בזמן שהלכתי לי היום הליכת צהריים ארוכה במיוחד למושב הסמוך לביתי לקחת מתיקון את העגלה המקולקלת של הבן שלי נזכרתי במאמר המצויין שפורסם ב-Seobook ועוסק בסוגים השונים של המקדמים הקיימים בשוק שנקרא "מה הצבע של הכובע שלך?" שפורסם בשנת 2010 ועלתה בראשי המחשבה לגבי האמור שם שאני בהחלט מסכים איתו. אך עלתה בראשי גם מחשבה שבשנה האחרונה כחלק מהמחקר הטכנו-אנתרופולוגי שלי גיליתי עוד כמה סוגים חדשים של מקדמים, שייתכן והם חדשים לגמרי למדע או שלמעשה הם אנשי קידום ותיקים יותר שעברו טרנספורמציה למשהו חדש. אז החלטתי לפרוט פה את סוגי המקדמים שעשו לי את שנת 2011 עד כה למעניינת יותר, והסוגים הם להלן:

אנליסט

האנליסט –

מבלה את ימיו בניתוח תוצאות , מספרים וססטיסטיקות בצורה שדומה לאדם שחושב שיצליח לחשב את תוצאות הלוטו בעזרת אלגוריתמים, חלוקת הזמן שלו עוברת בין ניתוח דוחות של גוגל אנליטיקס לסקריפטים שעוקבים אחר השינויים והסטטיסטיקה של של תוצאות החיפוש במילים שמעניינות אותו. הוא ידע להגיד לכם איזה שינויים היו במיקומים של כל אתר בשנה האחרונה, הערכות מעניינות על מספר המבקרים באתרי המתחרים שלו ושינויי ה-CTR שלהם, הוא יודע להכין טוב מאוד תוכניות פעולה של כמה אחוזי שיפור הוא היה רוצה לראות בכמה תחומים בשנה הקרובה ומה ההסתברות שהוא ישלים את התוכנית בהתחשב בתקציבים הקיימים מול מגמות השוק והצפי שניתן להשיג מניתוח של גוגל טרנדס.
יתרונותיו של המקדם האנליסט: יודע לנתח נתונים בצורה מרשימה ולהציג טבלאות מרשימות ללקוחות.
החסרונות של האנליסט: 80% מהנתונים האלו חסרי משמעות להשגת תוצאות אמיתיות בשטח.
האתר המועדף עליו: גוגל אנליטיקס.
תוכנה מועדפת: המחשבון של ווינדוס.

הפילוסוף -

תוצר אבולוציוני מעניין בעיקר של אנשים שעברו הסבה מקצועית לתחום קידום האתרים מתחומים שאינם טכנולוגים (אך ממש לא רק כאלו), ניתן למצוא אותם פעילים בפורומים ועיקר עיסוקים הוא נסיונות להעלות על הכתב הסברים לאיך גוגל "חושב" או "מרגיש" (?!) בקשר לסיטואציות, אתרים או פעולות מסויימות המתבצעות על ידי מקדמי אתרים ואיך הוא מגיב אליהן ואת מה הוא "אוהב" או "שונא" , מסוגלים להקדיש זמן רב למחשבה על תקנונים מקצועיים עבור מקדמי אתרים והרצאות מאלפות על נושאי האתיקה של קידום האתרים, ולנסות להבין על גבי אחד מהבלוגים הרבים שיש לו איזה מסר סמוי מאט קאטס ניסה להעביר לנו בוידאו האחרון שלו, ברמת העבודה היום יומית הם יקדישו את זמנם להכנת תוכניות פעולה שאת האפקטים שלהן יהיה ניתן לראות בטווחים ארוכים במיוחד ולאחר סדרה ארוכה של פעולות שכוללות וריאציות שונות של הפצות תכנים. יתרונותיו של המקדם הפילוסוף: יכול להעביר קורסים של קידום אתרים או להיות עורך דין מוצלח.
חסרונותיו של המקדם הפילוסוף: צריך להיות מודע לעובדה שגוגל זה רק תוכנה.
האתר המועדף עליו: WebmasterWorld
תוכנה מועדפת: אין.

הצעיר -

הוא הקים את האתר הראשון שלו בגיל 8 , נכנס לתחום האפילייט בגיל 10, עד שהגיע לצבא כבר יש לו 10 אתרים במקום ראשון במילים תחרותיות בגוגל ארה"ב ואפילו ההורים שלו לא מבינים מאיפה יש לו כסף לקנות להם רכב חדש הוא שוחה באינטרנט כמו דג במים וכל חברות הקידום אוכלות את האבק שלו בלי לדעת את זה אפילו, הוא מעורבב בכל הפורומים בעולם ויש לו שיתופי פעולה בסין, דרום אמריקה אפריקה, מחזיק בחשבונות Paypal אבל אין לו עדיין חשבון בנק בארץ להעביר את הכסף אליו וככל הנראה לכולנו יש הרבה מה ללמוד ממנו.
יתרונותיו של המקדם הצעיר: עוד יגיע רחוק.
חסרונותיו של המקדם הצעיר: יבזבז את כל כספו על מסיבות טראנס וטיולים, וכשישתחרר מהצבא יצטרך לבנות את עצמו מחדש.
האתר המועדף עליו: הורדות.נט
התוכנה המועדפת עליו: VenomSEO

 

לוחם הקומנדו -

את המקדמים מהסוג הזה לא תמצאו כשכירים בחברות קידום בדרך כלל אלא אם זה משמש כתוכנית כיסוי לעיסוקיהם והכנסותיהם מהצד. הם לא מפחדים להשתמש בכל אמצעי שקיים על מנת להשיג את המטרות שלהם, אין אצלם תוויות לנושא קידום האתרים כמו "לבן" או "שחור" ולא מכירים את מושגי האתיקה של הפילוסוף כל עוד השיטות עובדות, יוציאו הרבה עבודות באאוטסורסינג כדי לא לשכור עובדים ולא יפחדו ליצור שיתופי פעולה תועלתניים עם מקדמים אחרים בעלי פוטנציאל גבוה להצלחה כמו הצעיר מהסעיף הקודם, מבלה את רוב זמנו ברשת וקיים בפורומים רבים העוסקים בתחומים שונים תחת כינויים שונים באמת נהנה מהעבודה שהוא עושה ולרוב יש לו עבר ארוך בתחומי האינטרנט \ השיווק.
ייתרונותיו של מקדם לוחם קומנדו: דביקות במטרה. חסרונותיו של מקדם לוחם קומנדו: יכול להפסיד את הייתרונות של שיתוף ידע וחשיבה בצוות. האתר המועדף עליו: האתר שמכניס לו הכי הרבה כסף. התוכנה המועדפת עליו: Xrumer


הטכנולוג -

כמובן שהוא מנוי ב-RSS ל-Google Webmaster Blog , יודע לתכנת ב-PHP , ASP, יודע לקנפג שרתים ולהתקין כל מערכת ניהול תוכן שקיימת בשוק חינמית או לא, יש לו את כל הסקריפטים שעושים את כל הטריקים האפשריים והוא מוכן לנסות כמה שיותר תוכנות אוטומציה לקידום ככל שזמנו ותקציבו מאפשרים לו, הוא ניסה את כל השיטות לעלות בתוצאות החיפוש בעזרת שימוש בהפניות 301 והוא הבעלים הגאה של עשרות אתרי ניסוי שעברו התעללות קשה ו-Autoblogs כאשר כל אחד מהם רץ על פלאגין אחר ומסוגל תוך 5 דקות לכתוב מודים חדשים ל-Xrumer תוכלו למצוא אותו בפורומים שונים מקיים דיונים על מה שווה הגרסא החדשה של תוכנה כזאת או אחרת והיכן משיגים גרסא פרוצה שלה ויש לו שני שרתים שבמשך 24\7 עסוקים בהעתקת הקישורים של המתחרים שלו.
יתרונותיו של המקדם הטכנולוג: דואג להשאר בקדמת הטכנולוגיה.
חסרונותיו של המקדם הטכנולוג: הטכנולוגיה משתנה מהר.
האתר המועדף עליו: backlinksforum
התוכנה המועדפת עליו: MajesticSEO

איש העסקים

איש העסקים -

הקשר שלו לעולם הקידום הוא מקרי בהחלט ונוצר מאז שהוא הקים את האתר של החברה שלו (שאינה קשורה בשום צורה לתחום האינטרנט) והתחיל לקרוא על הנושא בפורומים ובבלוגים השונים וידע לדקלם לכם בע"פ את כל הפוסטים, תמצאו אותו מקים אתרי לווין של וורדפרס ומפיץ מאמרים תוך כדי שהוא שואל שאלות ב-Seoforums , הטיפוס הזה נופל לא פעם כקרבן תמים לפוסטים של המקדם הפילוסוף בשל אי יכולתו לסנן את המידע האיכותי מהרשת וכשהוא נוטה להכנס לתחום החלפות הקישורים אזי הוא מוצא את עצמו נתון לחסדיהם של מחליפי הקישורים המנוסים של החברות הגדולות.
יתרונותיו של איש העסקים: חסך לעצמו הרבה כסף על תקציב שיווק.
חסרונותיו של איש העסקים: בזבז לעצמו הרבה זמן בתמורה לחסכון הזה – גם אם הגיע לתוצאות.
אתר מועדף: TheMarker
תוכנה מועדפת: אקסל לרישום החלפות הקישורים.

 


איש ה- Web2.0 -

סוג זה קיים האמת מזה כמה שנים אך הוא עבר מספר שדרוגים בשנה האחרונה בעיקר בכלים שעומדים לרשותו והגדלת נכסי ה-WEB2 שלו ואיכותם בעקבות השינויים האחרונים בגוגל. יש לו חשבונות בכל אתרי ה-Web2.0 האפשריים האבים , סקווידו , ספריות , יש לו בלוגים חינמיים בכל מקום והוא פעיל בכל הפורומים האפשריים ודואג באדיקות להכניס את הקישורים בחתימה שלו תוך כדי שמירה על חוקי הפורום, יש לו איש תוכן שעובד איתו במשרה מלאה כדי לכתוב את כל המאמרים שהוא צריך להפצה. הוא אוהב לכתוב הרבה ויש לו רשימה ענקית של אתרי סימניות אליהם הוא שולח את דפי הנחיתה שלו לפחות פעם בשבוע.
יתרונותיו של מקדם ה-WEB2.0: לא מפחד מעבודה קשה וסיזיפית.
חסרונותיו של מקדם ה-WEB2.0: עדכון הפנדה. אתר מועדף: Ezine Articles תוכנה מועדפת: מה השאלה… SenukeX .

הזקן -

סוג בעייתי במיוחד שיש להמנע מלהיות כזה בכל מקצוע קיים ולא רק בתחום הזה. מדובר בעיקר בכרישי קידום ותיקים שלפני כמה שנים היו נכנסים תחת ההגדרה של "לוחם הקומנדו" אך בהיותם: שכירים בחברות גדולות לאורך זמן רב מידי \ לא יצירתיים ועדכניים מספיק להתקדם עם הטכנולוגיה הם קפאו על השמרים וממשיכים לעבוד עם אותן הטכניקות שהיו חוד החנית בשנים 2000 – 2005 אך בשנת 2011 מדובר על אסון. תוכלו למצוא אותם מקדישים תקציבי ענק להחלפות קישורים בארץ ובחו"ל ומקימים מאות אתרי חוות קישורים כדי להחליף מהם, בעוד הם מסרבים להכניס לארסנל הכלים שלהם כל תוכנה שאינה גוגל אנליטיקס \ וובמסטר טולס תראו אותם גם אומרים ללקוחות שחשוב מאוד להוסיף תגיות של Meta Keywords לאתרים כדי שיתקדמו ומאמינים שאת הקישורים הכי טובים ניתן לקנות בפורום DigitalPoint. ייתרונותיו של המקדם הזקן: המוניטין עושה את הכל. חסרונותיו של המקדם הזקן: בהצלחות, המוניטין לא עושה כלום. אתר מועדף: הארכיון של Seomoz תוכנה מועדפת: Free Google Monitor

 

סיכום: לכל אחד יש את הייתרונות שלו והחסרונות שלו, ולכל אחד מאיתנו כמובן יש נטייה טבעית חזקה יותר המתאימה לאחד הכיוונים אך כמובן שהצלחה אמיתית יכולה לבוא רק אצל מי שיכול לשלב את כל היכולות, או יותר נכון לשלב אנשים המכילים את כל היכולות האלו. לאיזה סוג אתם שייכים?

VN:F [1.9.18_1163]

מה דעתכם על הפוסט?

דירוג: 0.0/10 (0 הצבעות )

VN:F [1.9.18_1163]

דירוג: 0 (מתוך 0 הצבעות)


שתפו אותנו בפייסבוק גוגל ובטוויטר!
אהבתם את מה שקראתם? הכניסו את כתובת המייל שלכם
והרשמו לעדכונים כדי שתהיו הראשונים לקבל את המידע שאף אחד לא מספר לכם: