כידוע , בתהליכי הקידום הנהוגים היום, ישנן שיטות שונות המשמשות מקדמים שונים על מנת להביא את האתרים שלהם אל המקומות הראשונים, אך מתברר שתחום קידום האתרים כמו תחומים אחרים גם הצליח לפלוש מהתחומים הטכניים גרידא אל תחומים הקשורים גם בנושאי תדמית ואתיקה למיניהם, ולא לחינם המצב הוא כך, מכוון שרוב המקדמים וחברות הקידום מנסות להציג ללקוח את תמונת תוכנית העבודה כאילו היא לקוחה היישר מעמוד ה-"Google Webmaster Guidelines" בעוד שיטות מסויימות מסווגות כ"שחורות" ואחרות כ"לבנות" ואילו הלקוח התמים מאמין שאצל מנוע החיפוש הפנקס פתוח והיד רושמת – ודין החלפת קישורים בין אתר פיננסים לחנות עוגות אינו כדין באלסט של קישורי פרופילים.


מעטים האנשים שמבינים את העקרון הבסיסי – שמניפולציה היא מניפולציה, ומה שעובד היום לא בהכרח יעבוד גם מחר ועם הזמן, כן אני יודע זה מצער – אבל אין מה לעשות, צריך להתקדם.

אך המציאות היא מציאות, וכידוע – פעולה נפוצה בתחום קידום האתרים היא בדיקת פרופיל הקישורים של המתחרים שלך, ולאחרונה קורים להם לא מעט מקרים בהם התמונה שמתגלה בפרופיל הקישורים של האתרים הנחשפים היא מעניינת מאוד וחושפת פעולות קידום שלא ציפינו שיהיו נהוגות אצל החברות הגדולות בעיקר.

ומתברר שבשוק תחרותי כמו קידום האתרים, מידע כזה יכול לשמש כנשק ביד המתחרים אשר יודעים להאשים חברות מסויימות אשר משתמשות בשיטות ספאם וכמובן שדבר כזה מוצג בפני לקוחות פוטנציאלים שאינם מבינים את המציאות הטכנית של קידום האתרים.

לכן הדבר הנכון לעשות עבור מי שמשתמשים בשיטות קידום כאלו ואחרות הוא לדאוג שלא ניתן יהיה לראות את הקישורים הנכנסים לאתר שלו שהוא לא מעוניין שיראו. ומדובר בשיטות שאינן מסובכת בכלל וכמובן ניתן לשכללן לרמות גבוהות למדי של יעילות.

טוב נתחיל מקצת רקע, קודם כל מערך קידום של אתר עם קישורים באופן כללי, או עם קישורים אוטומטיים יכול להיות בנוי באחת הצורות הבאות:

(1 Layer )
דף מקשר —> האתר הראשי

(Layer 2 )
דף מקשר —> אתרי תמיכה או דפים אחרים המכילים קישורים לאתר —> האתר הראשי

(Layer 3 )

קישורים מחזקים — > דפים מקשרים —> אתרי תמיכה או דפים אחרים המכילים קישורים לאתר —> האתר הראשי

וכמובן שמתוך זה ניתן להוציא את כל השיטות האפשריות של גלגלי קישורים וכו', כל אחד מה שעובד בשבילו.
אז נעבור ישר ונציין מה הן הטכניקות הנפוצות ביותר אצל המשתמשים שרוצים לדאוג שמי שבודק את הקישורים הנכנסים לאתרים שלהם לא יראה כמויות של קישורים שהוא לא צריך לראות – ולא רק מסיבות תדמיתיות, אלא גם שחשיפת מקורות קישורים כאלו יכולה לחשוף שיטות פעולה ופלטפורמות מהן ניתן להשיג קישורים, שמשיג הקישורים לא בהכרח רוצה לחשוף מסיבות ברורות של שימור שיטות עבודה מוצלחות לאורך זמן.

קישור לדף פנימי באתר והפנייתו לדף אחר – שיטה שיצא לי להתקל בה לאחרונה בשימוש בארץ שהיא לא רעה, והיא עובדת כך – בצורה היחסית בלתי בטוחה של Layer 1 , שליחה של כמויות הקישורים באופן ישיר לדף A באתר הראשי אותו רוצים לקדם, ולאחר שהדף הנ"ל הגיע למיקומים הרצויים והראויים, ביצוע של הפניית 301 מהדף הזה אל דף B באתר הראשי, כמובן שבתוצאות החיפוש של גוגל ייעלם במהירות דף A שהופנה לדף פנימי אחר באותו אתר (B), ואיתו יופנה גם כל ה-Link Juice שלו והמיקומים הטובים ישמרו על עצמם. והייתרון הוא כאמור שמי שיבדוק את הקישורים הנכנסים לדף המקודם לא יראה את קישורי הספאם מהדף הראשון,  אלא רק יראה קישור מדף פנימי באתר,  החסרון הוא שמי שיבדוק את הקישורים הנכנסים לכל הדומיין – יראה גם יראה את הקישורים שרוצים להשאיר חבויים.

קישור לקישורים הרגילים של האתר – שיטה זו אם תשאלו אותי לא אתית במיוחד מכוון שקיים בה אלמנט של סיכון של אתרים אחרים בבעלות אחרים והיא עובדת כך: נניח ביצעתם החלפת קישורים סופר איכותית עם אתר אחר, או פרסמתם מאמר אורח באתר סמכותי ורלוונטי כלשהו, או אפילו כמה אתרים כאלו – יש שפשוט יכוונו את מסת הקישורים הספאמית אל אותם הדפים המכילים את הקישורים האיכותיים שלהם ועל ידי זה יעזרו לאותם דפים להגדיל את העברת ה-Link Juice שלהם אל דפי האתר שלהם, בעוד הם לא חושפים את האתר שלהם ישירות לקבל מסת של כמויות ספאם, החסרון בדבר- ממש לא יפה לעשות את זה לאתר שעשה אתכם שת"פ מוצלח, אם מדובר באחד האתרים הגדולים ייתכן שהדף אפילו יתקדם מעל האתר שלכם…

אתרי לווין – שיטת ה Layer 2 הטובה והמוכרת, יצירה של סדרת אתרי לווין קלים להקמה בד"כ על מערכות כמו וורדפרס, ג'ומלה וכו'. הכנסה אליהם של תוכן רלוונטי , רצוי שכל אתר יהיה ממוקד במילת מפתח אחת מהמילים שאותן רוצים לקדם באתר הראשי, וכמובן שליחת מסות של קישורים של האתרים האלה בציפיה שכוח הקישורים יועבר לאתר הראשי, בעוד הדומיין הראשי ישאר נקי מכל מיני קישורים שמקורם בסין, רוסיה לטביה או חבל פונג'ב בפקסיטן. שיטה שידועה כעובדת מצויין במקרים רבים, החסרונות – לוקח זמן להקים, עולה כסף לקנות דומיינים, להכניס תוכן, צריך גם לקדם קצת את האתרים החדשים ולתת להם "להתיישן" מעט מכוון שמסות גדולות של קישורים על אתר חדש לגמרי תגרום לו ללכת לנוח כמה חודשים בארגז החול, ובכך לאבד את האפקט שלו.

הפצ(צ)ת מאמרים – עוד שיטת Layer 2 מוכרת וטובה, כידוע לאף אחד אין רחמים על אתרי המאמרים ומהכנסת תוכן אקראי אליהם, כולנו עוד זוכרים את עדכון הפנדה האחרון ותוצאותיו המבורכות. אז אחת השיטות הידועות ביותר והפשוטות ביותר הן להפיץ מאמרים במספר רב של ספריות שעד לאחרונה זכו לציון איכות לא רע מצד גוגל כמו כן לציון "אמון" סביר פלוס, ומהמאמרים כמובן לקשר לאתר ועל המאמרים לפתוח במתקפת קישורים שלא תבייש את קדאפי ביום רע. מובטח שכוח קישורים לאתר המקושר יגדל פלאים ועם זאת מי שיבדוק את הקישורים של האתר הראשי יראה בקישורים מהמאמרים קישורים טבעיים לגמרי וכמובן שלא יטרח לבדוק מי מקשר אליהם (הייתי ממליץ בתור ניסוי מעניין כבר בוצע, לבדוק את הקישורים הנכנסים של אתרים המאמרים ולהתרשם כמה פעמים התרגיל הזה כבר בוצע……) ,  החסרונות: כתיבת מאמרים, הפצתם , ועדכון הפנדה כבר אמרנו?

נכסים טפילים "Parasite Hosts" – אותו תרגיל שדומה מאוד לתרגיל עם המאמרים, יצירה של אתרים חינמיים, בלוגים חינמיים, מיני סייטים חינמיים, סקווידו , האבים, סרטונים ביו טיוב , דפי פייסבוק דפים בספריות או כל דבר אחר שיכול לקשר לאתר ושיושב על דומיין שיש לו "חשיבות בפני עצמו" – ואת המערך הזה לדשן בקישורים עד שהשרת יעלה עשן. כמובן שפה כבר יכול להכנס אלמנט של יצירתיות בין הנכסים האלו למאמרים מקודם ואתרי הלווין מלפני כן או הדפים שמכילים את הקישורים (פרופילים?) ניתן ליצור גלגלים ושאר מערכים מקשרים כיד הדמיון הטובה עליכם – העיקר שהאתר הראשי נשאר ככבשה תמימה בים הספאם שמסביב בעוד בעלי האתר מטיפים לעולם כמה השיטות האלה פסולות בעיניו, ניתן להגיע עם דרך זאת לרמות מורכבות מאוד של מערכי קישורים. שיטה זאת ידועה כעובדת מצויין גם נכון לכתיבת שורות אלו, יעידו על כך מספר הדפים של הדומיינים המוזכרים בתחילת הפסקה המדורגים במקומות הראשונים, לא מאמינים? תבדקו את הקישורים שלהם. החסרונות: סגירה של הנכסים שטרחתם לפתוח ולקדם.

דומיין עם הפניית 301 & כתובות מקוצרות – שתי השיטות הנ"ל הן בעצם אותה השיטה, והרעיון שעומד מאחוריה הוא דומיין בפני עצמו, המופנה בהפניית 301 אל האתר הראשי (הפנייה שידועה ביכולתה להעביר Link Juice בצורה כמעט מושלמת) והרעיון הוא ליצור לכל דף שרוצים לקדם מעין "כתובת חלופית" המופנית אליו עם הפניית 301, ואל הכתובת הזאת לשלוח את כל הקישורים שלא רוצים שיחשפו בעוד את הקישורים האמיתיים שולחים לאתר האמיתי ולכתובות האמיתיות, מובטח שבצורה כזאת מי שינסה להתחקות אחר הקישורים שלכם יהיה בטוח שהאתר שלכם לבן כמו שלג באלפים, בעוד הוא בעצם לבן כמו קילו של קוקאין.

המסקנה מכל האמור:  אם בדקתם קישורים נכנסים של אתר וראיתם את כל הקישורים הטובים שלו, עדיין אל תהיו בטוחים שמדובר בכבשה תמימה ונסו לבדוק מדגמית את הקישורים של נכסים שמקשרים אליו שהם גם מקודמים בצורה חשודה.

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 0.0/10 (0 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +1 (מתוך 1 הצבעה)


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: