כלים לקידום אתרים, כל הטכנולוגיות וחידושי האוטומציה
המצגת שלי מכנס ה-SMX ב-6.1.13
אז השנה היה לי את העונג להשתתף גם בכנס ה-SMX השנתי שנערך בירושלים (האמת שללא השתתפותי כמרצה אני מניח שהיה סיכוי נמוך למדי שהייתי נוכח שם), לצער גם השנה לא נכחתי בהרצאות למעט בפאנל בו השתתפתי שהיה נקרא "SEO אגרסיבי" ועסק בטכניקות שחורות כאלו ואחרות ולאחריו הסשן הרגיל של השאלות והתשובות. ובקיצור, כמיטב המסורת של הכנסים בהם יצא לי להשתתף – גם הפעם אשתף פה את המצגת שלי מהכנס בתוספת הפירוט וההסברים שלא יכלתי להכניס ב-10 דקות ההרצאה שהיו לכל אחד בפאנל.
ונושא המצגת הפעם הוא - האם ייתכן שקניית קישורים בעלי אנקור טקסט מדוייק המקשרים מאתרים באיכות נמוכה מאוד, בשפות זרות עדיין בעצם עובדים לאחר פינגווין?! אז טוב, אני מניח שמי מכם שהם מהקוראים הקבועים של הבלוג הזה, יודעים את התשובה – שהיא כן. ולכן נמשיך פשוט לפרטי מקרי המבחן הרלוונטיים.
החלק הזה מצריך קצת רקע מקדים: לאחר עדכון הפינגווין הראשון שהיה בתאריך ה-24 באפריל בשנת 2012, וכל הרעש שנוצר לאחריו, התחלתי בסדרת מקרי מבחן ארוכה למדי כדי לראות "מה בעצם השתנה פה?" ומה כן עובד ומה לא עובד, סדרת מקרי המבחן שחלקה נעשתה סתם תוך כדי עבודה שוטפת וחלקה במטרה תחילה של בדיקת הנושא – למעשה נמשכת עד היום (בעיקר בשל ההצלחה המרשימה שנצפתה במקרי המבחן) ומקרי המבחן כללו את הנבדקים הבאים (פחות או יותר – שכן בגלל מספר המבחנים הרב לא נכנס לפרטים):
- בערך 50 מילות מפתח שונות.
- רוב ביטויי המפתח היו מפוזרים על פני אתרים שונים.
- ביטויי המפתח נועדו לקידום חלקם בישראל, חלקם בארה"ב.
- הנישות בהם נמצאו ביטויי המפתח: בריאות, פיננסים, משפטים, בעלי מקצועי (ולאחרונה גם טכנולוגיה אם זכרוני אינו מטעה אותי)
- תחרותיות המילים נעה בין תחרות בינונית נמוכה – עד לגבוהה מאוד, כאשר אני מודד את התחרותיות בעיקר לפי מספר החיפושים (הפוטנציאל הכלכלי של הנישה) כמות המתחרים הפעילים בנישה, הותק שלהם ובראנדים חזקים הפעילים בנישה.
- האתרים שנבדו היו בהתפלגות של בערך 40% אתרים חדשים (במצגת כתוב בטעות Old) ו-60% אתרים קיימים או מבוססים – כשאשר את הבדיקה עושים על דפים חדשים שלהם שלהם שרוצים לקדם או על מילים שלהם שמעולם לא קודמו בצורה פעילה.
- כאשר נסתכל בצורה פרטנית על העמודים שקיבלו את הקישורים נוכל לראות שב-70% מהעמודים (או דפי הבית) הקישורים היחידים שהתקבלו הם אותם קישורים ירודים וב-30% היו מעורבים גם קישורים אחרים שמן הסתם היו קצת יותר טובים, אך עדיין מלאכותיים, קנויים וכו' לא משהו סמכותי במיוחד, זה בטוח.
סוגי הקישורים או מאפיינים הקישורים שהתקבלו היו להלן:
- ברוב המקרים המוחלט היה מדובר בקישורים שהם Cross Language – כלומר משפה אחת לשפה שנייה, כלומר ללא רלוונטיות תוכנים או גאוגרפית בין הקישורים (מיותר לציין שגם קישורים אלו לא העבירו שום טראפיק כמו שנראה בדוגמאות בהמשך).
- מדובר בקישורים מהשפה הרוסית לעברית (בטח זוכרים את הפוסט שלי בנושא)
- רוסית לשפה האנגלית
- אנגלית לשפה העברית
- וגם חלק אנגלית לאנגלית (שוב ללא רלוונטית תוכנית מכוונת לפחות ברוב המקרים המוחלט)
- כמות האנקור טקסט המדוייק בה השתמשנו ביצירת הקישורים נעה בין 30% – 70% אנקורים מדוייקים, גם כאשר לא השתמשנו באנקורים מדוייקים השתמשנו בוריאציות די שקופות של שינויי אנקור טקסט ומידי פעם בכתובות ה-URL של הדפים המקושרים.
- ואני מוסיף עוד כמה נתונים ששכחתי: כל הקישורים הגיעו מעמודי בית של אתרים
- PR2 מינימום
- לפחות 10 עמודים מאונדקסים בגוגל
- רק מדומיינים ייחודים (כלומר לא יהיו שני קישורים שלי לאתרים שלי על אותו דומיין)
הנה אתר לדוגמא ממנו הגיעו הקישורים – ניתן לראות כמה השקענו בברירת אתרים איכותיים ביותר, בעלי תוכן ייחודי שנכתב על ידי "כותבים מליגת העל" שמועיל לגולשים, כמו כן שכונת הקישורים היוצאים בדף גם מדברת בעד עצמה שכן בלי ספק מדובר באתר אוטוריטה בתחומו המדורג במיקומים גבוהים בכל מילות המפתח בהן הוא מתחרה (ואני משוכנע שלא נוכל למצוא לפחות עוד 1000 שנראים בדיוק כמוהו)
למי שלא שוכנע מהדוגמא הקודמת הנה עוד דוגמא לאתר בעל UI פשוט ומנצח שאין ספק שתרם רבות לערך הקישורים היוצאים ממנו, שאם לא כן אני לא יכול לראות סיבה מדוע יש כל כך הרבה כאלו? מייד החלטתי שברור שזהו מקום שאני רוצה להיות בו ולהצטרף לצוות המנצח של הביטויים המקושרים מהעמוד הזה.
כידוע לכל דבר בעולם יש מחיר – במקרה של הקישורים שאיתם עבדנו פה המחיר לא היה ממש גבוה, כאשר היה מדובר בקישור הריטיינר – עבור כמות של כמעט 400 קישורים שילמנו קצת יותר מ-70$ לחודש, ועבור הקישורים הקבועים (בצד ימין) שגם הגיעו מאתרים באנגלית – שילמנו קצת יותר מזה, אך באופן חד פעמי. כך שאפשר לומר שבעלות של 100 – 200$ ניתן להביא כמות של קישורים שתספיק לקידום שלא לא מעט דפים – גם בנישות לא קלות.
התוצאות שהתקבלו לאורך חודשי מקרי המבחן היו מענייניות למדי:
- כאשר היה מדובר במילים שקודמו בישראל – כמעט 100% ממקרי המבחן הגיעו לעמוד הראשון.
- כאשר היה מדובר במילים שקודמו בגוגל ארה"ב – מילים בתחרותיות בינונית\נמוכה – הגיעו בקלות לעמוד הראשון, מילים בתחרות גבוהה יותר דשדשו קצת יותר בעמוד 2 – 3 ומילים בתחרות גבוהה לא ממש התרוממו למעט מקרים בודדים.
- באופן כללי 80% מהמילים שכן הצליחו להגיע לעמוד הראשון – הצליחו גם להתברג לחמישיה הראשונה של התוצאות ולא נשארו בתחתית העמוד.
- 0% מהמילים נפגעו בעדכוני פנדה שבאו (למרות שהקישורים הגיעו מאתרים שבהכרח היו אמורים להפגע מעדכוני הפנדה, תוכן משוכפל, מתורגם זול וכדומה)
- בעדכון הפינגווין 2 – 3 נפגעו סה"כ 2 או 3 מילים מתוך סך מקרי המבחן שנעשו – לא יודע למה, כנראה שזה גם היה כרוך בהסרת קישורים.
- נקודה מעניינת וחשובה: במקרי מבחן מסויימים בהם המילים שהגיעו למיקומים גבוהים והראו אחוזי CTR ב-WMT שהיו גבוהים מ-1% , מיקום המילים נשמר – גם לאחר הסרת הקישורים, בצורה עקבית (ממליץ לעיין בפוסט שלי הקודם בנושא ה-Search queries שמרחיב על הנושא)
כאן ניתן לראות מדדים לדוגמא של כמה אתרים שקיבלו קישורים מסוג זה, ניתן לראות את העליה העקבית לאורך תקופת זמן ארוכה – גם בקפיצות מאוד מהירות למעלה, ומה שנראה באופן מיוחד במדדים האלו היא העובדה שניתן לראות שגם לאחר ה-Penguin Refresh השלישי עדיין נמשכה מגמת העליה העקבית ללא שום שינוי מהותי, למעשה במקרים אלו, העלייה נמשכת עד היום בזמן פרסום פוסט זה.
לעומת זאת, כפי שדיברנו בפוסט הקודם על הקישורים הטבעיים מלפני שבוע שבועיים – ניתן לראות פה את אותה דוגמא של אתר בקרה שקיבל רק קישורים טבעיים, או ללא בניית קישורים בכלל – ואת היחס שהוא קיבל מפינגווין, מה שמראה עד כמה מדובר באלגוריתם איכותי שיודע לזהות קישורים אמיתיים ואתרים מושקעים.
ולהלן המסקנות מכל מקרי המבחן (לפחות חלקן המהיר והמתבקש):
- קישורי ספאם מאיכותי ירודה המגיעים מאתרים לא קשורים עדיין בהחלט מקבלים ערך חיובי – נתון שאני בספק ישתנה גם בשנה הקרובה.
- עדכון פינגויין עדיין עושה עבודה גרועה ביותר באיתור ואבחנה בין קישורים כאלו לבין אתרים שקיבלו קישורים טבעיים או לא קיבלו קישורים בכלל.
- למרות כל האמור – אני מאמין שהשימוש בקישורים כאלו הוא כנראה רעיון גרוע מאוד לטווח הארוך ולא מומלץ לאתרי הכסף שלכם זה בטוח, אך לצורך המחקר הכל הולך!
- כמובן שכמו תמיד – נשארה המסקנה שעדיין קל מאוד לדרג מילים בתחרות שהיא "לא הכי גבוהה בעולם" גם אז לטווחי זמן קצרים שלכל הפחות יהיו משתלמים – ובכל מקרה נראה שגם לטווחי זמן ארוכים יותר מזה.
- וכמובן – לכל מי שעדיין שואל "האם קישורים משפות זרות עובדים - אז התשובה הייתה ונשארה עדיין כן גדול - האם זה חכם? תחליטו בעצמכם, אבל עובד.
לסיכום
נהניתי מאוד מהפאנל ומהמצגת ומסשן השאלות והתשובות שבא לאחריו, גם השכלתי משאר המרצים – שגיא (Black Jack ידידי היקר), ארי נחמני, וזיו דסקלו, כל אחד תותח מוכר בזכות עצמו. וכמובן תודה רבה למארגנים ולגלעד ששון שהזמין אותי להשתתף.
אם כי כאמור אני מניח שהמצגת לא תפיל מהרגליים את מי שעוקב אחרי הבלוג, עדיין מקווה שיעניין מישהו – וכרגיל, הניסויים לא על אחריותי…
אולי יעניינו אתכם גם:
שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
הדפס פוסט | פוסט זה נכתב על ידי טל פריהר ב 7 בינואר 2013 בשעה 14:11, ונמצא בקטגוריה מקרי מבחן וניסויים, קישורים. עקוב אחר התגובות לפוסט בעזרת RSS 2.0. אתה יכול להשאיר תגובה או טראקבק מהאתר שלך. |
בערך לפני 6 שנים
מצגת יפה. אין לי מה להוסיף מעבר לזה.
בערך לפני 6 שנים
ניר כל עוד זה בא ממך, אני אקבל זאת כמחמאה , בעיקר אהבתי את גרסת המצגת המיוחדת עם התוספות המאולתרות בכנס....:)
בערך לפני 6 שנים
יש לך טבלת EXEL ממש יפה :)
בערך לפני 6 שנים
סרגיי אין מה לומר אתה אומן! :)
בערך לפני 6 שנים
האם המחקר בחן גם מקרים של קידום אגרסיבי לביטוי חיפוש שתוצאות חיפוש מסויימות שלו כבר נענשו ב"פינגווין"?
בערך לפני 6 שנים
כן, לא מעט כאלו. אני באופן כללי לא כל כך מבין את ההגיון ברעיון של המודל שאתה מציע על ענישה לפי תור - הרי לפי ההסברים של גוגל כיצד הם מבצעים עדכונים שקשורים ב REFRESH (היו למאט קאטס וידאוים בנושא)
הם עושים חישוב מחדש אדיר של כל התוצאות שאמורות להיות על כל האינדקס שלהם ב Offline ואז את הפלט הם מעלים וקורה מה שנקרא "עדכון פנדה מספר X" או פינגווין וכ'ו - מה שאמור להשפיע על כל הביטויים בכל האינדקס...
בערך לפני 6 שנים
יש מקרים קיצוניים מצד שני..למשל האתר של המנעולן..עלה / ירד
אני חושב שיש פרמטר נוסף שכדאי לשים לב אליו
(לדעתי דיברנו על זה פעם?) והוא הערך של אותו עמוד / קישורים איכותיים המפנים כבר לאתר
גוגל לדעתי מתייחסים לא רק לכל קישור בנפרד, אלא גם לכלל הקישורים ביחד, וקישורים איכותיים וטובים ולגיטימיים מעלים את הערך של קישורי זבל'ה...
בערך לפני 6 שנים
נכון - אגב המנעולן נכלל אצלי ברשימה פה :)
לגבי החלק השני - צודק לגמרי! זה מאוד משמעותי, וגם את זה ציינתי למעלה, אך לצערי לא השכלתי לנסות לבודד את זה -
כלומר לעשות איזה סטטיסטיקה של - "האם מי שנפל הוא גם זה שלא היו לו קישורים נורמליים" - זה בטביעת עין כללית היה נראה שלא ממש :)
בערך לפני 6 שנים
הייתה אחלה הרצאה! הצלחתם להעיר ולעניין את כולם למרות שהיה סוף היום (וגם להצחיק על הדרך)
בערך לפני 6 שנים
תודה טל! בהחלט היה משעשע, הבעיה היא שאח"כ כולם חושבים שזה מה שאני עושה ולא סתם בתור ניסויים, אבל איך אומר No Pain no gain :)
בערך לפני 6 שנים
טל אתה גאון!
אומנם זה מסוכן מה שאתה עושה פה לעשות על אתרים שאתה בונה עליהם לטווח ארוך וכנראה גוגל יגדילו ראש ויבינו איך מבדילים בין ספאם לבין קידום "אורגני" אבל בהחלט תוצאות שבעידן פוסט פינגויין לא היו אמורות להתקבל, אבל כמו בכל דבר גם בגוגל ישראל לעומת גוגל עולמי אנחנו מפגרים בכמה שנים...
בערך לפני 6 שנים
מפגרים בכמה שנים? הנה הראיה פה! גם בארה"ב זה עובד, אמנם קצת פחות טוב כי אני מניח שגוגל קצת יותר טובים בהבנת השפה שם - אבל עדיין עובד די יפה.
ואכן מן הסתם זאת עוד חגיגה שלא תמשך לנצח (אם כי אני מכיר כאלו שטוענים אחרת... אבל מי יודע, אם זה נמשך עד היום....
בערך לפני 6 שנים
היי טל,
תודה על המצגת המעולה. כמה שאלות:
1. האם אתה סופר OBL בלינקים שאתה קונה?
2. עשינו ניסוי מצומצם בקשר ללינקים מאנגלית לעברית(בערל 10 ביטויים) ולא נראתה השפעה, יכול להיות שהסוד טמון בכמות?
בערך לפני 6 שנים
היי פיקי,
1. בלינקים מעפנים כאלו? לא. אם אני קונה משהו איכותי, ודאי - לא ממש סופר, אלא דואג באופן כללי שהמקור יהיה איכותי בהסתמך על לא מעט פרמטרים.
2. ייתכן בהחלט :) תלוי גם איזה לינקים ומאיפה.
בערך לפני 6 שנים
עכשיו אתה חייב לפרט בערך מה הפרמטרים שלך:)
אני בדר"כ מחפש:
Alexa=3
OBL20+ (זה והאלקסה הם המדדים הכי חשובים לי)
אונדקס בחודש האחרון
יחס לינקים/דומיינים מקשרים קטן מ3
גיוון אנקורים
מה אתה אומר?
בערך לפני 6 שנים
התגובה התעוותה לחלוטין משום מה....
Alexa קטן ממיליון
PR 3 ומעלה
OBL קטן מ40
אונדקס בחודש האחרון
יחס לינקים/דומיינים מקשרים קטן מ3
גיוון אנקורים
בערך לפני 6 שנים
אוקיי זה בקווים כלליים , יש הרבה יותר מזה פשוט זה מוכן לי בקופי פייסט:
PR1+
}name of niche }
Unique C Class IP
Domain Authority > 25
Hosted in target country
Only real and live blogs
Not many outbound links
Blog Must have Readers / Comments / Social Shares or likes
Only relevant blogs to our keywords
No Penalized blogs (must be found in google search)
Must have indexed pages
Must have inbound links
Must have real PR – No Fake PR
בערך לפני 6 שנים
מה לעשות ובכל הודעה על הרצה נוספת של "פנדה" הם מודיעים מה יהיה שיעור ביטויי החיפוש שיושפעו ממנה (בסביבות 1%). איך אפשר להסביר את ההודעות הללו אחרת?
בערך לפני 6 שנים
אבל הם מודיעים זאת אחרי ההרצה והפריסה למיטב הבנתי , לא ?..
וברור שתמיד יהיו אחוזים מושפעים - הרי הרשת היא דינאמית וישנם שינויים רבים בין עדכון לעדכון... עדיין לא מובן לי.
בערך לפני 6 שנים
אין ספק מצגת מעניינת!
תותח!!!
בערך לפני 6 שנים
תודה עמית!
בערך לפני 6 שנים
טל, לא הייתי בכנס, אבל למיטב הבנתי , הוסרה סופסוף סברת הקונפירציה שטל פריהר ובלאק ג'ק הוא אותו איש ;-)
אני לא מבין ובאמת שלא מצליח להבין את זה כמה שאני לא אתאמץ,
זה הרי צריך להיות כלכך פשוט לגלות את האתרים האלה שמוכרים קישורים, בטח מוכרים קישורים בצורה שאתה מציג כאן ולדפוק אותם ועל הדרך את אלה שקונים קישורים. אני מתנצל , אני ממש לא מבין, זה טכנית צריך להיות אחד הדברים הכי פשוטים שיש...
כאילו העכבר של גוגל מגיע לאתר, סורק אותו, נותן ערך לקישורים היוצאים ולא מבין שמשהו פה מסריח?! ברצינות, כאילו זאת חברה של איזה 30 מיליארד דולר בשנה, איך זה יכול להיות?
בערך לפני 6 שנים
חה כן! עוד לא יאשימו אותי בזה יותר! חוץ מזה מי יחשוב אני הוא? כל מי שקורא את הבלוג שלו רואה שהוא הרבה יותר חכם ממני וגם מתכנת מוכשר ואני ממש לא :)
ומה שאתה אומר זה בדיוק מה שאני אומר כל שבוע כשאני עובר על הדברים האלו - באמת צריך איזה אלגוריתם מתוחכם ממש כדי להבין שהקישורים האלו זה זבל?!
בערך לפני 6 שנים
מקצוענות
תודה!
בערך לפני 6 שנים
תודה אורי , מה שבטוח זה משעשע :)
בערך לפני 6 שנים
מעולה :) פשוט מעולה!
זה לא סוד שאומנם מתקדמים בגוגל ומצליחים לחדד את מנוע החיפוש... אך מעל זה, הם ללא ספק מצליחים להפחיד את כולם ולגרום לאנשים לשקשק רק מהלוחמה הפסיכולוגית.
אני מכיר אנשים שמהפינגווין ועד היום נשארו קפואים במקום...
בערך לפני 6 שנים
תודה אורי! אגב איפה היית בכנס? לא ראיתי אותך ושגיא אמר שאתה שם
בערך לפני 6 שנים
עובד טוב
ברור שעובד
ימשיך לעבוד טוב בשנתיים הקרובות אני בטוח
דווקא טכניקה נחמדה לחיזוק הmoney site
אך לא כדרך פעולה בודדת לטעמי...
בערך לפני 6 שנים
חחח אתה חזק רועי ולעניין :)
וכדאי להזהר אם מדובר באתרים שהם לא חזקים גם ככה- יש לי יותר מלקוח אחד שביקש קישורים כאלו בתור חיזוק ואני דואג להבהיר טוב טוב טוב את ההשלכות הפוטנציאליות של מהלכים כאלו (טפו טפו עד היום אחרי 23 פנדות ו-3 פינגויינים הכל היה בסדר, אבל עם גוגל כמו גוגל לך תדע מה יוליד יום ואיזה קריזה תצא מהם פתאום)
בערך לפני 6 שנים
גדולים ממני אמרו
איפה שיש סיכון יש רווח ...
בערך לפני 6 שנים
...אבל אמרו גם שקרנות פנסיה ואתרים שהושקע בהם כסף רב אסור לסכן, ועדיף להסתפק ברווח מועט.
בערך לפני 6 שנים
אבל גם בסיכון צריך לדעת שהרווח עולה על הנזק הפוטנציאלי :)
וגם מה שעמנואל אמר
בערך לפני 6 שנים
ללא ספק זה עובד, במיוחד בישראל.
אם אני רואה מתחרה שעושה שימוש בזה (רואה את הלינקים שלו בעיקר באתרים ברוסית עם PR גבוה) ואני רוצה גם. האם יש לי דרך לאתר את המערכת שמוכרת את הקישורים?
בערך לפני 6 שנים
למה לאתר את המערכת שמוכרת לו? פשוט תבחר מערכת כלשהי \ פרילאנסר שיעשה זאת בשבילך ותקנה לעצמך
בערך לפני 6 שנים
כל הרעיון כאן שאני יודע שמה שהוא עושה עובד ואני לא צריך לעשות עבודה של ניסוי וטעיה איזה פרילנסר\מערכת עובדת ואיזה לא
בערך לפני 6 שנים
מה זה משנה המערכת אבל? פשוט תקנה אותו סוג של קישורים אין צורך לשכפל את האתרים שמקשרים אליו, זה אותו זבל מן הסתם :)
בערך לפני 6 שנים
עד כמה שזכור לי ההודעות על שיעור ביטויי החיפוש המושפעים מההרצה מנוסחות בזמן עתיד ולא בזמן עבר, ומתייחסות לשיעות ביטויי החיפוש ולא לשיעור תוצאות החיפוש. ומכאן המסקנה שהקריטריון לסדר בתור הוא בחירה מוקדמת של ביטויי החיפוש.
בערך לפני 6 שנים
מאיפה הסקת שזה מנוסח בזמן עתיד ולא הערכה על מה בערך השתנה לאחר ההרצה ?
A googler say: we have just released a panda update affecting ~1% .... משהו בסגנון
בערך לפני 6 שנים
Thanks, Tal, you were great
בערך לפני 6 שנים
תודה דן
בערך לפני 6 שנים
הכוונה שלי היא, שהמתחרה שלי עשה שילוב חזק מאד של לינקים לגיטמיים וטובים עם לינקי ספאם (אבל גם אלו מאתרים בעלי PR 4 ומעלה עם מעל 500 דפים מאונדקסים, כשמהדף עצמו יוצאים החוצה רק 5 קישורים). הכוונה שלי הייתה איך אני יכול להשיג גם אתרי ספאם "איכותיים" כמו שלו?
בערך לפני 6 שנים
הבנתי אותך,
תראה באופן כללי ב-99% אחוז מהמערכות לא תמצא ראייה בעמוד המקשר שאומרת היכן הקישור מוצע למכירה מסיבות מובנות, ואם כן תמצא ראייה לכך - לא בטוח שאתה רוצה לקנות משם קישורים.
מה שאתה צריך הוא פשוט באופן כללי למצוא מה המערכות שמוכרות קישורים חזקים כאלו ולעבוד איתן במקרים בהם אתה רוצה להעשיר את מיקס הקישורים בסוג קישורים כאלו - וכך לא משנה מי יהיה המתחרה תמיד תהיה לך האפשרות בארסנל :)
בערך לפני 6 שנים
המלצות? פוסט בנושא? איך מתחילים לאתר מערכות כאלה?
בערך לפני 6 שנים
הכי פשוט - מוצאים פרילאנסרים ממדינות היעד (דרך אחד מאתרי הפרילאנסרים בחו"ל) ומבקשים רשימות בתור התחלה + המערכת מהם הביאו אותם ומשם מתקדמים..
בערך לפני 6 שנים
עופר, תנסה באתרים האלה:
wickedfire.com
digitalpoint.com
warriorforum.com
טל, אני חייב להגיד שהתוצאות האלה סותרות את כל מה שאני יודע וחוויתי בשנה האחרונה (לא נחזור על הסיפור על האתר שלי שוב...).
הענין הוא שלגבי אתרים בארץ קניית לינקים זבל עדיין עובד, אבל כולם מבינים (או לא) שזה רק שאלה של זמן עד שהאתרים האלה יפלו כמו בארה"ב.
אתה אומר שלא היית ממליץ לטווח הרחוק. אני לא הייתי ממליץ גם לטווח הקשר :-)
בערך לפני 6 שנים
שלושת המקורות שציינת הם שלושת המקורות הכי לא מומלצים בעולם לקניית כל סוג של קישורים - אם השתמשת בהם, אין פלא שלא הצלחת :)
בערך לפני 6 שנים
אני אשמח אם תשתף אותי במקורות אחרים
בערך לפני 6 שנים
היי טל,
תודה על הפוסט אני ממש לומד ומתפתח תודות לך.
בניתי כמה אתרים והחודש הזה יוקדש לשיפור מיקומים ונבירה בבנייה נכונה של לינקים. אז תודה שוב על הפוסט בנושא.
בערך לפני 6 שנים
תודה ובהצלחה!