הסתם אתר אקראי מהרשת לגיטימי בעל הקשר תוכן רלוונטי, או דף נחיתה מזוייף שלנו לצורך העניין)

7. העמוד אליו יישלחו הגולשים הממירים שלנו (אתר הכסף או דף הנחיתה האמיתי)

8. מצב פעילות הקמפיין (רץ או מושהה,  נניח עדיף לעשות את הקמפיין מושהה עד שיקבל אישור מלא באדוורדס ופייסבוק רק אז להפעיל אותו כדי למזער את הסיכון לכמעט אפס)

וזהו בעצם… כל מה שנשאר אח"כ הוא פשוט להפעיל את הקמפיין ולראות את הטראפיק זורם ואת ההמרות מצטברות! (כמובן אם יש לכם את כישורי ה-PPC הרגילים…) כאשר HITS לצורך העניין הוא הטראפיק שהגיע לדף הנחיתה שלנו בעוד BLOCKED הוא הטראפיק הלא רצוי שנחסם ונשלח לדומיין תמים כלשהו ברחבי הרשת שהגדרנו מראש (אגב במקרה זה כמות החסימות היא גבוהה בשל הגדרות מיוחדות שלי, בעקרון מספר החסומים אמור להוות אחוזים בודדים מסך הטראפיק – בכל מקרה יש תמיד לשים לב שמספר ה HITS תואם את מספר הקליקים שמופיע באדוורדס \ פייסבוק \ בינג)

hits

עוד פיצ'רים שקיימים במערכת

בנוסף במערכת קיימים עוד מספר פיצ'רים נחמדים ושימושיים כמו:

  • מודול אנליטיקס למדידת רמת פעילות הקמפיינים
  • מערכת ה-Autobot \ Autobot2 \ Autobot 3  – פיתוח ייחודי שמצליח לזהות מתי קמפיין מסויים עתיד לעבור בדיקה ידנית על ידי גוגל שלא נפרט פה יותר מידי על דרך פעולתו.
  • ארכיונים השומרים את כל הקמפיינים מהעבר.
  • שכפולי קמפיינים – יש קמפיין מוצלח, ניתן לשכפל אותו ורק לשנות את דפי הנחיתה.
  • בחירה בין הטמעות קוד PHP\JS
  • מודול קלואקינג של אתרים אורגניים למטרות קידום אתרים – לתת לבוטים של גוגל את מה שהם אוהבים, בעוד הגולשים נשלחים לממה שממיר (לא ניסיתי ולכן לא אוכל לחוות את דעתי על המודול הנ"ל)
  • קבצי LOG של הפרוייקטים וכ'ו

האם זה רווחי – ומי משתמש במערכת?

טוב, כפי שרשמנו למעלה, עבור מי שיש לו שימוש בטראפיק של PPC שישלח אל עמודי נחיתה עליהם לא ניתן להריץ PPC "סתם כך" אז כמובן שפוטנציאל הרווח הוא לא פחות מעצום ומערכת כזאת היא מכרה זהב, כפי שיש כמה וכמה אנשים בעולם שכבר יודעים טוב מאוד. אני מניח שלפחות רוב הקוראים שלנו שטרחו להגיע עד כה מבינים כיצד טראפיק מטורגט של PPC יכול להיות נכס – בעיקר כאשר אתם מפרסמים מוצר אשר רוב המתחרים שלכם מנועים מלפרסם (אגב, כשמדובר במילים אסורות – כמובן שלא ניתן יהיה לעשות Bid על מילה שגוגל לא מאפשרים לעשות עליה Bid, אם כי יותר מפעם אחת במהלך נסיונותי הגשתי בקשה לחריגה ונעניתי בחיוב, ובכל מקרה תמיד אפשר לעקוף זאת בעזרת Funnel חכם)

לסיכום ומה בעתיד

בקיצור, מדובר באחד השירותים הייחודים בתחומם בעולם היום – ידועים לי רק עוד 2 כאלו שפתוחים לקהל, שאולי רק אחד מהם הוא מתחרה, וגם בצורה מוגבלת, ויותר יקרים ופחות מוצלחים, וגם כאן מדובר במערכת פרמיום אשר לא מפורסמת בכל מקום אלא בשלושה ארבעה פורומים ייעודיים וההרשמה אליה נעשית לאחר סינון ומיון קפדני של המבקשים על מנת לשמור על יעילות המערכת ועל רווחי לקוחותיה, וכדי לשמור על הסטנדרט הגבוה של המשתמשים ורצינותם גם מחיר השימוש במערכת הוא לא נמוך ונע בין דמי שימוש חודשיים של 300$ לבין 1200$ חודשיים ומעלה (לחשבונות מותאמים אישית) – תלוי במספר הקמפיינים אותם רוצים להריץ במערכת (ללא הגבלת מספר הקליקים). ובכל מקרה אני מודה לידידי BJ שנתן לי את הכבוד לבצע את הסקירה הראשונה על המערכת שלו, אני תמיד שמח לכתוב על מערכות מיוחדות שפותחו אצלנו, לעניין את קהל הקוראים שלנו בהצצות למערכות ייחודיות ולסייע למפתחים להרוויח.

ובכל מקרה למי שמעוניין – ויש לו את התקציב, מוזמן לפנות למקור בסקייפ: bj.cloakit.team או אם יש מעוניינים עם שאלות שאלות אפשר גם לפנות אלי במייל ואני אנסה לסייע ולנתב הלאה את מי שהשירות הזה רלוונטי עבורו. אומר מראש - שמטבע המערכת, פוטנציאל הרווח העצום שבה, הייחודיות שלה ואופי הלקוחות שלה, לא תהיה הנחה לקוראי הבלוג. ההרשמה מתבצעת על פי מקומות פנויים וזמינות.

Breaking Bad

לא יכלתי להתעלם מהעובדה שזה פשוט נגמר

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 10.0/10 (6 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +3 (מתוך 3 הצבעות)

מבט עומק למערכת הקלואקינג הסודית של BJ, 10.0 out of 10 based on 6 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: