כידוע לכולנו, עכשיו הוא זמן הפסח, וזמן זה הוא זמן של נקיונות – מה שנקרא "לבער את החמץ"  במובן הרגיל מדובר בנקיון הבית והרכוש שלנו, ובמובן הפנימי של המושג מדובר על נקיון פנימי אצלנו – ובכל מיני תכונות שהיינו רוצים להשליך לפח הרחק מחיינו, בזמנים כמו אלו של חשבון נפש נוקב אני תמיד מניח שיש בנמצא כמה אנשים שחלק מתוכניתם לשנה הקרובה היא להחליף את המקצוע בו הם עוסקים, או במקרה שלנו – קידום אתרים, ולעומתם ישנם כאלו אחרים שהיו רוצים להמשיך לעסוק במקצוע ואף להשתפר בו, ולגמרי במקרה גם ראיתי שכנראה לכבוד החג גוגל פרסמו 5 שיטות קידום מוטעות לשיטתם, אז חשבתי מדוע לא להוסיף גם כמה רעיונות שלי לרשימה? ובכל מקרה:

אם אתם בין אלו שרוצים להפסיק ולהיות מקדמי אתרים – הפוסט הזה הוא בשבילכם, נציין פה רשימה של דרכים שאם תדבקו בהן, מובטח לכם קיצור דרך מהיר אל לשכת התעסוקה בצירוף התואר הנכסף "מקדם אתרים כושל", ואולי גם אפילו תזכו בכמה תביעות מלקוחות אם תקפידו על כל הסעיפים.

אם אתם בין אלו שמעוניינים להמשיך לעסוק במקצוע קידום האתרים – אז הפוסט הזה הוא גם בשבילכם, מכוון שמצויינות פה כמה דרכים וכמה דפוסי חשיבה שהמנעות מהם תוכל בהחלט לשפר ולהגדיל את התפוקה ולהאריך את אורך חיי המדף שלכם, כך לפחות אני מאמין (שימו לב לסעיף על "להקשיב לבלוגים")

חלק מהדברים האמורים פה נכתבו בדם, נסיונות קשים ולא מעט הפסדים של זמן וכסף לכן אני שמח להיות בין אלו שינסו השנה להפטר מכמה מן הדפוסים האמורים.


אז איך נהפוך בקלות למקדמי אתרים כושלים בשנת 2012?



נשער השערות לגבי הטכנולוגיות של גוגל – כמה פעמים שמעתם את המשפטים: "אין סיכוי שזה יעבוד כי גוגל בטוח יעלו על זה" או מצד שני "לגוגל אין שום יכולת לעלות על הדבר הזה" "גוגל עדיין לא הטמיעו את השינוי הזה" "גוגל לא יודעים להתמודד עם זה" גוגל יכול \ לא יכול (בחרו מה שמתאים לכם) לגלות בקלות קישורים קנויים, גוגל יכול \ לא יכול לגלות בקלות תוכן מוספן, "גוגל יכולים \ לא יכולים לזהות שזה דומיין שלך", "גוגל לא מסוגלים לעלות על רשת שפועלת בצורה X" ועוד רבים כאלו….
את הנחות העבודה האלו לגבי מה קורה במעבדות של גוגל כולנו אוהבים להשמיע מידי פעם, האמת היא כנראה שאין לנו מושג באמת מה נכון ומה לא נכון מתוך זה, לכן פעולה מתוך הנחה שאנחנו יודעים מה מתוך זה נכון או לא תהיה ברוב הסיכויים מוטעית וקרוב לוודאי מבוססת על מידע מוטעה, לכן דביקות בהנחות כאלו היא אחלה דרך לבזבז זמן ולהכשל בקידום המבוסס על הנחות עבודה מופרכות. ומצד שני המנעות מהנחות כאלו או בכלל שאלות לגבי זה יכולה לחסוך לא מעט משאבים וכאב ראש מיותר וחסר תכלית.

ננתח ונפרש כל הצהרה של גוגל כרצוננו – מידי פעם גוגל משחררים לעולם כל מיני פוסטים המודיעים על שינויים כאלו ואחרים באלגוריתם שלהם, ישנה תרבות עניפה של פירושי רש"י לדברים האמורים, בעוד גוגל יודעים היטב לסנן את מה שהם רושמים ומעבירים כל פוסט שרשרת בקרה אנושית שאמורה לוודא שהמסר שיועבר הוא רק המסר שהם רוצים שיועבר, לרוב הקוראים אין את המגבלה הזאת והם נוטים לפרש את הדברים כרצונם , תוך התעלמות מהאינטרס של גוגל והמחשבה הרבה שהושקעה בניסוח הדברים לפני הפרסום מתוך הבנה של האימפקט שהדברים יכולים לייצר על תחום הקידום והעוסקים בו, כאמור, העיסוק בניתוח ופרשנות הדברים של גוגל במקום בעבודה מעשית היא דרך מעולה למי שרוצה לייצר המון דיונים בפורומים או פוסטים שמקבלים המון תגובות (כאן נכנס צחוק מרושע) – אך לא תוביל ברוב המקרים להגדלת התפוקה, צריך לזכור שמקדמי אתרים הם לא הלקוחות של גוגל, לכן את המידע שנוגע אליהם – הם בד"כ לא משחררים, לכן עבור כל הפורשים – תנו לדברים תשומת לב רבה במיוחד, ויהיה לכם המון זמן פנוי.

נתפס לסטיגמה שזול חייב להיות גרוע – קידום אתרים זוהי סביבה תחרותית, בעיקר בחו"ל, מה שאומר שאחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחה היא לדעת איך לנצל את המשאבים בצורה יעילה. לכן לאלו מאיתנו שרוצים דרך מהירה לשרוף את התקציבים שלהם תמורת תוצאות בינוניות, אני ממליץ בחום להתרחק מאתרים בסגנון Fiverr ולא לחשוב אפילו על לשכור פרילאנסרים ממדינות עולם שלישי, כי אז תסתכנו בייעול העבודה ומציאת פתרונות לבעיות במחירים מצחיקים – מה שחס וחלילה עלול לגרום לכם להצליח. לאלו שכן רוצים לחסוך – תזכרו שפייבר\אאוטסורסינג זה לא רק קישורי זבל – זה יכול להיות גם כותבי תוכן קבועים, גרפיקאים, מתכנתים, עובדים במשרה מלאה שיעשו כל מה שתגידו להם, כאלו שיכתבו לכם אחלה Reviews במפות, יעשו את כל המטלות שלא בא לכם כמו להרשם ל-50 Local Directories, או לחפש מקומות איכותיים לקישורים לפי ההנחיות שלכם, יצלמו את עצמם מעידים על טיב העסק שלכם ועוד אינספור דברים והכל ב-5$ ומעלה.

נאמין לכל מה שקראנו בבלוגים "המובילים" – זאת למעשה גולת הכותרת של הדברים שיכולים שיכולים להפוך אתכם במהירות למקדם-מת-מהלך, מי שכותב בלוג (וגם אני ביניהם) או מי שמפרסם את דבריו בבלוגים אחרים נוטה לרוב להכניס את העדפותיו האישיות ואת האינטרסים שלו לתוך הדברים הכתובים, ונאמר אף שלעיתים יש לכותבים נטייה (ואני ביניהם) לזבל את השכל – אם לקרוא לילד בשמו, או יותר נכון – בהרבה מקרים אנשים נוטים להטמיע בפוסטים דברים מתוך משאלות ליבם רצונותיהם ותחזיותיהם לעתיד או להשליך ממקרה פרטי שלהם על הכלל, לכן הדרך הטובה ביותר בהחלט עבור מי שרוצה להכשל היא להכניס מייד לתוכנית העבודה שלו את הדברים עליהם הוא קרא בבלוגים המובילים רק בשל היותם מובילים או בשל היות הכותב אדם אמין באופן כללי, מפח הנפש מובטח ובמהרה. לעומת זאת – המקדם שרוצה להצליח, ימצא את הדברים שמעניינים אותו ויכניס אותם לניסוי קטן ומסודר כדי לבדוק את תקפותם והתאמתם לסיטואציה הפרטית שלו, ואז יחליט.

נסרב לשנות את מתודות הקישורים שלנו – דרך זו היא פשוט מכרה זהב עבור מי מביננו שרוצה להתאבד מקצועית, אך גם מזוכיסטית מאוד, כי היא יכול להיות ארוכה וכואבת במיוחד. דמיינו לכם בהנאה באיזו נפילה תוכלו לצפות כאשר תמשיכו לקדם את הלקוחות שלכם בעזרת קישורי AA בעלי 8000 קישורים יוצאים או פרופילים מפורומים בעלי PR גבוה שכל Xrumer בעולם ביקר בהם, תארו לכם את השמחה כאשר תעלמו מהאינדקס עם הודעה בכלי הבקרה של גוגל על "קישורים לא טבעיים" לאחר שהמשכתם לקדם את האתר שלכם עם רשת שכולה קיבלה Deindex גורף ומתוקשר,  או מתוך גלגל קישורים של שנת 2008… האמת  רשימת דרכי ההתאבדות פה כי כל כך ארוכה שאני מעדיף לסיים את הדברים פה, ובכל מקרה למי שמעוניין להמנע מהמלכודת – לא לפחד לבחון מהר ומייד מתודות קישורים חדשות שלא ניסיתם ברגע שאתם רואים שהקודמת כבר מקרטעת (וכן זה תמיד קורה, גם אם אתם מביאים רק קישורים שאתם מאמינים שהם "טובים").

ניתן לפרילאנסרים להכתיב לנו לוח זמנים – אם אתם מאותם המקדמים שנוטים לקחת פרוייקטים שהם קצת מעבר לקידום האורגני הרגיל, כאלו הדורשים העסקת מתכנתים או בכלל פרילאנסרים מהארץ או מחו"ל, הרי לכם דרך מעולה לבזבז את זמנכם עד זקנה, מובטח לכם שאף לקוח לא יישאר אתכם אם לא תקפידו להחזיק את ההודי (או כל דבר אחר לצורך העניין) קצר בכל הנוגע ללוחות זמנים ככה תוכלו למתוח את הפרוייקט לאורך חודשים תוך כדי תירוצים על מחלות אקזוטיות, מיתות של בני משפחה, חתונות בחו"ל, חיתוכים של כבלי אינטרנט תת ימיים או אסונות טבע לא עלינו, עד שתפקע סבלנות הלקוח והוא יזרוק אתכם אל החופש הגדול. לאלו מאיתנו שכן רוצים להצליח – מומלץ לדעת כיצד לסנן את נותני השירותים בצורה נכונה ולהציב להם גבולות, ההצלחה מובטחת, והחסכון בעלויות, משמעותי.

נלמד טכניקות חדשות מתוך Wsoים – כן אותם, ה-Ebookים שנמכרים ב-Warrior Forum או מוצעים להורדה חופשי בעוד הרבה פורומים אחרים הם דרך מצויינת לשרוף את זמנכם מבלי ללמד אתכם שום דבר חדש ומשמעותי, לא שאני נוטה לזלזל בהם,  אבל רוב רובם המוחלט של אותם Ebookים לא נכתבו על מנת להעביר ידע משמעותי אלא הונדסו בקפדנות בעיקר על מנת להכניס כסף לכותב האייבוק – נסו בכל כוחכם ליישם את (שוב, רוב – לא כל) המתודות המוצעות שם וכמעט מובטח לכם שתגלו שעליתם על הגל באיחור לא אופנתי במקרה הטוב, או לא למדתם שום דבר חדש במקרה הרע מה שיזכה אתכם ב: בזבוז זמן, בזבוז כסף, עצבים והרבה זמן להתכונן לראיון עבודה בסלקום. מצד שני – שוב אני מסייג את דברי כאן, יכולים להיות שם בהחלט כמה דברים מוצלחים, אך עבודת החיפוש שלהם, והתעשייה שסביבם הופכת את הסיפור לכמעט לא פרקטי ולא משתלם.

נתיימר לעלות על ידי הפלת מתחרים – פעם גוגל טענו שאי אפשר להפיל מתחרים על ידי קישורים, בשנה האחרונה אדון ק' טען שזה "לא בלתי אפשרי" אבל לא קל, היום כולם יודעים שזה טרנד פורח בשמי הקידום – Negative SEO , וכולם יודעים שזה אפשרי בהחלט. בעקבות זה צצו שירותים שמתיימרים לבצע זאת בשבילכם כמו זה:
אז עבורכם ידידיי הפורשים,  לא נדבר כמובן על העיניינים האתיים\חוקיים שקשורים בנושא כי הם לא רלוונטיים, אלא בהיבט המקצועי – זאת דרך מצויינת להוריד את משאביכם לטמיון מכוון שהנסיון לעלות ממקום 30 למקום ראשון על ידי הפלה של 29 אתרים משולה להקדשת מות משאבים הדרושה על מנת לקדם 29 אתרים, שכן התהליך ארוך ומתיש, ההצלחה לא מובטחת, ואורך חיי המדף של ההצלחה יכול להיות קצר – וזה מבלי לציין את העובדה שניתן לעשות זאת גם לכם, ולכן, אם עיקר הצרה שלכם היא עודף כסף – אני ממליץ על מתודת עבודה זו, מובטח לכם שבעבודתכם החדשה תוכלו לספר על ההתנסות המרתקת. לאלו הזהירים – עדיף להשקיע באתרים שאנו חפצים ביקרם מאשר באלו שאנו חפצים ברעתם.

נעתיק תוכן \ תמונות \ מסמכים \ סרטים – טוב את הפנדה כולנו מכירים, לכן לאלו מביניכם הסובלים כל יום כשהם קמים לעבודה הייתי רוצה לתת ערך מוסף ברעיון של כיצד תוכלו לישון עד שעה מאוחרת, חוץ מהעובדה שגוגל ושאר מנועי החיפוש לא אוהבים לדרג תוכן מועתק, ישנה בכך גם בעיה חוקית הניכרת במיוחד כשזה נוגע גם לתמונות, מסמכים וסרטים מועתקים – השתדלו להעתיק מהמתחרים המובילים שלכם כמה שיותר דברים, אפילו את עיצוב האתר שלהם, ולאחר מכן הודיעו להם על כך וגם הלשינו על עצמכם לגוגל, מובטח לכם שהם יגישו כנגדכם תלונת DMCA והתוצאה תהיה שהאתר שלכם ייעלם ממנועי החיפוש – לא רק מגוגל, אלא מכולם. כל מה שישאר לכם לעשות הוא לקנות כרטיס טיסה לאיביזה ולהנות, בעוד הלקוח נשאר עם תביעה של 200K אותה הוא יגלגל עליכם מן הסתם. לאלו מביניכם שלא רוצים ליפול בפח – חשבו טוב לפני העתקה או לפחות בצעו שינויים משמעותיים כדי לא להסגיר אותה.

נתאמן על אתרי לקוחות – שיטה פרישה מצויינת למקדמי אתרים מתחילים שהחליטו שהתחום לא מתאים להם, את כל הניסויים שקראתם עליהם במדריכים, בפורומים ובבלוגים בצעו על אתרי הלקוחות שלכם, קנו קישורים מספקים לא מוכרים בפייבר לאתרים חדשים, מחקו את הטייטלים באתר כדי לראות אם גוגל ימציא אחד בעצמו, נסו לראות איך גוגל מתייחס לתגית Meta Refresh במקום להפניית 301, ויישמו כל WSO שקראתם על תקציב ה-PPC שלכם, לרוב האנשים – שכנראה לא בשלים לזכייה בלוטו, מובטחות תוצאות הרות אסון תוך כמה חודשים, נסו לנצל את זמנכם בהצלחה. לאלו מכם שרוצים להיות זהירים, בנו לכם כמה אתרי לוויין ואת שיעורי הבית – עשו עליהם, או עבדו בחברת קידום אתרים לתקופת התלמדות.

נאפשר ללקוחות להכתיב את תוכנית העבודה – למקדמי האתרים העצלנים שביניכם זאת דרך מעולה להביא לכשלון של פרוייקט וללקוחות מאוכזבים, נכון שיש כאלו לקוחות שלא ניתן למנוע זאת מהם והם פשוט חייבים להכתיב את מה שצריך לעשות – ומהם כדאי מאוד להמנע, אבל כדי להבטיח כשלון עם כל לקוח, תקשיבו לעצותיו ש"לא לגעת בתוכן"  "לא לשנות טייטלים",  "כל מה שהאתר שלי צריך הוא רק קישורים",  "אני יודע הכי טוב מה מילות המפתח שלי, ושמעתי שיש איזה כלי של גוגל שיודע לבדוק מילים?"  "אני לא מאמין ב-Ad Groups",  "רציתי לעזור לך אז מצאתי אחלה שירות שמוכר 10,000 קישורים ב-6$ נכון שכדאי לי לקנות?",  כל מה שנותר לכם לעשות האו להגיד לו Yes Sir, ומובטח לכם שלאחר תקופה לא ארוכה כל האשמה תיפול על העבודה הלא מקצועית שלכם – ובצדק. לעומת זאת, הזהירים, ידעו להסביר ללקוחות את העובדות בצורה מסודרת או פשוט להעיף לקוחות בעיתיים איתם הנזק עולה על התועלת.

נכנס לנישה תחרותית מידי עם תקציב נמוך מידי – אחת הדרכים המצויינות להבטחת כשלון, כשמגיע אליכם לקוח ומבקש מכם הצעת מחיר לקידום של המילה Mortgage בגוגל קום, פרטו לו הצעת מחיר הכוללת את כל שלבי העבודה ותוכנית למשך שנה הכוללת אופטימיזציה, תוכנית תוכן, שיפוץ האתר, קישורים, בניית רשת לוויינים ורכישת קישורים מכל האתרים המובילים בתחומו ועבודת יחסי ציבור מעולים עם Press Release בכל העיתונים הגדולים בארה"ב – לאחר מכם חתמו את ההצעה במחיר של 650$ לחודש, הלקוח ישמח מאוד מההצעה הזולה (זה תקף מאוד ללקוחות בארץ) אך את המילה Mortgage הוא לא יראה מקרוב לעולם ואתם תזכו בנזק התדמיתי שתמיד ייחלתם לו, מה שיאפשר לכם לנסות את מזלכם מול הוצאה לפועל. לאלו שרוצים ללכת על בטוח, חשוב לזכור שהתקציב חייב לשקף את מציאות הנישה בה הולכים להתמודד ואת השקעת המתחרים בה לאורך זמן בעבר או בהווה וכמובן את מכלול הפעולות אותן הולכים לבצע על האתר האמור על מנת לקדם אותו.

נטרח להספים את מפות גוגל – לאלו שעוסקים בתחומי קידום של עסקים לוקאליים במפות, השיטה היא פשוטה, בנו עשרות אתרי לוויין שייכו להם כתובות שונות וטלפונים שונים, פיתחו לכולם מפות בגוגל (וכמובן ענו על מכתבי האישור), לאחר מכן בצעו שינויים באתרים כדי שיהיו מזוהים על אותם הבעלים ואותו העסק והכתובת, ואל תשכחו להפגיז את המפה שלכם בהרבה מאוד קישורים ו-Reviews שאומרים "Great Service!" אותם כתבתם מתוך פרוקסים בהודו, השעיית המפה שלכם מובטחת ב-99% ואיתם גם הטראפיק דרך המפות, כך שהמפה הבאה בה תוכלו לעיין תהיה המפה ב-Waze בדרך לים. ולזהירים כמובן, להקפיד על כתובות שונות, טלפונים שונים, שמות עסק שונים, תוכן נורמלי, Reviews אמיתיים מספריות מקומיות איכותיות והכל יהיה בסדר.

נסתמך על אדסנס כמקור הכנסה – הרבה עושים את זה,  פה זאת אחת הנקודות בהן אני מקשיב 100% להנחייה של גוגל ולא מסתמך על אדסנס בתור מקור הכנסה עיקרי, בעוד רבים יכולים לעשות זאת בהצלחה, הסיכונים מאוד גדולים וכל שנשאר לעשות הוא להקליק על המודעות של עצמכם – לחכות שהמתחרים יעשו זאת, או ישלחו לאתר שלכם טראפיק שמקורו בקנייה זולה, ותוכלו להפרד במהירות מחשבון האדסנס שלכם, ואיתו, מן ההכנסה שלכם. לזהירים – לחשוב מראש על חלופות.

נאסוף את כל הביצים לסל אחד – טוב אולי זה יקח קצת יותר זמן מאשר 2012 אבל זאת דרך מעולה למי שרוצה למצוא את עצמו מחוץ למשחק בשלב זה או אחר, על מנת להצליח בכשלון מזהיר פעלו כך: בחרו לכם רק תחום אחד והתמקדו בו 100% מבלי להסתכל ימינה או שמאלה, התמקדו רק בקידום אורגני, בנו רק אתרי אדסנס של 4 עמודים, נסו לקדם רק בעזרת הספמת לינקים זולים, בחרו לכם רק תוכנית שותפים אחת, חשבו שגוגל הוא מנוע החיפוש היחיד, ואל תנסו לצאת משיטת העבודה שלכם ויהי מה, גלי השינוי הטבעיים של התחום הדינאמי כבר יעשו את שלהם ובמהרה תוכלו לבחור לכם עיסוק אחד אחר. לזהירים – לגוון, לשנות, לנסות ולא לפחד להשתנות.

נמאן לזנוח הנחות שגויות – לא בכדי הכל מסתכם לכדי הנקודה הזאת, עבור מי שבאמת, אבל באמת רוצה רוצה להרגיש כיצד מרגיש הסלאפ אין דרך נוחה מזאת, המשיכו לדבוק בדברים שלמדתם – שמעתם, ראיתם וניסיתם, אל תקשיבו לאף אחד, בטלו כל רעיון חדש בזלזול והיו בטוחים שאתם יודעים יותר טוב מכולם – במיוחד אם היו לכם כמה הצלחות לא רעות עד היום, הקשו את עורפכם ונסו תמיד להצביע היכן האחרים טועים, וכיצד אתם לעולם לא, אל תשאלו עצה מאחרים ואל תשנו שום דבר בשיטת העבודה שלכם כל עוד היא נראית לכם "כסבירה +".  זאת חגיגה שבאמת נגמרת מתישהו.  לאלו שרוצים שדרוג – הקשיבו, נסו, אל תפסלו (או כן תפסלו אחרי ניסוי) ודעו להכיר בטעות או לשנות כיוון חשיבה.

לסיכום

מקווה שהפוסט סייע לכל מי שחיפש את הדרך המהירה להסבה מקצועית, וכמובן לכל מי שחיפש את הדרך הקשה והארוכה של השרדות בסביבה שמשתנה תדיר, רק שתדעו שכל הדברים האמורים נועדו בשביל לחנך בראש ובראשונה את עצמי – שאוכל להתסכל על הרשימה עוד כמה חודשים ולראות אם הצלחתי לעמוד ולו בצורה חלקית בדברים שאני בעצמי רשמתי. כדי לזכור בקלות, נקצר את הרשימה ונקרא לה רשימת 16 ה-נ'ים קחו את זה לכוון שאתם רוצים, לחיוב או לשלילה:

נשער – ננתח – נתפס – נאמין – נסרב – ניתן – נלמד – נתיימר – נעתיק – נתאמן – נאפשר – נכנס – נטרח – נסתמך – נאסוף – נמאן

יש לכם עוד רעיונות שאפשר להוסיף לרשימה?  נשמח מאוד לשמוע עליהם ולשדרג אותה!

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 8.6/10 (7 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: +4 (מתוך 4 הצבעות)

איך להפוך למקדם אתרים כושל בשנת 2012, 8.6 out of 10 based on 7 ratings


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: