טוב כותב קרוב משכן רחוק – אוי כמה דם יזע ודמעות שפכתי על הנושא הזה, אם יש תחום אחד שאני יכול להגיד שהוא יותר מסובך לי מתחום הקישורים בשנת 2012 הוא תחום התוכן, אין דבר שאני מתקשה יותר מאשר למצוא כותבי תוכן איכותי – כאשר ההגדרה שלי לתוכן איכותי היא: תוכן שהייתי מוכן לפרסם אצלי באתרים \ בלוגים שלי, לא של לקוח שאתם לא שמים עליו, אלא ממש בנכסים אמיתיים וחשובים שהגולשים בהם מעניינים אותי (בהנחה שאין לי כוונה\זמן\יכולת\רצון לכתוב את התוכן הזה בעצמי) ואני לא מדבר פה על כתיבת תוכן שיווקי שממיר עבור דפי נחיתה ואתרי מכירות למיניהם – שזה נושא אחר בפני עצמו, אלא על תכנים מעניינים, מחדשים ואמיתיים, שאני מוכן לשלם עליהם כמה שצריך, רק שיהיו כאלו.

אך גם העובדה הזאת שאני מוכן לשלם אם צריך לא ממש עזרה לי, אם יש לקח אחד ויחיד שלמדתי בכל שנות עיסוקי בתחום האינטרנט והאתרים הוא:

אין כמעט כזה דבר תוכן איכותי ומקורי ממישהו שלא מבין ספציפית בתחום עליו הוא כותב! (שימו לב שתרגום לא נחשב פה, נדבר עליו ספציפית)

עשיתי אינסוף נסיונות, עברתי אינספור כותבים, ומה שהייתי רוצה לשתף בפוסט הזה הוא בממצאים שלי לגבי מקורות תוכן, מה הם הטובים שמצאתי ומה הם הכשלונות שמהם אני משתדל להזהר, ונקווה שכולנו נשכיל…



תוכן איכותי - היכן?

בחיפושי אחרי הגביע הקדוש של התוכן האיכותי (ואני לא מדבר על תוכן איכותי בגלל גוגל – אלא על נושאים שבאמת קרובים לליבי ואני רוצה לכתוב עליהם מידע שימושי) 99.999999% מכותבי התכנים בהם נתקלתי היו מהסוגים הבאים:

הילד הקטן – גילו נע בין 14 – 17 ,  יש לו כמה גיגים בכרסאות הישראליות של פייבר מטרתו היא בעיקר להעסיק את עצו בשעות של אחרי ביה"ס וגם לעשות כמה שקלים על הדרך, רק מה, הוא עדיין לא יודע עברית בצורה מושלמת וגם מסיבות יומהולדת של החברים וכל מיני דברים בסגנון מפריעים לו באמצע, אז נכון שהיתרון הוא מחירים זולים, אבל תצטרכו נס כדי לראות למעשה את המאמרים אצלכם ביד וגם אם תראו אותם – סביר להניח שהם לא יהיו כאלו שאפילו יעברו אישור באתרי המאמרים בישראל, שעם מצב אתרי המאמרים – זאת תעודת עניות רצינית.

הספינר – כשמו כן הוא, ההבנה העיקרית שלו היא בתחום ה-Synonymous, הוא יקדיש שעות רבות כדי להכין את המאמר שלכם לספין ואז בלחיצה אחת ייצר ממנו 40 עותקים שעוברים CopyScape, אז נכון שזה עדיין עובד היום יופי בישראל ובעוד כמה נישות בעולם, אבל צריך לזכור שיכולת זיהוי ה-synonymousים של גוגל כבר מזמן הרבה יותר טובה משל כל הספינרים שקיימים היום בשוק, אז מי ש-22 עדכוני פנדה לא שכנעו אותו, עדיין מוזמן לקחת את הסיכון עם סוג זה – שהמאמרים שהוא מייצר, גם אם יהיו קריאים לעין הלא ממוקדת, בטוח לא יהיו איכותים – ועם כל זה אין לי בעיה, רק שיש כאלו שלא יספרו לכם את זה לפני שהם יספקו לכם את המאמרים, וזה כבר מעצבן, בעיקר אחרי שהציגו את עצמם ככותבים איכותיים.

המעתיקן – הוא פשוט גרסה אנושית של הספינר, ייקח כמה מאמרים, יחבר כמה משפטים מתוכם ואת השאר ישלים עם כמה מילים נרדפות, והנה לכם מאמר מקצועי לשיטתו, רק מה, כאשר תקחו פסקה מתוך המאמר ותחפשו אותה בגוגל – תקבלו עוד 20 תוצאות שגוגל זיהה כ"מאוד דומות", שלא לדבר על כך שאין לכם מה לחלום אפילו על "ערך מוסף" במאמרים כאלו, זה כמובן תוכן שיהיה מספק עבור פרסום באתרי לווין ואתרי מאמרים למי שירצה, אם המחיר יהיה נמוך בהתאם.

הזה שלא מקשיב להוראות – אמרתם לו לכתוב על נושא מסויים וצרפתם לו 3 דוגמאות בעברית ועוד 3 באנגלית לסוג המאמר שאתם רוצים, כתבתם לו לחלק לפסקאות ואפילו ציינתם מה אתם רוצים בתור ה-H2 של המאמר, ומה שקיבלתם ממנו בתמורה הוא מאמר על נושא אחר עם מילים דומות, באורך שלא ביקשתם, עם פי 6 מילות מפתח ממה שהייתם מוכנים לפרסם עוד בשנת 2005, וכשתבקשו לעשות Revision על המאמרים כי הם לא קשורים לכלום – הוא ייעלב, יגיד שאין לו זמן ואפילו יהיה מוכן להשאיר לכם אותם בחינם כשהוא ייעלם, מה שלא יועיל במיוחד שכן המאמרים יהיו די חסרי שימוש ורשתות הבלוגים בשקל כבר לא עובדות טוב היום.

הזבלן – מרוב מאמרים שהוא כתב לקידום, הוא פשוט שכח איך כותבים תוכן אמיתי שמיועד לאנשים, בעיות מצויות בתוכן של כותב כזה הן: הדגשת מילים שלא לצורך, דחיסת מילות מפתח מבלי שביקשתם, הקפדה על אחוזים של מילות מפתח עם כל מיני סימני פיסוק שאמורים לסייע לגוגל להבין לאיזה מילות מפתח בדיוק התכוונתם ואורך מאמרים של 350 מילה כי זה מה שלימדו בקורס קידום,  אני מניח שיהיה מספיק טוב כדי לפרסם באתרים מסויימים עבור קישורי FFA , אך כמובן שלא יהיה מתאים עבור תוכן לאתר אמיתי.

הגוגל Translator – עם תרגום מאמרים, אין לי בעיה בכלל כפי שנציין בחלק השני, אבל עם מישהו שלא יודע לתרגם ומנסה לתרגם על גבכם בצורה אוטומטית, יש לי בעיה גדולה, תוכן שמגיע מכותב כזה מגיע בד"כ בעלויות של תוכן מתורגם שהן גבוהות, אך התוכן עצמו לא יהיה קריא – ולא שמיש אפילו בהשוואה לתוכן שמיוצר אוטומטית עם תוכנה, מה שלא משאיר אותו עם שום שימוש – והייתי מופתע שאכן יש אנשים המציגים את עצמם ככותבים ששולחים כזה תוכן, מצער מאוד.

האיכותי Wannabe – ההוא שחושב שבגלל שיש לו תואר ראשון במשהו לא קשור בכלל או שהוא ממותג מסיבות כאלו או אחרות תמיד יטען הוא יודע לעשות אחלה מחקר על התחום שלנו וגם יגבה מחירים גבוהים בהתאם, ייתכן שהוא אף מבין בכמה תחומים ושיש לו יכולות מחקר טובות יותר מהממוצע – אבל תוכן אמיתי שאמור להיות מפורסם באתר אמיתי בטוח לא תראו ממנו, ברוב המקרים הגדרת המחקר המקדים תהיה שכתוב של פסקה או שתיים מויקיפדיה כדי להראות מקצועי במקרה הרע או שכתוב של כמה פסקאות מתוך כמה מאמרים מקצועיים בתחום, יכול להיות לא רע לכתיבת Reviews וכדומה אך כמובן לא עבור תוכן שבאמת יכול לחדש משהו לקורא המבין.

כותב המאמרים באתרי המאמרים – באופן מוזר הוא מזכיר הרבה פעמים את המושג "תוכן איכותי" אבל כשתבקשו לראות דוגמאות, מה שתראו בעיקר זה מאמרים שלו מתוך פרופיל הכותב שלו באתרי המאמרים, לעיתים זה יהיה כשרון מבוזבז ולעיתים מישהו שמעריך את כתיבתו קצת יותר מידי – אין בעיה עם סוג זה כאשר מדובר בנושא כללי או כשצריך מאמרים למטרת קישורים,  אבל עבור תוכן איכותי, מקצועי וממוקד שאמור להיות מפורסם באתרים אמיתיים – זה כנראה לא יספיק.

ה-WTF ?! – הזה שאחרי שקראתם את המאמרים הראשונים שהוא שלח לכם, הדבר היחיד שיכלתם להגיד לעצמכם הוא WTF?! אין לי מה לומר יותר מזה על סוג זה, אני בטוח שחלקכם מבינים טוב למה אני מתכוון.

מקורות תוכן שאפשר לעשות איתם משהו:

טוב אחרי שהבנו היכן לא נמצא תוכן איכותי שנסכים לפרסם באתרים האמיתיים והיותר חשובים שלנו, נאמר עכשיו היכן כן נוכל אולי למצוא כותבים כאלו שיסייעו לנו להביט בגאווה על התוכן האיכותי שרכשנו שיעשה לקוראים שלנו Happy Happy Joy Joy:

אתרי הפרילאנסרים – אמנם זהו הפתרון הגרוע ביותר מכל הפתרונות שאציע פה, אך לפעמים, עם מאמץ לא מועט ויכולות סינון מתקדמות – תוכלו למצוא שם כותבים איכותיים שמבינים דווקא בנושאים בהם אתם צריכים (כנראה שזה לא יקרה בישראל) היחס יהיה בערך אחד ל-100 במקרה הטוב כך שתחשבו טוב עד כמה הפרוייקט הספציפי הזה חשוב עבורכם…

פורומים \ קהילות – צריכים תוכן על דגים?  אל תכנסו לפורום של מקדמי אתרים ותבקשו כותב תוכן על דגים, הכנסו לפורום של דגים וחפשו שם כותבי תוכן עבור התחום שלכם, ההצלחה מובטחת, שכן יהיה מדובר באנשים עם תשוקה לתחום בו הם גם מבינים.

קבוצות פייסבוק רלוונטיות – אותו דבר כמו עם הפורומים – אין יותר קל מלהצטרף לקבוצות רלוונטיות לתחום שלכם ופשוט לשאול מי שם מעוניין להרוויח קצת כסף על ידי כתיבה על הנושא שהוא אוהב, מנסיון רב בנושא, אפשר להשיג בצורה כזאת תוכן איכותי בצורה לא רגילה מכוון שמדובר בכותבים עם תשוקה לתחום עליו הם כותבים.

תרגום משפות אחרות – לדעתי הדרך הקלה ביותר להשיג תוכן מצויין שראוי לפרסום באתר, אם כי לא בהכרח הפתרון הכי זול, פשוט לחפש בחו"ל את המאמרים שנראים לכם הכי טובים בנושא ושהכי מתאימים לאתר שלכם, ולשלוח אותם למתרגם טוב (שגם לא הכי קל בעולם למצוא) אבל אם כן מצאתם – מובטח שאחרי תיקונים מזעריים, יהיה לכם תוכן מהשורה הראשונה, החסרון, בתחומים רבים בהם הגולשים מעודכנים במה שכתוב בחו"ל, זה חסר תועלת, מתאים בעיקר לתחומים בהם אין מספיק מידע מקצועי בארץ או להיפך.

נותני שירות של פוסטים אורחים – כן, אם עדיין לא שמתם לב, אותם החברה ההודים שאתם מעסיקים בכתיבה והפצה של Guest Posting יודעים לכתוב תוכן ממש לא רע, ובשל הנסיון הרב שהם צברו בנישה שלכם, הם גם בד"כ יודעים לכתוב עליה תוכן לא רע בכלל (שהרי הוא בד"כ מפורסם בבלוגים של אחרים), לכן מהם ניתן להשיג בד"כ במחירים סבירים למדי מאמרים לא רעים בכלל שאפילו ראויים לרוב הבלוגים המקצועיים ואתרים.

מאגרים של פוסטים אורחים (כמו Myblogguest או PostJoint וכדומה) – אם כי לא המאמרים הכי טובים בעולם, ונכון שגם תצטרכו להוציא קישור החוצה בתמורה, אך לפעמים כשנתקעים עם תוכן וממש רוצים להחיות איזה בלוג זנוח (ועוד בחינם!) מדובר במקור כמעט בלתי נדלה עבור פוסטים בכל התחומים, כל מה שצריך לעשות הוא לבקש.

לוחות מודעות של אוניברסיטאות \ בתי ספר מקצועיים – אם מחפשים תוכן על נושא מקצועי מסויים (נניח – תחום מסויים של עריכת דין, רפואה וכדומה) איזה מקום יכול להיות יותר טוב כדי למצוא אותו מאשר האתרים \ פורומים \ לוחות המודעות (האינטרנטיים כמובן – לאף אחד אין באמת כוח ללכת עד למקום עצמו בשביל מאמרים) של אוניברסיטאות, מכללות או בלי הספר המקצועיים – מנסיוני, רמת התוכן שאפשר למצוא שם אצל הסטודנטים שישמח להרוויח עוד כמה שקלים די מכובדים ודי בקלות, תהיה מאוד גבוהה – מבלי להזכיר את העובדה שלפעמים תקבלו עבודות, מחקרים, סמינריונים ושאר פנינים מושקעות מהאקדמיה אותם תוכלו לפרסם באתרכם עם קרדיט מן הסתם ולתועלת שני הצדדים.

פרופילי LinkedIn של כותבים באתרים הגדולים – הדרך הזאת היא סוד מקצועי אז אל תספרו שגיליתי אותה, רוצים תוכן באמת מעולה מהרמה הגבוהה ביותר שאפשר לחשוב עליה? הכנסו לאתרים הנחשבים ביותר בעולם, מיצאו שם את הכותבים שכותבים על הנושאים שמעניינים אתכם, ופשוט הריצו חיפוש בגוגל על שם הכותב + Linkedin , שם שילחו לו הודעה פרטית עם הסבר על העסק שלכם והעובדה שאתם מעוניינים לרכוש ממנו תוכן כי הוא כזה כותב מעולה בלה בלה בלה… לא חושבים שזה יעבוד? תחשבו שוב, העניין נוסה לא פעם עם קרוב ל-100% הצלחה,  אך אל תצפו למחירים זולים שינועו עד 150$ ומעלה אפילו למאמר,  חוץ מזה, יכולים לחשוב על עוד יתרונות ליצירת קשרים עם כותבים באתרים הגדולים…? , אני כן.

כותב תוכן

אין קשר לכותב הזה ולפוסט שלי – סתם דוגמא

כותב LINKEDIN

שוב, השם הזה הוא רק דוגמא – אין קשר אליו ספציפית


אגב, זה נכון גם לגבי ישראל וגם לגבי חו"ל.

יצירת דפי Write For Us באתרים שלנו – עם הטרנד הכל-כך שוטף של פוסטים אורחים, זאת בהחלט דרך מעולה לתפוס לעצמכם כותבים, אם כי 98% מהם יהיו זבל מוחלט, עדיין יהיו 2% שיספקו לכם מאמרים שלא היו מביישים אף אחד – ויש לא מעט בלוגים שחיים על השיטה הזאת, פשוט הוסיפו דף שכותרתו היא Write For us או חילוף המילים בעברית או משהו בסגנון אחר כמו Guest Post וכדומה – ותהיו בטוחים שהדף יעלה באחד ממליוני החיפושים של מחפשי הפוטפרינטס של פוסטים אורחים, כל מה שנותר הוא פשוט לסנן את המאמרים הלא רצויים (ויהיו הרבה כאלו) ולשמור את אלו שכן רוצים.

לסיכום

אני רק מקווה שהמאמר הזה יסייע לכל מי שהתקשה כמוני עד היום בהשגת תוכן איכותי לאתרים שלו, אני יודע וחוויתי לא מעט עד כמה המשימה הזאת היא לא קלה בכלל ולכן עלה דעתי לפרוק את תסכולי על פוסט בנושא, והעיקר שנוכל גם לסגור את הפינה הזאת ולדעת שיש לנו לא רק קישורים טובים כשאנחנו רוצים אלא שיש לנו אל מי לפנות כשאנחנו רוצים לבנות את עמוד תווך החזק ביותר של האתר שלנו – התוכן שלו.

יש לכם עוד רעיונות כיצד ניתן להשיג תוכן איכותי ביעילות? נהיה יותר משמחים לשמוע בתגובות!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 8.2/10 (10 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +6 (מתוך 6 הצבעות)

איפה מוצאים תוכן איכותי?! (ואיפה לא), 8.2 out of 10 based on 10 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: