אוי קישורים טבעיים, אשיר לכם סרדנת קידום אתרים – כמה שכולנו חולמים עליכם, אותו הגביע הקדוש של גוגל שאומר לנו כמה התוכן שלנו טוב עד כדי שאחרים החליטו לקשר אליו מרצונם החופשי,  מי יודע כמה זמן של מחשבה, איזה סכומי כסף נכבדים וכמה זמן השקענו כדי שנקבל אתכם – הקישורים הטבעיים, אותם אלו שגוגל תמיד אומרים שהם כל כך רוצים, שלהם הם נותנים את הציון הגבוה ביותר – ומכל השאר הם מתעלמים.

אוי מאט קאטס, שראינו כל וידאו שלך, וכל מילה שלך חרוטה על לוח ליבנו – ראינו אותך עם ראש מגולח, ראינו אותך עם זקנקן, תמיד מחויך כמו השוטר הטוב שמנסה לשכנע את הנחקר שאתה לטובתו לפני שהוא מעביר את ההודאה לפרקליטות עם המלצה למאסר עולם. אז שכנעת אותנו,  כן – הבנו שאתרי מאמרים זה לא טוב, שרשתות הבלוגים נשרפו ושכדאי להזהר מבניית קישורים עם אנקורים.

אז מה עשינו?  השקענו כספים באנשי UI מומחים, מעצבים, כותבי תוכן באלפי שקלים (לפי חלק מהשיטות לפחות) שכתבו לנו תוכן ייחודי ומעניין והעלנו אתרים לתפארת תוך כדי אמונה שבגלל שהגולשים יאהבו אותנו כל כך – כמובן שיקשרו אלינו, או לכל הפחות יאותתו לך עם סיגנלים חברתיים, CTRים , זמני שהיה או כל המצאה חדשנית אחרת מבית המדרש בקליפורניה העונה לשם Inbound Marketing, ומשם תהיה קצרה הדרך אל ההצלחה ואל המיקומים הגבוהים הנכספים – ואל זרם הטראפיק הנפלא שיבוא בעקבותיהם.

אוי כמה שהתבדנו



ועכשיו ברצינות – בשנה האחרונה, בעיקר לאחר עדכונים "מפחידים" כמו פינגווין נשמעים יותר ויותר קולות מכל הכוונים שאמירתם העיקרית היא  "המנעו מבניית קישורים יזומה, שכן קישורים שאינם טבעיים מסכנים לכם את האתר!".  אז עכשיו ידידיי בפוסט זה נציג מדוע ובהנחה שאינכם אתר שמקבל כל יום קישורים טבעיים מהמקומות האיכותיים ביותר ברשת או מקהילת הבלוגים הסובבת את התחום שלכם – המנעות מבניית קישורים יזומה היא אולי הטעות החמורה ביותר שאפשר לעשות, שסופה הוא אסון!

אז כמובן שאין סיבה ללכת ולהספים למוות את האתרים שלכם אלא לבנות את הקישורים בצורה חכמה, אך בכל מקרה – המנעות מבניית קישורים היא טעות אסטרטגית מאין כמוה, שבמצבו הנוכחי של גוגל תביא על האתר שלכם חורבן.

מדוע בעצם כולם רוצים קישורים "טבעיים"?

רק כדי לסגור את הפינה, נאמר שכולנו תמיד רוצים ורצינו קישורים טבעיים מהסיבות הבאות:

  • גוגל אומרים שזה טוב והם נותנים להם משקל
  • זה אומר שאנשים מצאו את התוכן שלנו מעניין והחליטו לקשר אלינו
  • זה חוסך לנו עבודה
  • הם באמת אמורים להיות טובים שכן הם בוצעו ע"י אנשים שבחרו לעשות זאת ולקשר ממקומות שהם אכן פעילים.

מתוך הקווים המנחים של גוגל לבעלי האתרים:

טבעיים

פששש מה אתם אומרים?!


האמנם? תיכף נראה.

אך כמו כל דבר גם לקישורים טבעיים אמיתיים מהסוג שאנחנו ממש רוצים יש כמה בעיות:

  • לוקח להם הרבה זמן להבנות
  • הם נדירים מאוד בנישות מסחריות
  • תוכן שיכול להביא כאלו קישורים הוא בד"כ יקר מאוד \ ייחודי – ובכל מקרה לא Scaleable לפרוייקטים רבים או נושאים רבים.
  • קשה לחזות מראש מה יביא כאלו קישורים
  • כדי שתוכן יביא קישורים טבעיים הוא צריך להיות תוכן שכבר חשוף לעיני אנשים כדי שיקשרו אליו לכן הוא כבר צריך שיהיו לו קישורים ע"מ שיוכל להביא קישורים טבעיים….

יופי, סיימנו?  Not By a Long Shot.

נקודה שלא ידעתם, או שידעתם והתעלמתם ממנה היא….

עובדה מאוד פשוטה -  כל אתר מקבל המון קישורים טבעיים!  ואללה?  כן, ואללה.  גם האתר שלי, גם האתר שלכם, וגם כמעט כל אתר שמאונדקס בגוגל, מקבל המון קישורים טבעיים, שמאונדקסים בעצמם, אפילו בלי אנקורים מסחריים, שהם גם מופיעים ב-WMT,  איזה תענוג, הרגע חסכתי לנו כמה חודשים טובים של עבודה,  אז זהו שממש לא.

איזה קישורים טבעיים אנחנו מקבלים בעצם?

וכאן בעצם טמונה הבעיה – אותם הקישורים הטבעיים הרבים שאתר צובר עם הזמן הם קישורים שרובם ככולם הם קישורי סקרייפר מצד אחד או אתרי סטאט \ אנליזה אוטומטית מצד שני (שכל מטרת קיומם היא ייצור תוכן אוטומטי מורכב מכל מיני נתונים כאשר הכוונה מאחורי אתרים אלו היא להתמקם על לונגטיילים ושמות של בראנדים) – ומה שמטריד היא העובדה, שצוברים כל כך הרבה קישורים כאלו שהם יכולים בקלות להעפיל על הקישורים האמיתיים שלנו (טבעיים או לא) ואף לגרום לענישה, ומכוון שאין לנו אפשרות לשלוט על קצב הבנייה שלהם ואיכות האתרים מהם מגיעים הקישורים (שהיא תמיד ירודה), בהחלט יש כאן סיבה לדאגה.

וניתן דוגמא:  הנה אתר שנבנה כחודשיים לפני הפינגווין הראשון עם השקעה עצומה בנושא ה-UI , שימושיות , ייחודיות , תוכן מקצועי ומעולה מעל כל האתרים בתחומו – וכמובן בגלל שהכל התבסס על קידום מאוד לבן – לא הייתה אליו בניית קישורים בכלל אלא רק הוספת תוכן מעולה והתבססות על קישורים טבעיים, לאחר הפינגווין הראשון – התפלגות קישוריו הייתה בערך כך:

לפני פינגווין 1 -  מעט קישורים טבעיים טובים + מעט קישורים טבעיים "אוטומטיים"

פינגווין 2 – מעט יותר קישורים טבעיים טובים + יותר קישורים טבעיים "אוטומטיים" מאשר הטבעיים

פינגווין 3 – בערך אותה כמות של קישורים טבעיים טובים – הרבה יותר קישורים טבעיים אוטומטיים.

ולהמחשה אמיתית (את התמונה בגודל מלא אפשר לראות כאן (להדביק בטאב חדש): http://www.xrumer.co.il/wp-content/uploads/mykoi.png) :

קישורים טבעיים

כל המסומנים באדום הם קישורים טבעיים אוטומטיים – כל מה שלא מסומן הם קישורים טבעיים נורמליי


מה אנחנו רואים פה בעצם?  מתוך 58 דומיינים מקשרים לאתר שגוגל מזהה – 40 הם קישורים טבעיים שנוצרו בצורה אוטומטית כזאת או אחרת! בעוד האתר עבר את מבחן הפינגווין הראשון, ואת השני, בשלישי כבר נטתה הכף לרעתו בשל ריבוי הקישורים הטבעיים הלא רצויים – מה שכמובן מפריך לחלוטין את ההנחה "שגוגל מתעלם מקישורים כאלו":

לחטוף מקישורים טבעיים

ובואו ניקח עוד דוגמא, לבלוג חביב שעליו לא התבצעה עבודת קישורים אלא הוא התקיים רק מקישורים טבעיים שנוצרו אליו במשך הזמן, ונראה מהיכן הגיעו קישוריו ומה עלה בגורלו:

קישורים טבעיים לבלוג

איזה כיף , כמה קישורים טבעיים!


כלומר מתוך 128 קישורים מדווחים ב-WMT  ישנם 47 דומיינים מקשרים שקישרו אוטומטית  – לצערי את צילום המסך מהפינגווין הראשון שהיה באפריל אין לי כי WMT שומר הסטוריה של שלושה חודשים, אבל הבנתם את הנקודה שרציתי להעביר, ודוגמאות כאלו יש עוד לרוב…

אגב: זה עוד מבלי לדבר על עונשים בגלל פנדה שקורים בשל כמות אתרי הסקרייפר הרבה שמשכפלת תכנים של אתרים + אותם קישורים טבעיים גרועים = מתכון לאסון.

מסקנות זריזות:

  • אי בניית קישורים לאתר והפקרתו לרוחות הקישורים הטבעיים של הרשת היא מסוכנת מאין כמוה אם האתר שלכם אינו אתר רציני בעל קצב מהיר של בניית קישורים טבעיים ואיכותיים!
  • בניגוד לכל ההצהרות – גוגל עדיין ממש לא במקום שהם יודעים לנפות את הקישורים הגרועים ולא להתחשב בהם (אהמ… Negative SEO?) אז נכון שהם הפסיקו להתחשב בקישורים שמגיעים מכמה אתרי סטאט מספימים ידועים – אבל מרובם המוחלט שצצים כמו פטריות אחר הגשם, הם ממש לא מתעלמים עדיין.

אז איך בעצם אפשר להתמודד עם הבעיה הזאת?

למעשה ההתמודדות היא די פשוטה:

  • בנו קישורים יזומים! אני אומר זאת חד וחלק – אם מקדם אתרים אומר לכם לא ליזום קישורים תזרקו אותו מכל המדרגות (בהנחה שאינכם בראנד גדול ורציני או בעלי יכולת להפוך לכזה) -  בנו קישורים טובים, ממקורות טובים, אבל תבנו.
  • תהיו במעקב אחרי הקישורים הטבעיים שנוספים לכם מאתרים כגון אלו – ותחסמו אותם בעזרת ה-Disavow Links tool, אני בטוח שכאשר מספיק אנשים יעשו זאת, גוגל כן ילמדו להתעלם מהם בסופו של דבר.
  • אל תאמינו להכל, גוגל זאת עדיין מכונה, נכון שהיא מאוד חכמה והיא הומצאה ומתוחזקת ע"י המון אנשים מאוד חכמים – אבל כל שבוע יש לנו ראייה שאנחנו צריכים לעבוד מולה עם שבע עיניים פקוחות לרווחה.

לסיכום

לא לזה פיללנו כאשר רצינו קישורים טבעיים – אבל מה שכן למדנו הוא, שעדיין לא הגיע הזמן לזנוח את בניית הקישורים יזומה, לשנות מתודות ולשדרג איכות אולי כן,  לעבוד בצורה חכמה יותר עם אנקורים – בטוח, אבל ממש לא להגיד "שלא בונים יותר קישורי" או שנגמר עידן תרומתם של הקישורים, שכן ברור לכולם שאם הקישורים הגרועים מסוגלים "לתרום" לנו – אז וודאי שהטובים יתרמו הרבה יותר.

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 9.3/10 (17 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +8 (מתוך 8 הצבעות)

הצד האפל של הקישורים הטבעיים, 9.3 out of 10 based on 17 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: