ונתחיל בחפירה: פחד הוא בעיה גדולה מאוד, הוא יכול לשתק אנשים – הוא יכול לגרום להם לא לעשות דברים שהם מסוגלים לעשות, הוא יכול למנוע מהם להתנסות ולהצליח בדברים חדשים והכי גרוע – הוא יכול לגרום לאנשים לחזור אחורה למקומות שהם כבר היו בהם,  מצד שני הפחד יכול לשמש כנקודת קפיצה – כמשהו שאפשר למנף ועל ידי ההתגברות עליו לראות הצלחות חדשות או לצבור יתרונות תחרותיים כאשר כל הסביבה חיה בפחד. אתם בטח שואלים את עצמכם למה לעזאזל הזיבול שכל הזה של הפסיכולוגיה בגרוש שרשמתי פה עכשיו?

פשוט מאוד, במקצוע שלנו ישנה אי ודאות מאוד גדולה, אי ודאות אשר לפעמים גם מגובה בסיטואציות שרק מגבירות אותה – כמו עדכון אלגוריתם או ידיעה של גוגל שנועדה ליצור עוד בלבול (כמו הודעות הקישורים האחרונות מבית היוצר של מאט קאטס) ובקיצור – סוג של טרור תודעתי שמטרתו העיקרית היא לגרום למקדמי האתרים ל-פ-ח-ד ובעיקר לגרום להם לפחד מהדבר בו הם מסוגלים להשפיע על תוצאות החיפוש הכי הרבה – הקישורים, לא סתם המקום בו גוגל משקיעים את מירב המלחמה שלהם בספאם הוא בתחום הקישורים, שכן קישורים הם הדבר המשמעותי ביותר לדירוג אתרים במנוע החיפוש.  ואם תשאלו למה בעצם גוגל רוצים לגרום למקדמי האתרים לפחד?  גם זה פשוט מאוד – כי כאשר מפחדים אז משותקים, ולא פועלים,  וכאשר לא פועלים אז גוגל מרוצים, כי פחות אנשים משפיעים על תוצאות החיפוש שלהם והפרסום באדוורדס מרקיע שחקים כי כולם בורחים מאימת העונש היישר אל חיק  ה-PPC, יופי טופי שלם.

אז דעו לכם, שהאפקט החזק ביותר של פינגווין היה – הפחד והאימה שהוא הטיל על מקדמי האתרים,  לא הנפילות עצמן שקרו, ולא קרו לכולם כמובן, שברור שהיכן שיש ירידה – ישנה גם עליה, או השארות במקום לכל הפחות. מה שבאמת קרה מאחורי הקלעים הוא שהמון מקדמים היום פשוט לא מצליחים למצוא את עצמם יותר בנושא הקישורים, הם פשוט לא מעיזים לבנות אותם, גם בארץ גם בחו"ל, גם חברות גדולות וגם פרילאנסרים, מה שגורם לתגובת שרשרת:

- הם לא בונים קישורים.
- הם לא מתקדמים (כי מה לעשות קישורים זה עדיין הבסיס).
- המתחרים שלהם עוקפים אותם.
- והופ, הדרך ליציאה מהמקצוע מתקצרת.
- גוגל מרוצים.
- המתחרים מרוצים.

השאלה שאנשים שואלים אותי הכי הרבה מאז הפינגווין היא -  איזה קישורים אני יכול לבנות עכשיו? (איזה סוגים הכוונה) כאשר השאלה שבאה אחריה היא איך לבנות אותם? (לגוון אנקורים? לקשר אל ה-URL?)



פינגווין

אז על השאלות האלו אני לא הולך לענות עכשיו – אבל:

הייתי רוצה לשתף במשהו


לפי מיטב המסורת אני ממליץ לכם לא להקשיב למה שאני כותב ברמה הפרקטית, כי זה יכול אולי לגרום לכם להענש, אולי זה כבר לא תקף גם בזמן שאתם קוראים את הפוסט הזה, לכן אתם מוזמנים לנסות או לא, שיקול שלכם, אל תגידו שאני אמרתי, אני סתם כותב את מה שעלה לי בראש קודם במקלחת.

ובכל מקרה מטרתי בפוסט זה היא יותר להניע לכוון המוטיבציה – אני רוצה לשתף אתכם במה שאני לפחות עושה בפועל מאז פינגווין שממנו יצאתי יחסית ללא פגע – ובסוגי הקישורים שאני ממשיך לבנות מאז, ללא שום חשש – או עם מעט חשש בשימוש נכון, כולל הקווים המנחים הכלליים שלי לבדיקת קישורים ועם תוצאות יפות. לא שאני ממליץ לכם דווקא על מתודות אלו, אלא אני רוצה להדגיש את העובדה שלא צריך לפחד, אלא להמשיך לפעול – בצורות שונות אמנם, אבל לפעול ולנסות, הפסקת העבודה היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכל מקדם אתרים, כי בזמן הזה המתחרים לא עוצרים לרגע.

ובכלל – מהיום – כל מי שישאל אותי "איזה קישורים אני יכול לבנות" יקבל ממני לינק לפוסט הזה במקום תשובה, כל עוד התוכן שלו ייראה לי רלוונטי, וזאת כמובן מציאות שיכולה להשתנות בהינף מקלדת אחד של מישהו ממהנדסי גוגל.

הייתי רוצה לחלק את הפוסט לכמה חלקים – איזה קישורים אני משתמש בחו"ל, איזה קישורים אני משתמש בישראל, ובאיזה קישורים אני לא אשתמש היום בכלל. וניגש לעניין:

בחו"ל אני משתמש ב:

כל מה שיכול למשוך קישורים טבעיים – לא תשמעו ממני פה קשקוש מתיש על יצירת לינק בייטים וכדומה, אבל כן תשמעו ממני שאין שום סיבה, לא לעבור על המתחרים שלכם ולעשות רשימה של מה כל אחד מציע באתר שלו, ואז לטרוח ולהקדיש עוד כמה דקות של מחשבה להעלות עוד סעיף אחד שלא מציע אף אחד מהמתחרים וליישם אותו באתר שלכם, והנה כבר יצרתם לכם משהו שייתכן וראוי לקשר אליו טבעית, או לפחות תוכלו לשכנע אנשים לקשר אליכם בשל הערך המוסף שאתם מספקים.

פוסטים אורחים – כשזה נעשה בצורה נכונה, מדובר על סוג הקישורים שלדעתי הוא היום הטוב ביותר שניתן להשיג, אמנם עלותו קצת גבוהה, אך היום ניתן למצוא כמו זבל שירותים שיעשו זאת בשבילכם בעלויות של 25$ -50$ לפוסט – תלוי באיכות, זהו סוג קישור שלא נענש וגם לא ייענש בזמן הקרוב, פשוט מאוד כי הוא אמיתי – ומגיע ממקום אמיתי ואיכותי (אם דאגתם להסביר לפרילאנסר שלכם מה לעשות ואיך לעשות זאת נכון) ממליץ לעיין בפוסט שלי בנושא, הוא די מסכם את זה. מה שצריך פה בעיקר הוא פרילאנסר יעיל או טמפלייט מעולה ל-Outreach.

פוסטים ממומנים – כאשר מקפידים על אותם הקווים המנחים של פוסטים אורחים מבחינת איכות בעצם מדובר על אותו דבר… אם לא ניסיתם עדיין אז תדעו לכם שיש הרבה מאוד בעלי בלוגים שתמורת תשלום צנוע יכתבו עליכם פוסט עם לינק אליכם או יסכימו לפרסם אצלם פוסטים שלכם, יצא לי להתקל גם באנשים שמחזיקים עשרות בלוגים שפשוט העמידו לרשותי את כל הבלוגים המאוד אמתייים שלהם תמורת תשלום די צנוע, בתחום זה ישנו גם הצד האפור יותר – שממנו כדאי להמנע עיינו גם בפוסט על הפוסטים הממומנים, הכל מוסבר שם.

רכישה ישירה של קישורים – האם ניסיתם פשוט לחפש בלוגים \ אתרים רלוונטים ולפנות אליהם במייל ופשוט לבקש מהם קישור תמורת תשלום? אם התשובה היא כן, אז אתם בוודאי יודעים שיש לפעולה זאת – אם היא מנוסחת נכון במכתב הפנייה – אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, לא תאמינו כמה בעלי אתרים המחזיקים אתרים אמיתיים, עם קוראים אמיתיים ופעילות חברתית אמיתית קיימים שמוכנים פשוט למכור לכם קישורים מהאתרים שלהם מתוך פוסטים או איזורים אחרים באתר תמורת תשלומים די צנועים, כל מה שצריך הוא… פשוט לעשות זאת. או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורכם.

אינדקסים רלוונטיים ומוכרים בתחום – אל תצחקו. זה עדיין כאן, נכון שגוגל שרפו אחוז ניכר מהאינדקסים ברשת – אבל אל לנו לשכוח שרוב האינדקסים בעולם הם פשוט אינדקסים מזובלים, רשתות ענק של אינדקסים שהוספמו למוות עם כל תוכנה אפשרית כמו זאת, אך לצידם – ואם לא ידעתם אז תדעו עכשיו – כמעט בכל נישה ישנם אינדקסים שמאגדים בתוכם רק את האתרים האמיתיים של התחום – נניח אינדקס של אתרי פיננסים, אינדקס של אתרי תבניות, אינדקס של אתרי דגים ובעצם כל דבר… וכן – יש בהם גולשים אמיתיים! רק צריך להשקיע כמה דקות עם פוטפרינטס מתאימים לערוך רשימה כזאת, והנה לכם כמה עשרות קישורים קלים מאוד ובטוחים מאוד להתחיל איתם את הפרוייקט.

אינדקסים לוקאליים – עבור בעלי העסקים הלוקאליים שמקדמים במפות, הרי ידוע שהאינדקסים המקומיים הם המקום בו אתם רוצים להיות, ישנם בארה"ב לפחות, מאות אינדקסים גדולים ומוכרים שזוכים להרבה כבוד בגוגל, וגם יש לא מעט גיגים בפייבר שירשמו אתכם אליהם, רק צריך לעשות זאת, כאשר מדובר באתרים אמיתיים שהם עסק אמיתי, התוצאות מובטחות, ועונש לא תקבלו מזה.

שתפי"ם איכותיים – תקראו לזה פרסום הדדי, תקראו לזה החלפת קישורים, תקראו לזה תן וקח – לא משנה מה, השורה התחתונה היא שאתם תיתנו משהו לבעל אתר אחד והוא יתן לכם קישור בתמורה, זה יכול להיות פוסט מעולה שלכם, זה יכול להיות פרסום אצלכם, זה יכול להיות הרשאה לשימוש במידע שיש אצלכם באתר או סיוע לו בצורה כזאת או אחרת – הקישור שתקבלו (אם אינכם פראיירים ויודעים כיצד מודדים איכות) יהיה קישור טוב, מאתר אמיתי, קישורים כאלו אמנם דורשים משאבים רבים, אך מעטים מהם יכולים לעשות עבודה רבה.

Press Releaseים אמיתיים – ולא. אני לא מתכוון לקישורים מאתרי ה-Press Release עצמם שמבחינתי הם שווים כמו קישורים מאתרי מאמרים נאלחים, אני מתכוון ליכולת לייצר תוכן אמיתי שגם יזכה לפרסום באתרים אמיתיים, להשקיע קצת ותוכל לקבל כמה קישורים מאתרי חדשות חזקים בין אם על ידי פנייה ישירה לכתבים (ישנן רשימות כאלו ברשת) או על ידי שימוש בשירותי הפצה לאתרי המדיה.

אתרי לוויין איכותיים – מה הוא אתר לוויין איכותי מבחינתי? אתר שיש לו זכות קיום בפני עצמו, בלי שום קשר להיותו מיועד עבור אתר אחר. כלומר שהוא ממוקם לפחות במאה הראשונים במילה אותה אתם רוצים לחזק, או במילים אחרות מהתחום שלכם. איך לעשות זאת נכון? זה כבר עניין לפוסט שלם אחר, אך אם עושים זאת נכון – התוצאות המוצלחות מובטחות, והסיכוי להענש נמוך שכן בסוף היום יהיה מדובר בקישור מאתר אמיתי שקיים גם עבור עצמו ולא רק עבור הקישור – וכן, ניתן לעשות זאת בהשקעה לא כל כך גדולה, וכן, גם ניתן לנצל את האתרים האלו ליצירת שתפי"ם עם אחרים.
טיפ קטן בנושא:  כשהטרנד של פוסטים אורחים כל כך חזק, מומלץ להוסיף לאתרים האלו דפים עם כותרות כמו "write for us" או "guest post" ודי מהר תקבלו הצעות לפרסום תכנים באתרכם, תכנים לא רעים אפילו תמורת לינק מה-Bio של הכותב.

בוקמרקינג מוגבל מאתרים איכותיים – כן עדיין יש כמה אתרים כאלו ששווים להסתכל עליהם, בפייבר לא חסרים שירותים שישלחו את הדפים החדשים שלכם אל אתרי הבוקמרק הגדולים, מספיקים 10 או 20 כאלו עם גיוון כמה שיותר גדול באנקורים על מנת לאנדקס אתכם מהר – ואף להביא לכם חשיפה וקצת גולשים אם עשיתם זאת בזמן הנכון, באתר הנכון ועם התוכן הנכון, מה שבטוח, לא תענשו במהרה על כמה קישורים כאלו, מומלץ לבחור אותם על פי מדד הטראפיק שלהם באלקסה.

רשתות פרטיות (לא מסחריות) – זהו עצב רגיש בעולם הקידום. אך דעו לכם, שישנן רשתות רבות של אנשים, שהן פרטיות לחלוטין, בין אם רשתות שלהם או אנשים שאיגדו תחתם כמות גדולה של בלוגרים איכותיים בתחומים שונים ובעזרת עסקה מסויימת שכנעו אותם למכור פוסטים מהבלוגים שלהם, כמובן שאיננו מדברים על הספנות תוכן וכאלו, אלא שימוש מושכל בתכנים מקוריים בלבד. אני מוכן להעיד שבתחום זה יש לי את העונג להיות קרוב למכרה זהב שנקרא סרגיי (מי שרוצה שישאל אותו) – שבעזרת לינקים שאני קונה דרכו שמגיעים מרשת פרטית כזאת שהיא מאוד איכותית ומבוזרת הגעתי לתוצאות מרשימות בכל מילה שניסיתי להגיע, ולא פנדה ולא פינגווין לא הזיזו את האתרים מהמקום, פשוט מאוד – כי הקישורים מגיעים ממקומות שלא נענשים בעצמם – הפרמטר לדעתי שהכי חשוב בנושא עדכוני הספאם של גוגל.

אתרי וידאו (אם מביאים טראפיק) – כן, להשקיע כמה דולרים ביצירת כמה סרטונים מטופשים, להפיץ אותם לאתרי הוידאו, להטמיע בכמה אתרי לווין ולזרוק בפייסבוק וגוגל + של האתר, לא קישורים חזקים – אבל יוסיפו משהו, ייתכן שגם קצת תנועה, ובטוח לא יענישו אתכם במהירות – ולא – אל תעשו את זה עם SEnukeX או משהו בסגנון!

קישורים שבורים באתרים אחרים – אני בטוח שכולכם מכירים את המתודה,  לסרוק אתרים רלוונטיים, סמכותיים ומאוד גדולים מהנישה שלכם, למצוא את הקישורים השבורים היוצאים מהם – להציע להם להפנות אליכם וכ'ו. טוב זאת בעצם הדרך הקשה – הדרך הקלה היא לרכוש את הדומיין השבור ולהפנות אותו אליכם. רוצים להאמין לגוגל שזה לא יעבוד לכם? בחירה שלכם. לא להגזים עם זה כמובן, כי אז אולי דווקא כן תענשו.

קישורים ממדיה חברתית – טוב אלו לא ממש קישורים, אבל הם בטוח גם לא יענישו אתכם בזמן הקרוב, קצת מגוגל + , קצת מפייסבוק, קצת שיתופים בטוייטר ולינקדאין, רק יגרמו לאתרים שלכם להראות יותר טוב, בעיקר אם גם תקבלו משם טראפיק, מומלץ לנפח לעצמכם את הקבוצות מעט בעזרת קליקג'קינג – על זה גוגל לא יענישו אתכם, אבל פייסבוק אולי כן.

קישורי גרילה בפורומים – קישורים שקל מאוד למצוא, פשוט לחפש את שם הנישה + המילה Forum או כל פוטפרינט אחר, ולהשאיר שם קישור בתגובה להודעה או משהו, עדיף בעזרת פיליפיני,  עדיף שלא בעזרת Xrumer, כמה קישורים כאלו ללא אנקור יכולים להביא טראפיק לא רע, לגוון את הקישורים שלכם ואפילו לפעמים לסייע למשתמשים אחרים (ברור שאני יוצא מנקודת הנחה שהאתרים שלכם כבר מכילים תוכן מצוין!) כמובן שכדאי לעשות זאת מפורומים איכותיים ואמיתיים ולא זבל, וגם לכבד את החוקים הנהוגים בהם.

כמה כללי אצבע שאני נוקט בהם בנושא הקישורים הנכונים עבור כל הסיטואציות:

- ככל שיש יותר סיכוי שהקישור יביא טראפיק או ככל שהוא מביא טראפיק לאורך זמן, כך הקישור נחשב ליותר טוב.

- ככל שפחות סביר שהאתר ממנו יוצא הקישור ייענש (לא מוכר קישורים בגלוי, לא מלא בקישורי ספאם, לא בתוכן זבל יותר מידי, פעילות חברתית אמיתית, אלקסה כמה שיותר טוב)  – כך פוחתת הסבירות שאתם תענשו בעתיד בגלל אותו הקישור.

- Velocity , velocity ושוב – Velocity (כלומר, הדרגה).

- ככל שלאתר ממנו יוצא הקישור יש יותר קוראי RSS \ תגובות \ פעילות חברתית כך אני חושב שהוא יותר טוב – הרבה יותר ממה שאני מודד את הקישורים אליו, שכן אני יודע שזה אתר שחשוב לבעליו.

סוגי קישורים בהם אני לא נוגע היום עם מקל גם לא בשכבה עשירית:  בוקמרקינג סיטונאי, אינדקסים אקראיים, אתרי מאמרים, רשתות בלוגים מסחריות, רכישת קישורי סיידבר, רכישת קישורי פוטר, נכסי WEB2 סתמיים, ספאם פורומים, ספאם תגובות, WordPress Sponsorship , Hompage Backlinks Networks , פוסטים ממומנים מבלוגים שנועדו רק עבור פוסטים ממומנים, ברוקרים מוכרים של קישורים, אתרי Press Release סתמיים,  כל דבר שמוזכר בו הביטוי Auto Approve.

ומה לגבי ישראל?

בישראל שכרגיל נמצאת בפיגור משמעותי אחרי מה שקורה בחו"ל החיים מתנהלים על מי מנוחות, למעשה פה כל מה שנביא עדיין עובד יופי – בעוד בחו"ל הדגש הוא על האיכות בעיקר, בישראל כל מה שצריך לעשות על מנת להצליח הוא לשים את הדגש יותר על מגוון הדומיינים \ IP השונים המקשרים אלינו כנראה בגלל השוק הקטן שקיים פה, כללי האצבע העיקרים עליהם אני מסתכל בישראל הם בעיקר לגוון באנקורים – ולא להביא ממקומות אשר אתם חושדים שיענשו בעצמם בפינגוין או פנדה או באחד מעדכוני הספאם הקרובים (היינו אתרי זבל, חוות קישורים, אתרי מאמרים ממש ממש גרועים, יותר מידי קישור פוטר או סיידבר או כל פרמטר שמעיד על אתר גרוע), וכמובן להשתדל להביא לפחות כמה קישורים בודדים ממקומות הנחשבים לסמכותיים בתחומכם, אם בכסף או בשת"פ כזה או אחר ביחס נמוך מאוד של אפילו 1:100 או משהו כזה.
אבל בגדול הכל עובד פה יופי-יופי:

אינדקסים

בלוגים סתמיים

אתרי מאמרים

החלפות קישורים לא רלוונטיות

אתרי לוויין עם תוכן סתמי

רכישת קישורים אקראית עם Adsnuke או משהו בסגנון

קישורים מרוסיה – מעורבבים עם קישורים מישראל

קישורי סימניות

בקיצור בדיחה. אפשר לשתות משהו ולהרגע.

מיץ ירוק

מה Black Jack אומר על זה?


לסיכום

במילותי האחרונות פה בפוסט אני שוב חוזר ומדגיש שכמובן מטרתי פה לא הייתה להמליץ לכם על מתודת עבודה כזאת או אחרת או סוג קישורים כזה או אחר (כמובן שאני לא ממליץ פה להשתמש בקישורים מרוסיה על אתרים מישראל) אלא פשוט להדגיש שעדיין קישורים עובדים – ועובדים יופי רק צריך לעשות אותם נכון, לשדרג קצת את המתודות, להעיף לפח מתודות קודמות, לעדכן את הפרמטרים איתן מודדים איכות ולהבין שהעובדה שהיה עונש כזה או אחר זה עדיין לא סוף העולם, ומקורות נורמליים לקישורים לא חסרים היום בכלל,  והעיקר – לא לפחד כלל!

וחשבתי שהדרך הנכונה לעשות זאת היא פשוט לשתף במה שאני עושה היום פחות או יותר. נסיונות בתחום על אחריותכם בלבד, צאו תמיד מנקודת הנחה שכל מה שרשמתי זה קשקוש אחד גדול ולא יאונה לכם רע זה בטוח.

בקיצור מה שצריך הוא להמשיך לעבוד, בצורה מתונה, מדודה, ותמיד לנסות לדאוג לשמור על אפשרות להסרה עתידית של קישורים לעת צרה שלא תבוא – לא לפחד לעשות ניסויים, להשקיע קצת יותר והכל יהיה טוב, הקישורים כאן כדי להשאר, ואל תתפתו לחשוב שלא, וכפי שציינו בפוסט מלפני שבועיים, זאת גם הצהרה רשמית של גוגל.

ובכלל שמחתי שיצא לי לכתוב את הפוסט עם מעבר הדירה המתיש שיש לי השבוע, תנו כבוד ליישוב החדש:

YouTube Preview Image

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.2/10 (13 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +6 (מתוך 6 הצבעות)

לצאת מהפחד: בניית קישורים אחרי פינגווין, 9.2 out of 10 based on 13 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: